Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@00:09:27 GMT

هشدار اتریش درباره مواضع ضدایرانی ترامپ

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۴۷۹۰

هشدار اتریش درباره مواضع ضدایرانی ترامپ

رئیس جمهور اتریش گفت که سخنرانی همتای آمریکایی وی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران بوی جنگ می‌دهد.

خبرگزاری فارس: «الکساندر فان در بالن» رئیس جمهور اتریش درپی سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل درباره مواضع وی درباره ایران هشدار داد.

بنابر گزارش روزنامه اتریشی «پرسه»، فان در بالن معتقد است که ترامپ جنگی علیه ایران را در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مورد گفت: «سخنان رئیس‌جمهور آمریکا این تصور را پدید می‌آورد که دولت آمریکا دیر یا زود در پی جنگ است.»

«سباستین کورتس» صدراعظم اتریش هم درباره ادامه همکاری کشورش با ایران در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) و تهدید‌هایی که این کشور متوجه طرف‌های تجاری ایران کرده است، ابراز تردید کرد و گفت که کمتر شرکتی فعالیت بازرگانی خود در آمریکا را برای اینکه در ایران بماند به خطر می‌اندازد.

ترامپ در بخشی از سخنرانی دیشب در مجمع عمومی سازمان ملل به ایران پرداخت و گفت: «سران ایران بذر هرج و مرج، مرگ و نابودی می‌افکنند. آن‌ها به مرز‌های همسایگانشان و حق حاکمیت آن‌ها احترام نمی‌گذارند. سران ایران، منابع این کشور را هدر می‌دهند تا خودشان را ثروتمند کرده و اقدام به گسترش بلایا در سراسر منطقه و فراسوی آن کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا ایران را به پیگیری برنامه‌های خشونت‌طلبانه و توسعه‌طلبانه در خاورمیانه متهم کرده و مدعی شد همسایگان ایران بهای سنگینی در این زمینه پرداخت کرده‌اند. او در ادامه مدعی شد: «به همین دلیل است کشور‌های بسیاری در خاورمیانه به شدت از تصمیم من برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای وحشتناک سال ۲۰۱۵ ایران و احیای تحریم‌ها علیه این کشور حمایت کردند.»

وی گفت: «توافق هسته‌ای، سرمایه سرشار برای سران ایران به ارمغان آورد. از زمان حصول برجام، بودجه نظامی ایران نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد سران ایران از این وجوه برای ساخت موشک، سرکوب داخلی و ایجاد هرج و مرج در منطقه استفاده کرد.

ترامپ سپس گفت: «ایالات متحده کارزاری برای فشار اقتصادی راه انداخته تا رژیم را از وجوهی که برای پیشبرد برنامه‌های خونینش نیاز دارد، محروم کند. ماه گذشته ما احیای تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای رفع شده بودند را آغاز کردیم. تحریم‌های دیگری هم ۵ نوامبر احیا خواهند شد و اقدامات بیشتری هم در راهند. در حال همکاری با کشور‌های وارد کننده نفت خام ایران هستیم تا خرید نفت خود را به طرز محسوسی کاهش دهند.»

او همچنین بار دیگر از اصطلاح آمریکا-ساخته «پیشتاز تروریسم» برای اشاره به نظام ایران اشاره کرد و گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم کشور پیشتاز تروریسم در دنیا مالکیت خطرناک‌ترین سلاح‌های دنیا را به دست بیاورد.»

ترامپ اضافه کرد: «نمی‌توانیم به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند، اجازه دهیم به ابراز‌های لازم برای حمل کلاهک هسته‌ای به سمت هر شهری روی کره زمین، دست پیدا کند. نمی‌توانیم این را انجام دهیم. از همه کشور‌ها می‌خواهیم رژیم ایران را مادامی که خشونت‌هایش ادامه دارند منزوی کنند و از همه کشور‌ها می‌خواهیم از مردم ایران که در حال تلاش برای بازپس‌گیری سرنوشت مذهبی شان هستند حمایت کنند.»

ترامپ اردیبهشت ماه گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و می‌خواهد در ماه نوامبر جلوی صادرات نفت و گاز از ایران را بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور اتریش ترامپ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پایگاه خبری آکسیوس در یادداشتی به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشته است: برآوردها حاکی از آن است که در صورت هرگونه اقدامی از سوی اسرائیل، ایران به سرعت به خاک اسرائیل حمله خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

دولت بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با رژیم صهیونیستی از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که برای هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد. یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار اقدامی که در روز شنبه برای مقابله با پرتابه‌های ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود - و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند».

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در تماسی تلفنی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که ایران به دنبال تشدید بیشتر در منطقه نیست اما تاکید کرد: ما به هر اقدامی علیه منافع ایران با خشونت، گسترده‌تر و دردناک‌تر از گذشته پاسخ خواهیم داد.

کد خبر 845363 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • آرسنال، اتریشی ها را راهی جام باشگاه های جهان کرد
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!