Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@21:53:57 GMT

پیتزای سنتی سالم ترین فست فود+دستور پخت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۴۸۳۵

پیتزای سنتی سالم ترین فست فود+دستور پخت

رکنا: پیتزای سنتی مخلوطی از همه سبزیجات خانگی و سالم است.

 مصرف غذاهای غلیظ مانند پیتزا، ماکارونی، الویه به دلیل اینکه از دیدگاه طب سنتی غذاهای سنگین و غلیظ به حساب می‌آید, موجب تولید خون غلیظ کرده و بیماری‌های گوناگونی مانند دردهای مفاصل, پوکی استخوان, نازایی, واریکوسل, دیابت, فشارخون و ... ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزای سنتی

بادمجان متوسط 3 عدد, هویج پخته و خرد شده نصف لیوان,گوجه فرنگی 4 عدد,کلم برگ سفید خام خرد شده نصف لیوان, لوبیا سبز پخته و خرد شده یک لیوان سرخالی, فلفل دلمه‌ای متوسط یک عدد, پیاز یک عدد, آب غوره یا آب لیموی تازه 3 قاشق غذاخوری, روغن کنجد یا روغن زیتون 8 الی 9 قاشق غذا خوری, زردچوبه و دارچین از هرکدام نصف قاشق چایخوری و پنیر لیقوان رنده شده 100 گرم و خمیر نان سنگک یک عدد.

طرز تهیه پیتزای سنتی:

به گفته غلامرضا کردافشاری دستیار تخصصی طب سنتی گوجه فرنگی‌ها را درون قابلمه روی حرارت بگذارید تا بپزد. ضمن پختن نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، ادویه خورشتی، دارچین و پودر آویشن شیرازی را به مخلوط اضافه کنید و در اواخر پخت هم 2 قاشق غذاخوری آبغوره و یا آب لیموترش تازه به آن بیفزایید و در قابلمه را بردارید تا مخلوط کاملاً غلیظ شود. بدین ترتیب سس گوجه فرنگی آماده می‌شود. بادمجان را روی شعله پخش کن اجاق کباب کرده و پوست بکنید و ساطوری کنید.

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: سپس آنها را به همراه 2 قاشق غذا خوری سس گوجه فرنگی آماده شده و نصف لیوان آب و دو قاشق غذاخوری روغن به مدت حدود 15 دقیقه بپزد تا کاملاً له شوند. گل کلم، هویج، لوبیا سبز و کدو سبز را بخارپز کنید و جداگانه هر کدام را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. کلم برگ سفید خام را هم ریز خرد کنید و به همراه فلفل دلمه‌ای خرد شده و کمی با آب بپزید. در ضمن پختن، 2 قاشق غذاخوری روغن را به همراه نمک و فلفل و یک قاشق چایخوری پودر آویشن شیرازی به مخلوط اضافه کنید و پخت را ادامه دهید تا آب آن کاملاً تمام شود.پنیر لیقوان رنده کنید و کنار بگذارید.

وی ادامه داد: حال با چرب کردن یا خیس کردن دست خود، خمیر نان سنگک را روی یک سینی چرب شده پهن کنید. دقت کنید که قطر خمیر زیاد نباشد. از سس گوجه فرنگی که قبلا آماده کرده بودید به مقدار لازم روی خمیر بریزید وآن را به طور یکنواخت در سرتاسر خمیر پخش کنید. سپس مخلوط بادمجان راروی آن بریزید و آن راهم به طور یکنواخت در سرتاسر خمیر پخش کنید.پس از آن، به ترتیب گل کلم، کدو سبز، لوبیا سبز و هویج را روی مخلوط بادمجان پخش کنید و در آخر مخلوط کلم برگ سفید و پیاز و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید و کمی پودر آویشن روی آن بپاشید.

کردافشاری در کتاب تغذیه در طب ایرانی،اسلامی آورده است که پیتزا را در فری که از قبل گرم کرده‌اید بگذارید تا به مدت 15 دقیقه با دمای متوسط بپزد. سپس سینی را از فر بیرون آورید و پنیر لیقوان رنده شده را در سراسر پیتزا پخش کنید و مجدد برای 5 دقیقه دیگر آن را درون فر قرار دهید. پیتزای آماده شده را از فر خارج کنید و بگذارید کمی سرد شود. سپس آن را برش دهید و در دیس بچینید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شلاق زدن فرزند اسماعیل در ملا عام /در نیشابور صورت گرفت

صدور حکم محکومیت مهرداد میناوند

دستگیری طلافروش تهرانی با 245 میلیارد تومان ثروت بادآورده + عکس

لحظه تماس مرموز با موبایل جسد عامل حمله تروریستی اهواز + فیلم

راز زیبایی بانوی اول آمریکا لو رفت!

ازدواج دختران زیر 13 سال ایرانی ممنوع شد! + جزییات

نوزاد مُرده در غسالخانه ارومیه زنده شد!

تجاوز به دختر تهرانی در خانه مشاور تحصیلی + عکس

7 دلیل که ثابت می کند حمله تروریستی اهواز کار داعش بوده است +فیلم و عکس

تجاوز پزشک جراح به 32 دختر باکره + عکس

همخوابی عاشقانه دختر 15 ساله با فروشنده لباس زنانه / زن این مرد آن در را در اتاق خواب گیر انداخت +عکس

10 فیلم دیده نشده و جدید از حادثه تروریستی اهواز

بهناز بعد از طلاق در پارتی ها نقش پررنگی داشت!

مرگ وحشتناک عروس روستا پیش از رسیدن به مراسم / تراکتور چپ کرد؟ + عکس

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز طب سنتی غذا قطر سبزیجات فست فود آمریکا سنتی وحشتناک پیتزای سنتی عکس اهواز فیلم دختر شهید زن زندگی سرقت قتل حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)

          مواد لازم:   3 عدد سیب زمینی.   1 قاشق غذاخوری روغن.   1 عدد پیاز.   فلفل قرمز 1 عدد.   پیاز سبز 4 عدد.   پنیر چدار 100 گرم.   1 قاشق چایخوری نمک.   1 قاشق چایخوری فلفل سیاه.   برای کرپ:   2 عدد تخم مرغ.   3 لیوان شیر (600 میلی لیتر).   1 قاشق غذاخوری شکر (20 گرم).   1.5 فنجان آرد (180 گرم).   1 قاشق غذاخوری روغن نباتی (10 میلی لیتر).   برای سوخاری:   3 عدد تخم مرغ.   1 قاشق چایخوری نمک.   2 قاشق غذاخوری آرد (40 گرم).   آرد سوخاری یا پانکو.   روغن نباتی (برای سرخ کردن).       منبع : راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش