Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:06:31 GMT

صدرنشینی فیلمی با موضوع جنگ در جدول فروش سینماها

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۳۳۴۳

صدرنشینی فیلمی با موضوع جنگ در جدول فروش سینماها

تهران- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» که به موضوع روزهای پایانی جنگ ایران و عراق پرداخته در صدر فیلم‌های پرفروش هفته با اختلاف بسیار نسبت به فیلم دوم قرار گرفت.

به گزارش چهارشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، در نخستین هفته از ماه پاییز که با هفته دفاع مقدس و ماه محرم همزمان شده است به نظر می‌‎رسد توجه به فیلم‌هایی با موضوع های ارزشی نیز بیشتر شده است به طوری که «تنگه ابوقریب» بعد از اینکه مدت‌ها پشت سر فیلم پرفروش «هزارپا» در رده دوم قرار داشت به صدر پرفروش های هفته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیلم سینمایی «هزارپا» که به دلیل ژانر کمدی در ایام ماه محرم 10 روزی با پرده نقره‌ای خداحافظی کرده بود حالا بعد از اکران مجدد با فروش هفتگی نه چندان مناسب در رده چهارم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است.
فیلم سینمایی «کاتیوشا» هم که از ابتدای اکران با شیب ملایم، فروشِ نسبتاَ مناسبی داشت این هفته به رده دوم پرفروش ها رسیده است.
«شعله ور» تازه ترین ساخته حمید نعمت الله هم که نمایشش با فروش ناامید کننده ای آغاز شده بود حالا نسبت به هفته های نخست، اقبال بهتری در گیشه داشته است و این هفته در رده سوم پُرفروش های قرار گرفته است.

*تنگه ابوقریب
فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» این هفته با فروش 117 میلیون تومان در صدر پُرفروش ها قرار دارد و حالا بعد از 7 هفته نمایش در 157 سالن سینما، 4 میلیارد و 387 میلیون تومان فروخته است.
8 هفته اکران «تنگه ابوقریب» در سینمای سرگروهش، چهارشنبه آینده 11 مهر، به پایان می رسد و جای خود را به یک فیلم دفاع مقدسی دیگر به نام «ماهوار» می دهد.
«تنگه ابوقریب» سال گذشته نیز با 11 نامزدی در میان آثار بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر رکورد دار شد و در نهایت دو سیمرغ بازیگری و بهترین فیلم را به دست آورد.
این فیلم روایتی از دفاع گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی است و در خلاصه داستان آن آمده که «گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمی‌گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و‌ زندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می آید، هرکس بترسد زودتر می میرد...حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود.»
در این فیلم هنرمندانی چون جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی ایفای نقش می کنند.

*کاتیوشا
فیلم سینمایی «کاتیوشا» نیز این هفته با فروش 45 میلیون تومانی به مجموع فروش 2 میلیارد و 280 میلیون تومان رسید تا در نهمین هفته از اکران در 56 سالن سینما در رده دوم فروش هفتگی قرار گیرد.
هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، قاسم زارع، خشایار راد، بیژن بنفشه‌خواه بازیگران «کاتیوشا» هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی».

*شعله ور
فیلم سینمایی «شعله ور» نیز در تازه ترین بررسی فروش هفتگی با 34 میلیون تومان فروش در رده سوم پرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم در ششمین هفته از فروش در مجموع با اکران در 83 سالن سینما همچنان رکورد یک میلیارد را نزده و 964 میلیون تومان فروخته است.
«شعله ور» ساخته حمید نعمت الله با مضمونی اجتماعی و بازی متفاوت امین حیایی داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس همه‌ زندگی‌ او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
در این فیلم هنرمندانی چون دارا حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی نیا ایفای نقش می کنند.

*هزارپا
فیلم سینمایی «هزارپا» بعد از 11 هفته اکران و صدرنشینی حالا بعد از دو هفته توقف دوباره اکران شده و این هفته فروشی بهتر از 29 میلیون تومان نداشته است.
این فیلم در مجموع 12 هفته نمایش در 27 سالن سینما در مجموع 35 میلیارد و 542 میلیون تومان فروخته و همچنان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شناخته می شود.
در خلاصه داستان این فیلم کمدی آمده است: «دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوء استفاده کند.»
در «هزارپا» هنرمندانی چون رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسکندری، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانی، محمد نادری، حسین سلیمانی و شهین تسلیمی ایفای نقش می کنند.

*داش آکل
فیلم سینمایی «داش آکل» نیز این هفته با فروش 24 میلیون تومانی پایین تر از هزارپا در رده پنجم پرفروش های هفته قرار گرفته است.
این فیلم در مجموع 4 هفته نمایش در 78 سالن سینما فروشی بیشتر از 280 میلیون تومان نداشته است که البته روز گذشته محمد عرب کارگردان این اثر با انتقاد از هنرپیشه های این اثر از آنها به دلیل بی توجهی به اکران و همراهی نکردن گلایه کرده است.
در این فیلم هنرمندان بسیاری چون حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت الله صالحی، الله قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی، علی مسعودی ایفای نقش می کنند.
«داش آکل» برگرفته از قصه صادق هدایت رابطه عاشقانه ای را روایت می کند که لوطیان و قداره کشان آواز عشق مرجان را هنوز بعد از سالها روایت می کنند.

* بدون تاریخ، بدون امضا
اما در میان فیلم های پرفروش هفته نکته قابل تامل، توجه دوباره علاقه مندان هنر هفتم به فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیوند است.
این فیلم که حالا به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شده است این هفته درحالی که تنها در 2 سالن سینما در حال نمایش است 19 میلیون تومان فروخته است تا جمع فروش خود را به 4 میلیارد و 802 میلیون تومان برساند.
این فیلم روایت کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی است که در محل کارش با جسدی مواجه می شود که او را پیش از این می‌شناخته است.
امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادی، نوید محمدزاده و زکیّه بهبهانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
از دیگر فیلم های پرفروش هفته به ترتیب میزان فروش می توان به آثار «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» (فرزاد موتمن) 14 میلیون تومان، «دارکوب» (بهروز شعیبی) 11 میلیون تومان، «همه چی عادیه» (محسن دامادی) 7 میلیون تومان، «چراغ های ناتمام» (مصطفی سلطانی) 7 میلیون تومان، «یک کیلو و بیست و یک گرم» (رحیم طوفان) 7 میلیون تومان و «دم سرخ ها» (آرش معیریان) 5 میلیون تومان اشاره کرد.
نکته قابل توجه در بررسی میزان فروش فیلم های در حال اکران این هفته با هفته های گذشته، کاهش محسوسی فروش است که شاید مهمترین دلیل آن تعطیلی سینماها در ایام عزاداری دهه نخست ماه محرم، آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید باشد.
فراهنگ**9246** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فيلم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش

رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش