Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنايع کوچک و متوسط (SME) در نيمه نخست امسال هفت ميليارد دلار بود که در مقايسه با 19 ميليارد دلار کل صادرات انجام شده در اين مدت، رقمي قابل توجه است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي، «صادق نجفي» در ديدار با نماينده شرکت «جترو» ژاپن در ايران، افزود: جمهوري اسلامي از همکاري و ارتباط با صنايع کوچک و متوسط و استارت آپ هاي ژاپني استقبال مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جترو (سازمان تجارت خارجي ژاپن)، سازماني غيرانتفاعي است که توسط دولت ژاپن براي گسترش روابط تجاري و سرمايه گذاري ميان اين کشور و ساير کشورها تاسيس شده است.
وي گفت: تهران و توکيو مي توانند در زمينه آموزش، انتقال فناوري، تحقيق و توسعه در حوزه استارتاپ ها و صنايع کوچک و متوسط در کوتاه مدت همکاري داشته باشند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي يادآور شد: هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت در21 مهرماه در تهران برپا مي شود و اين نمايشگاه فرصتي براي ارتباط واحدهاي توليدي کوچک و متوسط دو کشور محسوب مي شود تا بتوانند درخصوص نوع همکاري‌ها به تفاهم برسند.
وي برنامه استقرار شهرک‌هاي فناوري و مراکز فناورانه و دانش بنيان در استان هاي کشور را خاطرنشان کرد و گفت: فضاي لازم براي تبادل فکر و فناوري و انتقال آنها در ايران فراهم است و جواناني علاقه مند با تخصص هاي مختلف در اين مراکز فعاليت دارند.
نجفي اضافه کرد: آمادگي لازم را داريم تا نمايندگان جترو را به بازديد از شهرک‌هاي صنعتي ايران دعوت و فرصت آشنايي با قابليت هاي موجود کشورمان بيشتر فراهم شود.
** تمرکز جترو بر SME ها در چهار سال آينده
همچنين در اين ديدار، نماينده شرکت جترو ژاپن در ايران يادآور شد: جترو از سال 1958 ( 1337) کار خود را در ايران آغاز کرده است، اين سازمان در دوران جنگ و تحريم همچنان بر ادامه همکاري‌ها تاکيد داشته و در ماه هاي گذشته نيز در زمينه هاي خودرو، محيط زيست، فناوري و تجهيزات پزشکي با شرکت‌هاي ايراني همکاري خود را تداوم بخشيد.
«ناکامورا» با بيان اينکه مايل به ايجاد همکاري بلندمدت در زمينه خودرو و تجهيزات پزشکي با ايران هستيم، افزود: جترو همواره براي يک دوره چهار ساله برنامه ريزي مي کند و تمرکز اصلي اين سازمان در سال هاي آينده بر فعاليت در حوزه بنگاه هاي کوچک و متوسط و استارتاپ هاست.
به گزارش ايرنا، توسعه بازرگاني و سرمايه گذاري در بازار ايران و گسترش سرمايه گذاري مستقيم خارجي در ژاپن و توسعه صادرات ژاپن به ايران از مهمترين محورهاي کاري اين شرکت در کشورمان است.
تمرکز اصلي جترو بر گسترش سرمايه گذاري مستقيم خارجي در ژاپن و کمک به شرکتهاي کوچک و متوسط ژاپني براي به حداکثر رساندن توان صادرات جهاني آنها است.
اقتصام*3065**1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور