Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مهاجرت پرندگان زمستان گذران آبزی و کنار آبزی مانند انواع کاکایی، حواصیل ها، پرستوها، پلیکان، فلامینگو و آبچلیک ها به نوار ساحلی این استان آغاز شد.

وحید پور مردان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا در عرض های جغرافیایی بالا شاهد ورود پرندگان دریایی مهاجر آبزی و کنار آبزی به زیستگاه های سواحل چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: زیستگاه های متنوع موجود در سواحل سیستان و بلوچستان شامل سواحل جزر و مدی، جنگل های مانگرو، زیستگاههای دریایی، زیستگاههای کوهستانی و صخره ای، زیستگاههای بیابانی و دشتی است که برای حضور انواع پرندگان مهاجر اعم از آبزی و کنار آبزی شرایط مساعدی را فراهم ساخته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: همه ساله در فصل پاییز سواحل این استان به یکی از قطب‌های پرنده‌ نگری تبدیل می ‌شود که این موضوع می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری طبیعی باشد.
پورمردان اظهار داشت: تالاب بین المللی خلیج گواتر و خورباهو به عنوان یکی از سایت های اصلی سرشماری پرندگان سیستان و بلوچستان در این موقع از سال میزبان شمار زیادی از این میهمانان زمستانی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی اش همچون ایرانی کوچک در بین آبهای داخلی(تالاب بین المللی هامون) و آبهای آزاد در جنوب(دریای عمان) محصور شده است.
این استان به دلیل کوهستانی بودن و از سویی به دلیل برخورداری از یکی از چهار قله مرتفع ایران «تفتان با 4050 متر ارتفاع» طبیعتا دارای تنوع بالای توپوگرافی است.
یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار معادل 7.9درصد (هفت و 9 دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست مهاجرت پرندگان سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سلطانی مدیرعامل شبکه مخابرات ایران در سفر به استان ازرفع مشکل آنتن دهی با اجرای این شبکه در دیگر شهر‌های استان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان