Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@19:10:03 GMT

کاهش 1500تومانی قیمت گوجه فرنگی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۴۸۶۶

ساعت24-رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش عرضه سیب زمینی به میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد وگفت: گوجه فرنگی بعد از ممنوعیت صادرات کیلویی ۱۵۰۰ تومان ارزان شده است.

حسن صابری با بیان اینکه عرضه سیب زمینی به میدان مرکزی میوه و تره بار کمتر شده است، اظهارکرد: عده ای این محصول را از کشاورزان خریداری و صادر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت این محصول در میدان مرکزی هم اکنون به کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و در سطح شهر به حدود ۴۰۰۰ تومان رسیده است.
 

رئیس اتحادیه بارفروشان ضمن ابزار امیدواری برای مدیریت صادرات این محصول، گفت:در غیر این صورت شاهد  افزایش بیشتر نرخ سیب زمینی در بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد:  توقف صادرات گوجه فرنگی طی روزهای اخیر موجب افت ۱۵۰۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم از این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار شده است.

صابری اضافه کرد: قیمت گوجه که به کیلویی ۵۰۰۰ تومان هم رسیده بود با ممنوعیت واردات در میدان مرکزی به ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان رسیده و اگر اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل برطرف شود، نرخ این محصول کاهش بیشتری خواهد داشت.

مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ارسال درخواستی رسمی به وزیر نفت عراق از بغداد خواسته است که صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه را به‌دلیل نگرانی‌های اقتصادی ازسر گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کردستان ۲۴، یک منبع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

بر اساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

ترکیه ۲۵ مارس (پنجم فروردین‌ ۱۴۰۲) پس از برنده شدن عراق در یک پرونده داوری، دریافت روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های استان کرکوک اقلیم کردستان عراق با خط لوله کرکوک - جیهان در منطقه مرزی «فیش خابور» را متوقف کرد.

دولت مرکزی عراق فروردین‌ پارسال مجبور به توقف حدود روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال این کشور با خط لوله کرکوک - جیهان به پایانه جیهان ترکیه شده بود.

عبدالغنی پیش‌تر اعلام کرده بود که  عراق با ترکیه درباره ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های کرکوک با خط لوله کرکوک - جیهان به تفاهم رسیده است.

در حالی که وزارت انرژی ترکیه آمادگی عملیاتی شدن خط لوله صادراتی نفت کرکوک-جیهان را از چهارم اکتبر ۲۰۲۴ تأیید کرده، دولت مرکزی عراق در ازسرگیری صادرات نفت از میدان‌های نفتی منطقه کردنشین در استان کرکوک با خط لوله کرکوک-جیهان تردید دارد و مسائل پیش‌روی آن حل نشده است.

توقف طولانی مدت صادرات نفت اقلیم کردستان عراق زیان اقتصادی قابل‌توجهی را به عراق، اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی خارجی فعال در منطقه کردنشین وارد کرده است.

عراق در طول دوره توقف ۱۴ ماهه فعالیت خط لوله کرکوک -جیهان، زیان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری و جریمه روزانه ۸۰۰ هزار دلاری به‌دلیل رعایت نکردن توافق‌های صادراتی را متحل شده است.

افزون بر این، سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار متوقف و در پی آن درآمد سالانه شرکت‌های نفتی با کاهشی قابل‌توجه روبه‌رو شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است.

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که توقف صادرات نفت نه‌تنها باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده، بلکه وجهه بین‌المللی عراق را هم خدشه دار کرده، اعتماد سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته و تقاضای تجاری در داخل کشور را کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول