Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:55:33 GMT

بیش از 6 هزار واحد خون توسط شهروندان خویی اهدا شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۴۷۶۵

بیش از 6 هزار واحد خون توسط شهروندان خویی اهدا شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان خوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 610 نفر برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 6 هزار نفر موفق شدند بخشی از خون خود را برای تامین نیاز بیماران در این مرکز اهدای کنند.

قربان فتح الله زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال اهدای خون در خوی با افزایش 6 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به آمار بی سابقه اهدای خون نذری در ماه محرم امسال اشاره کرد و ادامه داد: از آغاز ماه محرم امسال، یکهزار و 57 واحد خونی در مرکز خوی اخذ و به ثبت رسیده است.
وی با دعوت از رسانه ها برای کمک به فرهنگ سازی بیشتر در خصوص اهدای خون اضافه کرد: رسانه‌های شهر برای فرهنگ سازی اهدای خون و اهمیت و ضرورت آن به ویژه برای بانوان باید به نحو موثری اطلاع رسانی کرده و کمک دست ما باشند.
سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان خوی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان انتقال خون در حوزه اهداکنندگان، کاهش مشارکت بانوان در این امر خداپسندانه است که باید این روال تغییر یابد.
به گزارش ایرنا، اهدای خون یک نیاز دائمی است زیرا زندگی بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و تصادفی در گرو دریافت مداوم خون و فرآورده های آن است.
طبق بررسی های صورت گرفته در هر 2 ثانیه یک نفر در دنیا به خون نیاز پیدا می کند.
حدود 70 هزار واحد خون سالانه در آذربایجان غربی اهدا می شود.
7132/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اهداي خون خوي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون