Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@15:38:10 GMT

برجستگی رگ های دست نشانه چه بیماری کشنده ای است؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۴۵۰۶

برجستگی رگ های دست نشانه چه بیماری کشنده ای است؟

رکنا: وقتی رگ ها ی دست برجسته می شود نشان دهنده آسیب به عروق است.

 دکتر صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو گفت: شکل دست و برجسته بودن رگ‌های آن می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد همچنین کار و فعالیت زیاد دستی همانطور که عضلات را درگیر می‌کند، می‌تواند رگ‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

دکتر صداقت‌پیشه، افزود: مواجه با مواد شوینده و انواع حلال‌ها می‌تواند سبب آسیب کلاژن پوست شده و پوست دست را نازک کند که این امر موجب پیدا شدن هرچه بیشتر عروق دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صداقت‌پیشه ادامه داد: در افراد چاق به دلیل تجمع چربی در زیرپوست، رگ‌های دست به خوبی دیده نمی‌شود، این بدین معنا است که در افراد لاغر به دلیل فقدان این لایه‌ی چربی، رگ‌های دست بیشتر معلوم است و از برجستگی بیشتری برخوردار است.

دکتر صداقت‌پیشه اظهار داشت: پوست دست چون در معرض عوامل محیطی و فیزیکی بیشتری است، زودتر دچار آسیب می‌شود، هرچه قدر پوست در معرض نور خورشید بیشتری باشد، آسیب‌پذیرتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برجستگی بیش از حد معمول رگ‌های دست ممکن است به دلیل انسداد عروق آن باشد که در چنین مواردی گرفتگی با درد همراه است.

دکتر صداقت‌پیشه در خصوص پیشگیری از این امر گفت: توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن از منزل و یا هنگام رانندگی از دست‌ها در برابر آفتاب محافظت شود و دستکش متناسب با فصل پوشیده شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صدور حکم محکومیت مهرداد میناوند

دستگیری طلافروش تهرانی با 245 میلیارد تومان ثروت بادآورده + عکس

لحظه تماس مرموز با موبایل جسد عامل حمله تروریستی اهواز + فیلم

راز زیبایی بانوی اول آمریکا لو رفت!

ازدواج دختران زیر 13 سال ایرانی ممنوع شد! + جزییات

نوزاد مُرده در غسالخانه ارومیه زنده شد!

تجاوز به دختر تهرانی در خانه مشاور تحصیلی + عکس

شکایت عجیب ناظم بی حیای مدرسه معین از اولیای دانش آموزان!

7 دلیل که ثابت می کند حمله تروریستی اهواز کار داعش بوده است +فیلم و عکس

تجاوز پزشک جراح به 32 دختر باکره + عکس

انتقام از نوه 6 ساله بخاطر تنفر از عروس! + عکس

همخوابی عاشقانه دختر 15 ساله با فروشنده لباس زنانه / زن این مرد آن در را در اتاق خواب گیر انداخت +عکس

10 فیلم دیده نشده و جدید از حادثه تروریستی اهواز

بهناز بعد از طلاق در پارتی ها نقش پررنگی داشت!

مرگ وحشتناک عروس روستا پیش از رسیدن به مراسم / تراکتور چپ کرد؟ + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز چاق منزل دانش آموزان عکس آسیب بیماری محکومیت عکس اهواز فیلم دختر شهید زن زندگی سرقت قتل حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد