Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-29@01:31:22 GMT

دستگیری کیف قاپان حرفه ای در تهرانپارس

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۳۴۰۸

به گزارش وانانیوز، 

 چندی پیش با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی، زن جوانی برای پیگیری شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حوالی ساعت ۲۱:۳۰ روز ۱۳ شهریورماه حین عبور ازخیابان دوسرنشین یک موتور سیکلت طرح هوندا کیف دستی اش حاوی مبلغ ۹۰۰ هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و دو عدد کارت عابر بانک حاوی رمز را سرقت کرده و در ادامه از کارتها مبلغ ۱۵ میلیون ریال نیز برداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه میوه فروشی در تهرانپارس شدند و در مراجعه به این مغازه و درجریان تحقیقات، صاحب مغازه به آنها گفت: جوانی با معرفی خود به نام کریمی که چندین نوبت برای خرید میوه به مغازه ام آمده و به این واسطه او را می شناسم به میوه فروشی  مراجعه کرد و با اعلام اینکه مشکلی برای خانواده اش پیش آمده و نیاز به وجه نقد دارد از دستگاه پوز داخل مغازه استفاده کرد و طی دو نوبت مبالغ ۵۰۰ هزار تومان و روز بعد مبلغ یک میلیون تومان دیگر به وی پرداخت کردم.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته مغازه میوه فروشی موفق به شناسایی تصویر یکی از سارقان شده و اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری او را در دستورکار خود قرار دادند که پرونده مشابه دیگری که در آن با همین شیوه و شگرد از حساب مالباخته ای دیگر در یک مغازه میوه فروشی پول برداشت شده بود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل شد.

با مراجعه کارآگاهان به این مغازه، تصویر به دست آمده از مغازه میوه فروشی منطقه تهرانپارس به رؤیت صاحبه مغازه  میوه فروشی اخیر رسید و او نیز بلافاصه تصویر سارق را با نامی دیگر مورد شناسایی قرار داد.

اقدامات پلیسی برای دستگیری دو سارق کیف قاپ حرفه‌ای که با طرح دوستی با صاحبان مغازه به ویژه مغازه های میوه فروشی اقدام به برداشت و در واقع سرقت پول از حساب مالباختگان کرده بودند در دستورکار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت و سرانجام با شناسایی آخرین محل تردد سارقان در یک مغازه میوه فروشی در محدوده شرق تهران، این محل تحت کنترل و مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت و در تاریخ ۲۹ شهریورماه با حضور یکی ازسارقان به نام شهرام ۲۹ ساله در میوه فروشی، نسبت به دستگیری وی اقدام و موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵مورد استفاده در سرقت ها نیز توقیف شد.

در بازرسی اولیه، کارآگاهان موفق به کشف چندین کارت عابر بانک متعلق به سایر افراد شدند که متهم دستگیر شده در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن آنها اعتراف کرد. با اعتراف صریح شهرام و شناسایی همدست وی به نام جمشید ۲۹ ساله ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم دوم پرونده در محدوده میدان رهبر اقدام به دستگیری جمشید کرده و هر دو متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت های متعدد کیف قاپی و قاپ زنی ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که در زمان انجام معامله پرداخت پول از طریق عابربانک از سوی افراد، درخواست کارت شناسایی معتبر برای مطابقت مشخصات صاحب کارت با مشخصات درج شده بر روی کارت عابربانک به منزله بی احترامی به افراد نیست.

انتهای پیام

 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: پلیس آگاهی تهران پلیس آگاهی تهران تهرانپارس دستگاه کارتخوان دستگیری کیف قاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد

به گزارش خبرآنلاین، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: ابتدای فروردین ماه سال جاری در پی مفقود شدن دختری حدودا ۲۰ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اعتمادآنلاین در گزارشی نوشت: وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی انجام تحقیقات ابتدایی از شاکی دریافتند دختری جوان به بهانه خرید از منزل بیرون رفته ولی پس از خروج از منزل دیگر به منزل بازنگشته است.

این مقام پلیسی ابراز داشت: خانواده دختر حین تحقیقات کارآگاهان اعلام کردند اعضای خانواده او را در یکی از خیابان های مرکز شهر تهران سوار بر یک خودروی پراید مشاهده کرده اند

وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی معلوم شد این دختر به همراه یک مرد جوان از مغازه ای اقلام خوراکی تهیه کرده است. به این ترتیب ابتدا چهره مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد.

سردار ولی پور گودرزی متذکر شد: پس از مراقبت های نامحسوس و شبانه روزی با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و همراه دختر جوان به پلیس آگاهی انتقال یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: متهم در بازجویی اولیه اقرار داشت؛ حدودا ۳ سال با این دختر آشنا بودم و به دلیل علاقمندی و قصد ازدواج با وی موضوع را باخانواده او درمیان گذاشتم، اما بدلیل اعتیاد به موادمخدر و استفاده از نوشیدنی های غیر مجاز با مخالفت های شدید خانواده او روبروشدم و چاره ای جز فراری دادن او نداشتم که با طرح نقشه قبلی وی را از منزل خارج کردم و با خود به منزلم در مرکز شهر تهران بردم.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: دختر جوان تحویل خانواده شد و پس از آن طی صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، متهم پس از تکمیل پرونده به زندان منتقل شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888363

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان