Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، اتحادیه اروپا برای تداوم فعالیت های تجاری با ایران تلاش می کند.
پس از آن که آمریکا تحریم هایی علیه ایران اعمال کرد، اتحادیه اروپا برای ایجاد رژیم حقوقی با هدف ادامه تجارت با تهران، به ویژه خرید نفت و فرآورده های نفتی و دیگر سوخت ها تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارشگر این شبکه گزارش داد: آمریکا از توافق هسته ای خارج شد و این در حالی است که اتحادیه اروپا برای ایجاد رژیم حقوقی برای اهداف مشخص به نام (SPV) تلاش می کند. این رژیم می تواند شبیه به بورس باشد که در آن معاملات مالی انجام می شود یا سامانه پیشرفته مبادله تشکیل دهد که شرکت های ذیربط را از دست تحریم های آمریکا علیه ایران خلاص کند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه با هدف ادامه فعالیت های تجاری با تهران، به ویژه خرید نفت و فرآورده های نفتی و دیگر سوخت ها که حدود 75 درصد واردات از ایران را تشکیل می دهد، یک رژیم حقوقی ایجاد خواهد کرد.
از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از ریاست واشنگتن در نشست شورای امنیت، برای دعوت همه کشورها به اعمال فشار علیه ایران بهره برداری کند.
به گفته کمیسیون اروپا، تجارت با ایران فقط 6 دهم درصد از کل تجارت جهانی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. این در حالی است که امارات و چین دو شریک اصلی تجاری ایران، به ترتیب 23 و 22 درصد از کل تجارت ایران را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، میزان تجارت بین آمریکا و اتحادیه اروپا، اخیرا 117 میلیارد دلار بوده است.
کسانی که این ارقام را بررسی می کنند، سوالی در خصوص میزان جدی بودن این گونه اقدامات اتحادیه اروپا برای پایان دادن به زیان های گذشته و آینده مطرح می کنند. در حالی که اروپا، روسیه و چین خود را در مسیر برخورد با رئیس جمهور آمریکا قرار دادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: العراقيه تلاش اتحاديه اروپا تداوم تجاري ايران آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد