Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایذه و باغملک در مجلس توضیحاتی درباره حقوق دریافتی خود از وزارت نفت توضیحاتی ارائه کرد. ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ سیاسی سیاست ایران نظرات

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هدایت الله خادمی نمایده مردم ایذه و باغمک در مجلس شورای اسلامی  در گفت‌و‌گو با برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره حاشیه‌هایی که برای وی پس از انتشار فیش حقوقی‌اش از سوی وزارت نفت پیش آمد، گفت: من کارمند وزارت نفت هستم و قبل از اینکه به مجلس بیایم مدیرعامل شرکت‌های نفتی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون نیز مدیر ارشد وزارت نفت هستم که بالاترین رتبه شخصی را دارم، بنابراین  حقوقم در سطح بالایی است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: آنهایی که هم تجربه و هم سابقه من هستند اگر در جنوب کشور در حال فعالیت و خدمت باشند حقوق 40 میلیون دریافت می‌کنند. به دلیل اینکه در مصوبه مجلس کسی در تهران نباید حقوق بالای 20 میلیون تومان بگیرد و چون من در تهران هستم حقوقم این میزان است. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا چون شما از جبهه اصولگرای هستید این حواشی را برای شما به وجود آوردند، گفت: این کارها فرافکنی است. اعلام میزان حقوق من آنهم به این میزان فرافکنی است. وقتی اطلاعات کشورت را دو دستی به توتال آمریکایی و فرانسوی می‌دهی که اگر یک هزارم این اطلاعات را یک فرد عادی به این شرکت‌ها می‌داد حکمش به عنوان جاسوس اعدام بود. وقتی که اطلاعات تمام خزائن نفتی را می‌دهی برود، وقتی که کرسنت پدر این کشور را در می آورد و آقایان جوابگو نیستند. وقتی که در 5 سال با  ipc کشور را بیچاره کردند، خوب معلوم است که جز امثال این حرکت‌ها و فرافکنی‌ها چیزی ندارند که بگویند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کسی که نماینده مجلس است می‌تواند هم از مجلس هم از اداره قبلی خود حقوق دریافت کند، اظهار داشت: هر فردی باید از یک جا حقوق دریافت کند. به طور مثال فردی که استاد دانشگاه است یا باید از دانشگاه حقوق بگیرد و یا باید از مجلس حقوق دریافت کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حرف بنده چیز دیگریست، اضافه کرد: یک نفر از فلان مرکز به مجلس آمده و نماینده شده و به خاطر جلوگیری از استیضاح وزیر به شرکت نفت می‌رود و حقوق 3 میلیونی‌اش 20 میلیون می‌شود. در حالی که در وزارت نفت همه حقوق‌های مدیران ارشد بالا است و فقط برای من اینطور نیست. این درصد افزایش حقوق و انتقال از یک جا به یک جای دیگر چه علتی می‌تواند داشته باشد؟ 

خادمی در ادامه افزود: حقوق من به دلیل آمدن در مجلس و نماینده شدن، پایین آمده در حالی که اگردر حال فعالیت در جنوب کشور و یا وزارت نفت بودم، نزدیک به 40 میلیون حقوق بنده بود. این رقم‌هایی که آقایان گفته‌اند درباره حقوق من اشتباه است. روز گذشته از صدا و سیما پیش من آمدند وفیش حقوقی 6 ماه گذشته‌ام را جهت انتشار تصویری به آنها دادم که فکر می‌کنم امروز در یکی از بخش‌های خبری نمایش داده شود. در 6 ماه گذشته ماهی 16 میلیون حقوق دریافت کردم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است به دلیل انتقادهایی که به وزارت نفت داشته میزان حقوق دریافتی‌اش انتشار پیدا کرده است؟، گفت: در نمایندگی حقوق من کمتر شده است اما چون می‌گویم، آقای زنگنه چرا اطلاعات کشور را به کرسنت می‌دهید؟ چرا چیزی درباره ماجرای توتال و کرسنت نمی‌گویید؟ چرا نمی‌گویید که ما به خاطر کرسنت نتوانستیم با عمان قرارداد نفتی ببندیم. همچنین خیلی از اتفاقات و موضوعات دیگر را چرا پاسخگو نیستید؟ وقتی این سوال‌ها را از آقایان می پرسیم به همین خاطر می آیند به مردم می‌گویند که یک نفر فلان قدر حقوق می‌گیرد. مردم هم که نمی‌دانند حقوق‌های نفتی چقدر است و من با چه سابقه مدیریتی  این حقوق را دریافت می‌کنم؟ افشای اطلاعات حقوق بنده چیز بزرگ یا عیجیبی نیست. 

وی در ادامه افزود: این ماجراها و دلیل اصلی اعلام حقوق من آن هم به دروغ، این بود که من درباره توتال حرف زدم و گفتم از چند سال پیش شما اطلاعات را به راحتی به توتال می‌دهید.کسی گوش نکرد. گفتیم IPC خلاف است و نامه‌ای نوشتیم به آقای دکتر روحانی و گفتیم اجازه ندهید این خیانت در دوران شما رخ دهد و رونوشت هم به مقام معظم رهبری ارسال کردیم. مقام رهبری هم از رئیس‌جمهور خواستند که اشکالات IPC را برطرف کند. آقای جهانگیری در یک مرحله گفتند ما 150 مشکل را برطرف کردیم و در مرحله دیگر گفتند 50 مشکل برطرف شد. من می‌خواهم بدانم در 17 صفحه IPC چرا باید 200 اشکال وجود داشته باشد؟ خوب این حرفا را زدن و بحث مافیای اقتصادی را پیش کشیدن همین می‌شود که اعلام کنند فلانی 20 میلیون پول می‌گیرد و چون مردم هم، حال اقتصادی مملکت را می‌بینند و می‌گویند فلانی چه کار کرده که باید 20 میلیون حقوق بگیرد؟ چون نماینده شده 20 میلیون حقوق می‌گیرد. 

خادمی در پاسخ به این سوال که وزات نفت مدعی شده است که شما را بعد از 10 سال، مجبور کردند که واحد را تحویل دهید، گفت: این خانه‌ها زمانی به ما تحویل داده شد که آقای زنگنه‌ای در کار نبود. این واحدها به مدیرانی تحویل داده شد که مجبور بودند از شهرستان به تهران بیایند. یک سری خانه‌های سازمانی وجود دارد که به مدیران خود می‌دهند. از وزیر تا باقی معاونین و مدیران همه در این خانه‌های سازمانی هستند. حتی بعضی از کارمندان معمولی هم در این خانه‌ها هستند. ما هم چون از خوزستان آمدیم، از این خانه‌های‌های سازمانی دریافت کردیم.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: آقای زنگنه خواستند این خانه‌های سازمانی را واگذار کنند به اشخاص دیگر و چون نورچشمی بودند می‌دانستیم باید از این خانه‌ها بیرون بیایم تا به این نور چشمی‌ها داده شود. همه افرادی که در این خانه‌ها بودند، ماندند؛ از کارمند معمولی تا مدیران رده بالاتر، هنوز در خانه‌ها ساکن هستند و فقط ما از آن خانه بیرون آمدیم. تنها مدیر نفتی هستم که به خاطر اینکه گفتم چرا اطلاعات نفتی را به توتال می‌دهید، گفتند از این خانه‌ها بیرون برو ما هم گفتیم، چشم. 

انتهای پیام/

R1455/P1360/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هدایت‌الله خادمی نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی