Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@10:11:57 GMT

گران قیمت‌ترین اثر هنری جهان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۳۴۶۴

نقاشی «سالواتور موندی» که به عنوان یکی از حدود ۲۰ نقاشی به جا مانده از داوینچی نقاش نامدار رنسانس شناخته می‌شود و قدمت آن به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد، سال گذشته در حراجی کریستیز نیویورک با فروش ۴۵۰ میلیون دلاری رکورد گران‌ترین اثر نقاشی که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته را به نام خود ثبت کرد و هم‌اکنون با اختلاف فراوان با سایر رقبا در رتبه نخست گران‌ترین اثر هنری فروخته‌شده در حراجی‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ دو می سال ۲۰۱۲ یکی از آثار چهارگانه «جیغ» از ادوارد مونش نقاش برجسته اهل نروژ در حراجی ساتبی شهر نیویورک با قیمتی بالغ بر ۱۱۹ میلیون دلار به فروش رفت. این شاهکار تنها اثری از آثار این هنرمند است که در اختیار مجموعه داران خصوصی قرار دارد و سه اثر از پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی به نام‌های «عریان، برگ سبز و تندیس»، «پسری با پیپ» و «دورامار و گربه» از سال ۱۹۹۰ تا به حال از گرانترین آثار هنری فروخته شده در حراجی‌های هنری بوده‌اند.

اثر «عریان، برگ سبز و تندیس» پیکاسو محصول سال ۱۹۳۲ با قیمت ۱۰۶ میلیون دلار گرانترین اثر فروخته شده از این هنرمند به‌شمار می‌رود. این اثر در تاریخ ۳۰ آوریل سال ۲۰۱۰ در حراجی کریستیز نیویورک به‌ فروش رفت.

نقاشی «پسری با پیپ» پیکاسو ساخته شده در سال ۱۹۰۵ با قیمتی معادل ۱۰۴ میلیون دلار در تاریخ ۵ می سال ۲۰۰۴ در حراجی ساتبی نیویورک چکش خورد. همچنین اثر فروخته شده از این هنرمند با عنوان «دورامار و گربه» با قیمت ۸۳ میلیون دلار در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۰۶ در حراجی ساتبی لندن به فروش رفت. این نقاشی رنگ روغن متعلق به سال ۱۹۴۱ میلادی است.

در سال ۲۰۱۰ مجسمه « مردی که راه می‌رود» اثری از آلبرتو جاکومتی (مجسمه ساز و نقاش سوئیسی) محصول سال ۱۹۶۱ در حراجی ساتبی لندن با قیمت ۱۰۵ میلیون دلار به فروش رفت. این اثر در حال حاضر گران‌ترین مجسمه فروخته شده در حراجی‌هاست.

همچنین اثر سه‌لتی فرانسیس بیکن یکی از نقاش‌های نامدار سبک اکسپرسیونیسم سده بیستم در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۰۸ متعلق به سال ۱۹۷۶ با قیمت ۸۵.۹ میلیون دلار به رومن آبراموویچ (مالک باشگاه فوتبال چلسی) فروخته شد.

در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۰۶ پرتره «آدله بلوخ باوئر» (۱۹۱۲) اثر گوستاو کلیمت نقاش نمادگرای اتریشی با قیمت ۸۷ میلیون دلار در حراجی کریستیز نیویورک چکش خورد.

یک گلدان چینی متعلق به قرن ۱۸ میلادی که به سلسله چیان لون برمی‌گردد در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۸۵ میلیون دلار در حراج‌خانه بِین بریجز لندن به فروش رفت.

در رتبه دهم گران‌ترین آثار هنری فروخته شده از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون نیز پرتره «دکتر پاول گاشه» اثر ونسان ون گوگ قرار دارد که در سال ۱۹۹۰ در حراجی کریستیز نیویورک با قیمتی معادل ۸۲ میلیون دلار فروخته شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیویورک نقاشی دلار لندن مجسمه فرانسیس بیکن فوتبال لئوناردو داوینچی پابلو پیکاسو گران ترین اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول

هونگچی H۵ محصول وارداتی گروه بهمن است که نخستین نمونه‌های آن اواخر سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران شدند. مالکان خودرو‌های وارداتی جدید به‌طور معمول خودرو‌های تحویل‌شده را برای فروش آگهی می‌کنند، ازاین‌رو قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد مشخص شده است. این خودرو با قیمتی بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در بازار آزاد، به یکی از گران‌ترین خودرو‌های چینی ایران تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتو، البته باید یادآور شویم که قیمت هونگچی H۵ از سوی گروه بهمن معادل دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام شده است. بااین‌حال برای خرید هونگچی H۵ از بازار آزاد، باید حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد بپردازید. البته در برخی آگهی‌ها، قیمت این خودرو تا هشت میلیارد تومان نیز ذکر شده است!

جدول قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد، اردیبهشت ۱۴۰۳:

بدون شک تصور لوکس بودن هونگچی اچ ۵، نقش مهمی در افزایش بهای این سدان دارد و فروشندگان سعی دارند جایگاه هونگچی H۵ را در بازار ایران ارتقا دهند تا اتومبیل خود را گران‌تر بفروشند. سطح امکانات به‌کاررفته در هونگچی H۵ نیز قابل‌قبول است و مواد باکیفیتی را در نقاط مختلف کابین خودرو خواهید یافت. با‌این‌حال نباید فراموش کرد که همچنان هونگچی H۵ یک محصول چینی است و نباید با محصولات اروپایی مقایسه شود.

بهای فول‌ترین نسخه هونگچی H۵ در بازار امارات متحده عربی ۱۱۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان) است. همین نسخه خودرو در بازار عربستان سعودی نیز ۱۰۲ هزار ریال سعودی (یک میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان) قیمت دارد؛ بنابراین خرید هونگچی H۵ با قیمت ۶، ۷ یا ۸ میلیارد تومان به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

دیگر خبرها

  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است