Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، زیبا اسماعیلی با تاکید بر اینکه روند مصرف سوخت همچنان بالاست و ضرورت دارد مردم در بهینه سازی و کاهش مصرف همراهی کنند، گفت: برای اینکه در نظام کنترل مصرف سوخت، برنامه ریزی ها به خوبی اجرا شود، به جاست افراد غیر مطلع و غیر مسئول از اظهارنظر درباره آمار و ارقام غیر واقعی در این حوزه خودداری کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: متاسفانه این روزها شاهد ارائه آمارهای مربوط به میزان قاچاق و مصرف سوخت از سوی افراد غیر مسئول در این حوزه هستیم که بنظر می رسد با اهداف خاص دنبال می شود.
اسماعیلی گفت: طرح اعداد و ارقامی مانند قاچاق 20 میلیون لیتر بنزین در روز یکی از همان آمارهای غلطی است که عموما از سوی افراد غیر مسئول در این حوزه مطرح شده است.
وی با بیان اینکه اساسا قاچاق قابل اندازه گیری نیست که بتوان آماری رسمی درباره آن اعلام کرد، افزود: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با نظارت بیش‌تر و‌جامع تر به منظور کنترل دریافت کنندگان سوخت تنها در استان سیستان و بلوچستان بیش از 100 هزار کارت سوخت مهاجر را ابطال کرده است و این حرکت همچنان ادامه دارد.
اسماعیلی گفت: این امر کاهش محسوسی در روند مصرف خارج از چارچوب عرضه داشته است.
وی تاکید کرد: کنترل قاچاق نیاز به امکانات و تجهیزاتی دارد که در اختیار وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن نیست، اما در عین حال شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای همراهی و همکاری با مراجع نظامی و امنیتی برای کنترل قاچاق سوخت، آمادگی کامل دارد.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش یادآوری کرد: میانگین مصرف سوخت در تابستان امسال 90 میلیون لیتر در روز بود که این روند تاکنون نیز ادامه دارد و‌ تنها در یک روز (29 مرداد) مصرف به بیش از 120 میلیون لیتر رسید که عوامل متعددی در آن دخالت داشت.
وی افزود: هم اکنون همه پالایشگاههای کشور با تمام ظرفیت بنزین تولید می کند و تولید این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است؛ بنابراین در تامین و توزیع سوخت کشور جای هیچ گونه نگرانی نیست .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انتقاد مصرف سوخت شرکت ملی پالایش بنزین آمار افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان

ایسنا/کرمان جانشین فرمانده انتظامی ریگان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس نظام آبادی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ریگان در بازرسی از یک اتوبوس عبوری ۱۱ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی بیان کرد: پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت ماموریت خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان