Web Analytics Made Easy - Statcounter

سيدقاسم سيدی، مدیر خانه قرآن روستایی ثقلین سراب در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: احیا و ترویج فرهنگ ناب قرآنی در روستا وظیفه اصلی خانه‌های قرآن روستایی است و به نوعی خانه‌های قرآن شهری و روستایی نقش مهمی در ترویج و گسترش شعائر و فرهنگی دینی در جامعه برعهده دارند.

وی، افزود: ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی افراد جامعه، تلاش برای ریشه ‌کَنی بی‌‌سوادی قرآنی از اهداف تأسیس خانه‌های قرآن روستایی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی، افزود: وجود خانه قرآن در کنار مساجد روستایی و ارائه برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی سبب می‌شود جوانان در برابر آسیب‌های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

مدیر خانه قرآن روستایی ثقلین سراب، با اشاره به امتیازات خانه‌های قرآن روستایی تاکید کرد: گسترش آموزه‌های قرآنی بین خانواده‌ها و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از دیگر امتیازات وجود خانه‌های قرآن در روستا قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی خانه های قرآنی گسترش فعالیت قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۵۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شدند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند. ماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا به یاری خدا حال و هوای کشور را قرآنی تر کنند. زندگی با آیه‌ها؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال بود. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی بود که بحمدلله به ثمر رسید و از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی مهر تأیید گرفت.

در نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به منظور ترغیب مردم به آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم جوایز بسیار مادی و معنوی از جمله کمک هزینه حج عمره، کربلا، مشهد مقدس و هزاران هدیه دیگر با کمک بانیان فعالیت‌های قرآنی تهیه شده بود و در قالب چند مسابقه تلویزیونی و اینترنتی به مخاطبان و برندگان اهدا شد.

امسال و در سی و یکمین دوره نمایشگاه قرآن کریم نیز، یکی از تفاوت‌های محسوس با دوره‌های دیگر این نمایشگاه باسابقه محوریت حفظ موضوعی قرآن در قالب طرح جامع مسطورا و براساس آن نهضت زندگی با آیه‌ها بود.

برای همین امر زمانی که به ساعات قرعه کشی این مسابقه در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن و در بخش زندگی با آیه‌ها نزدیک می‌شد، جمعیتی مملو از شور و اشتیاق را در راهروی منتهی به این بخش مشاهده می‌شدند.

آنچه به چشم می‌خورد این بود که این طرح ویژه توانسته است، فراتر از رده‌های سنی مختلف اثر بخشی داشته باشد و مرد و زن، پیر و جوان، کودک و نوجوان همگی با شور و اشتیاقی زائد الوصف در این بخش حاضر می‌شدند. هرچند که این بخش برای کودکان و نوجوانان قرآنی جذابیت بیشتری داشت و کم سن و سال تر ها به شوق گرداندن گردانه شانس چشمانشان برق می‌زند.

محتوای طرح برای سال آینده را باید اختصاصی‌تر کنیم

در همین راستا سید حمید هاشمی مدیر بخش زندگی با آیه‌های سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات لازم برای بهتر شدن فضای این بخش در نمایشگاه سال بعد گفت: برای اینکه پویش زندگی به آیه‌ها در سال آینده و برای سی و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بهتر برگزار شود باید در تمام رویدادهای و نمایشگاه‌های سراسری فعالیت مورد نیاز مخاطب عام را انجام دهد.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های جمعی سعی کنیم با اختصاصی کردن آیات برای اقشار مانند دانشجویان، طلاب، معلمان، دانش آموزان و غیره استفاده بهتری را برای افراد فراهم کنیم. اتفاقی که در سال آینده در خصوص پویش زندگی با آیه‌ها باید رقم بخورد این است که محتواهای ارائه شده اختصاصی‌تر شود در حالی که اکنون محتوایی است که برای عموم مردم یکسان است.

وی اظهار داشت: هرچه محتوایی که ارائه می‌شود در قالب شکل مانند شعر، هنر، ادبی و گرافیکی باشد بهتر است. همچنین اگر از لحاظ محتوایی اختصاصی‌تر با ترجمه‌های مناسب‌تر برای اقشار و سنین مختلف باشد. ما در نمایشگاه قرآن سال آینده اگر بتوانیم مردم را با این آیات آشنا کرده باشیم بخشی از اهداف این پویش بدست آمده است.

مدیر توسعه و منابع انسانی تبیان افزود: با توجه به ادامه دار بودن این طرح و تجربه موفق این پویش در نمایشگاه قرآن به مرور مأموریت‌های دیگری به این مجموعه واگذار خواهد شد و طرح اولیه آماده شده و بعد از پایان فروردین ماه بررسی خواهد شد.

کد خبر 6074455 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • تصمیم جنجالی سازمان لیگ علیه استقلالی‌ها؛ یک امتیاز برتری آبی‌ها از بین رفت
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • ریشه کنی رژیم صهیونیست نزدیک است
  • اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب و ریشه کن است
  • اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب و ریشه کن است
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • ۲۰۰ نفر در کلاس‌های قرآنی خانه قرآن کوثر سقز آموزش دیدند