Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق آخرین همایش کنگره ملی شنوایی شناسان از هر هزار نفر نفر درجهان یک تا دو نفر مبتلا به اختلالات شنوایی هستند.

وی این رقم را در ایران چهار تا پنج نفر در هر یک هزار نفر عنوان کرد و گفت: در خراسان جنوبی از جمعیت ۲۱ هزار و ۸۸۷ نفری افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی استان بالغ بر سه هزار و ۸۳۲ نفردچار نوعی از اختلالات شنوایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلالات شنوایی در ۱۸ درصد معلولین استان

به گفته وی در حال حاضر درصد شیوع ناشنوایی – کم شنوایی در تمامی سنین بین توانخواهان تحت پوشش استان بالغ بر ۱۸ درصد گزارش شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد ناشنوایی عامل ژنتیکی و مادرزادی دارند که ناشی از ازدواج فامیلی است، بیان داشت: حدود ۹۰ درصد کودکان ناشنوا ازمادران سالم  بدنیا می آیند.

عرب نژاد با بیان اینکه از جمله خدمات مورد نیاز افراد با معلولیت شنوایی، عمل جراحی کاشت حلزون برای مبتلایان واجد شرایط است، افزود:  از سال ۸۶ به بعد کمک هزینه ای به همین منظور به معلولین پرداخت می شود.

وی با تأکید بر اینکهکودکان سنین زیر شش سال با کمک یارانه دولتی  به مبلغ شش میلیون تومان نسبت به عمل کاشت اقدام می کنند، گفت: سنین بالای شش سال بصورت آزاد و با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان صورت خواهد پذیرفت.

ابلاغ ۱۲۳ میلیون ریال کمک هزینه کاشت حلزون

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از ابلاغ ۱۲۳ میلیون ریال کمک هزینه کاشت حلزون از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این مبلغ به کودکان کاشت شده و تعمیر و تعویض قطعات تعلق خواهد گرفت.

عرب نژاد اضافه کرد: درحال حاضر چهار هزار و ۹۵۴ نفر از معلولین تحت حمایت بهزیستی از کمک هزینه نگهداری بهره مند و تعداد ۸۳۸ نفر ازمحل هدفمندی یارانه ها مساعدت می شوند.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک ثانیه را برای تشخیص معلولیت شنوایی نباید از دست داد، بیان داشت: عامل ۵۰ درصد ناشنوایی ها در ایران وراثت و ژنتیک است بنابراین مشاوره والدین می تواند از تولد چنین کودکانی جلوگیری کند.

کد خبر 4413372

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی خراسان جنوبی ناشنوایی ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا گرگان مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی، یگان‌های منتخب نیرو‌های مسلح مستقر در خراسان جنوبی در مسیر بلوار صیاد شیرازی بیرجند رژه انجام دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی