Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی افزایش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، پکن درخواست یک ناو آمریکایی برای پهلوگرفتن در بندر هنگ‌کنگ را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ اعلام کرد: دولت چین درخواست برای پهلو گرفتن ناو آمریکایی  به نام  USS Wasp در هنگ‌کنگ را رد کرد. در گذشته چندین بار ناوهای آمریکایی در هنگ‌کنگ لنگر گرفته و انتظار داشتند که این امر ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار بود این ناو آمریکایی ماه آینده میلادی در بندر هنگ‌کنگ پهلو بگیرد.
وزارت خارجه چین از اظهارنظر در این باره خودداری کرد و تنها گفت: چین بازدیدها را مورد به مورد بررسی می‌کند.
این ناو بخشی از نیروی دریایی مستقر در ساسبو در ژاپن بوده و در منطقه ایندو-پاسیفیک فعالیت می‌کند.
در سال 2016 نیز چین درخواست ناو گروه به رهبری USS John C Stennis برای بازدید از هنگ‌کنگ کرده بود.
این اقدام در پی افزایش تنش‌ها در مورد دریای چین جنوبی انجام گرفته بود.
همچنین در نیویورک وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جمع تجار آمریکایی اعلام کرد: حملات مکرر واشنگتن علیه آمریکا روابط دو کشور را تهدید می‌کند.
دور جدید تعرفه‌های آمریکا که از بامداد روز دوشنبه به وقت واشنگتن به اجرا درآمد، فهرستی از کالاهایی را هدف گرفت که از گوشت منجد تا قطعات تلویزیون را دربرمی‌گیرد. چین قرار است با اعمال تعرفه روی واردات ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی، تلافی کند و ترامپ تهدید کرده چنین اقدامی باعث وضع تعرفه‌های جدید روی واردات ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر کالای چینی خواهد شد.
پکن با اعلام این تعرفه‌های تلافی‌جویانه، گفت این تعرفه ها از ۲۴ سپتامبر اجرایی خواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید