Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبيرکل جنبش «عصائب اهل الحق» گفت: آمريکا و عربستان در حوادث اخير بصره نقش داشتند.
به گزارش روز چهارشنبه پارس تودي به نقل از مهر، «قيس الخزعلي»، دبيرکل جنبش «عصائب اهل الحق» تاکيد کرد: رويدادهاي بصره ريشه در مسائل سياسي دارد و مسئوليت اين حوادث در وهله نخست متوجه «حيدر العبادي» نخست وزير عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه افزود: يکي از صفحه هاي فعال در شبکه هاي اجتماعي در شدت بخشيدن اوضاع در بصره دست داشت و دستورات کنسول گري آمريکا در بصره مستقيماً به دست آنها مي رسيد.
الخزعلي تصريح کرد: اعتراضات در بصره در ابتدا مشروع و به جا بود اما مسير اين تظاهرات به سمت سوزاندن دفاتر و مقرهاي گروه هاي سياسي مشخص و حشد شعبي منحرف شد که هدف از آن اجراي نقشه آمريکا، عربستان و طرفهاي داخلي عراقي براي انتخاب نخست وزيري مطابق با خواست کاخ سفيد است و اين بر کسي پوشيده نيست.
«حسين الاسدي»، يکي از مسوولان جنبش اسلامي عراق نيز تاکيد کرد: سازمان هاي اطلاعاتي عربستان سعودي، امارات، آمريکا و انگليس با تشکيل اتاق عمليات در دُبي، براي سوء استفاده از تظاهرات در بصره تلاش کردند، زيرا مي دانند دولت آينده بر خلاف خواست آنها تشکيل خواهد شد.
بصره طي هفته‌هاي اخير شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به بيکاري، پايين بودن سطح خدمات عمومي و رفاهي، کمبود آب و برق و فساد در نهادهاي دولتي بوده است.
اواسط شهريور، گروهي تحت عنوان اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات‌رساني، به کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در بصره تعرض کردند که در اثر اين تعرض، ساختمان کنسولگري ايران به آتش کشيده شد.
138/110
کليدواژه عراق بصره

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفتگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر