Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سخنرانی رئیس جمهوری در صحنه سیاسی بین الملل در نیویورک پاسخ محکمی به استکبار جهانی بود و توانست حقانیت و اقتدار ایران را بازگو کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر سرتیپ محمد فهمیده قاسم زاده روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سردیس مرحومه مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) در محل موزه دفاع مقدس با عنوان همایش «بانوی مبارز» افزود: سخنرانی رئیس جمهوری به پشتوانه مقام معظم رهبری و مردم در سازمان ملل بخوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به حمله تروریستی اخیر در اظهارداشت: دنیا بداند این انقلاب، شهادت را عزت ابدی خود می داند.
فهمیده قاسم زاده با بیان اینکه در پنجمین روز هفته دفاع مقدس گردهم آمده ایم تا نقش بسزای زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را بازگو کنیم افزود: مرحوم حدیدچی الگوی زنان عصر حاضر است.

**نقش نخست زنان در بزنگاههای تاریخ اسلام
محسن رفیق دوست نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: اولین شهید راه اسلام به واقع یک زن بود چراکه زنان در بزنگاههای تاریخ اسلام نقش اول را برعهده داشتند.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب زنان بودند که مردان را به خیابان ها کشاندند خاطر نشان کرد: در روزهای عاشورا و تاسوعای سال 57 حضور زنان در صحنه های خیابانی بیش از مردان بود و آنها توانستند بخوبی میدان داری کنند.
رفیق دوست با اشاره به نقش مرحوم حدیدچی در انقلاب اسلامی گفت: این بانوی انقلابی چه پیش از انقلاب و نیز بعد از آن از مسیر ولایت دور نشد و تا آخرین لحظه عمر این مسیر را بخوبی درک کرد.
به گزارش ایرنا علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهارداشت: مرحوم حدیدچی جوانی و زندگی خود را برای اسلام صرف کرد.
در این مراسم با حضور شماری از اعضای خانواده شهدا، همسر مرحومه حدیدچی، همسر شهید همدانی و جمعی از مسئولان نظامی و لشگری سردیس و کتاب صوتی مرحوم حدیدچی در موزه دفاع مقدس تهران رونمایی شد.
حدیدچی (زاده21 خرداد 1318 در همدان ـ درگذشته 27 آبان 1395 تهران) از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت و حرکت های سیاسی خود را از سال 1346 آغاز کرد.
فرماندهی سپاه همدان و مسئولیت بسیج خواهران، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و قائم مقامی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران از جمله سوابق وی پس از انقلاب اسلامی است.
تهرام/7247/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مرضيه حديدچي موزه دفاع مقدس سرديس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، احسان کامرانی در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان میناب با تبریک ایام سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با دور اندیشی و نگاه بلند خود با هدف پاسداری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور فرمان تاریخی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ کرد.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون منشاء خدمات گسترده ای در بخش های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
  
کامرانی با اشاره به اقدام بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی به فرمان فرمانده کل قوا، خاطرنشان کرد: اقدام بزرگ و بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایت کار صهیونیستی در قالب عملیات وعده صادق ضربات مهلکی بر پیکره صهیونیست وارد کرد.
 
وی گفت: انجام عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان عالی رتبه کشورمان با تحسین و خوشحالی مردم کشورمان و مردم سایر کشورهای اسلامی به ویژه مردم مظلوم غزه همراه شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان میناب، افزود: شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی استان، قرار گرفتن در دروازه سواحل مکران و برخورداری از ظرفیت های صید و صیادی و ملوانی شرایط برای توسعه آن مهیا است.
 
 
کامرانی، تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، راهها و... در شهرستان میناب به ویژه بخش های تابعه آن نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود