Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم با اشاره به اینکه امروز گوجه در کیلو هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است، گفت: در گرانی گوجه 80درصد به دلیل صادرات که هنوز وجود دارد و 20درصد هم به دلیل اعتراض کامیون دارها می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عباس کاشی امروز در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به دلایل گرانی گوجه در بازار ، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از عراقی ها در مرودشت شیراز گوجه را سر زمین از کشاورز با دلار کیلویی 4 تا 4500 تومان خریداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از دلایل گرانی گوجه در بازار به دلیل صادرات می باشد که بنده چند روز است با ارگان های مختلف صحبت می کنم تا جلوی صادارت گوجه را بگیرند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم افزود: گرانی محصولی زمانی رخ می دهد که کاشت محصول کم باشد و یا تغییرات آب و هوایی باعث خرابی آن شود اما امروز هیچ کدام این ها در گرانی دخیل نیست و باید بارهایی که صادرات می شود در داخل کشور توزیع شود تا قیمت کاهش یابد.

وی عنوان داشت: محصول گوجه دارای سیستمی می باشد که اگر کشاورز در زمان مشخص محصول خود را روانه بازار نکند باید آن را بصورت گوجه ربی با قیمت بسیار پایین تر به فروش برساند.

کاشی با اشاره به اینکه امروز گوجه در کیلو هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امروز گوجه در میدان تره بار کلیویی 2500 تا 4000تومان به فروش رسیده است که نسبت به روز قبل در هر کیلو هزار تومان کاهش داریم.

وی تاکید کرد: بنده خبر موثق دارم که همین امروز بازهم عراقی ها در شیراز در حال خرید گوجه هستند؛ اگر درب های گمرک بسته شود و این محصول در کشور توزیع شود قیمت غیر واقعی گوجه شکسته خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم با اشاره به اینکه در گرانی گوجه 80درصد به دلیل صادرات و 20درصد به دلیل عدم بارکشی توسط کامیون دارهاست، عنوان داشت: کامیون دار ها به دلیل گرانی همه وسایل و پایین بودن نرخ بار ، معترض می باشند به عنوان مثال لاستیک ایرانی که در برج یک، یک میلیون هفتصد هزار تومان بود در حال حاضر باید چهار میلیون هفتصد هزار تومان خریداری شود.

وی اضافه کرد: کشاورزان هم از مسئله عدم انتقال محصولات برای فروش ناراضی هستند  و از طرفی هم باید برای کامیون دارها برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و وعده هایی که داده شده است انجام بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۰۵ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری پنجشنبه، ۳۷ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه بدون با افت ۴۰۰ هزار تومانی، ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ریزش ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به پنجشنبه، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با کاهش ۵۰ هزار تومان نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید.

کد خبر 6097032 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار