Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - هاروی الیوت در بازی دیشب فولام در مقابل میلوال، به جوانترین بازیکن تاریخ جام اتحادیه انگلیس تبدیل شد.

به گزارش وبسایت نود، در یکی از مسابقات دور سوم جام اتحادیه انگلیس، شب گذشته تیم فولام به مصاف میلوال رفت و در پایان با نتیجه 3-1 به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق خاص این مسابقه در دقیقه 81 رخ داد؛ جایی که هاروی الیوت با 15 سال و 174 روز سن به زمین مسابقه آمد و همزمان به جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه فولام و جوانترین بازیکن تاریخ مسابقات جام اتحادیه (کارابائو کاپ) تبدیل شد.

الیوت رکورد قبلی مسابقات را که در اختیار اشلی چمبرز بود شکست. چمبرز که در سال 2005 بازیکن لستر بود، با 15 سال و 203 روز سن در مقابل بلکپول به میدان رفت و به جوانترین بازیکن این رقابت ها بدل شد.

به نوشته وان‌فوتبال، الیوت متولد 4 آپریل 2003 است و قبل از حضور در بازی مقابل میلوال، مشغول درس خواندن برای گواهی پایان دوره دوم تحصیلی خود بود. الیوت بعد از بازی مقابل میلوال در مترو دیده شد و پدر او در توییتی تاکید کرد که هاروی فردا (روز بعد از مسابقه) به مدرسه خواهد رفت. 

دو روز قبل از به دنیا آمدن الیوت، وین رونی نخستین بازی ملی خود را برای انگلیس انجام داد. دو روز بعد از به دنیا آمدن او هم منچستریونایتد در اولتدترافورد 4-0 لیورپول را شکست داد تا گام بلندی در راه قهرمانی فصل 03-2002 بردارد.

اما جوانترین بازیکنی که در فوتبال انگلیس به میدان رفته همچنان روبن نوبل لازاروس است. او در سال 2008 و در حالی که 15 سال و 45 روز سن داشت برای تیم بارنسلی بازی کرد و رکورد آلبرت گلدارد که در سال 1929 ثبت شده بود را شکست.

اما در نقاط دیگر دنیا هم بازیکنانی با سنی کمتر از دو چهره نامبرده بازی کرده اند. برای مثال فردی آدو بازیکن سابق تیم ملی آمریکا و باشگاه بنفیکا در سال 2004 و در حالی که تنها 14 سال سن داشت برای دی‌سی یونایتد در MLS به میدان رفت تا او به جوانترین فردی تبدیل شود که در یکی از رشته های حرفه ای ورزش آمریکا حضور یافته است.

منچستریونایتد زمانی بازیکنی به نام سلیمان مامان را در ترکیب خود داشت. بازیکنی که گفته شد در می سال 2001 در حالی که تنها 13 سال و 310 روز سن داشته برای تیم ملی توگو در مقدماتی جام جهانی در مقابل زامبیا بازی کرده است. البته از لفظ "گفته شد" استفاده کردیم چرا که رویال آنتورپ در سال 2003 و در هنگام ثبت نام مامام سال تولد او را 1985 ذکر کرد. بنابراین او به هنگام بازی مذکور به جای 13 سال، 16 ساله بوده است.

از فرناندو گارسیای پرویی تا مدتها به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ شناخته می‌شد چرا که در سال 2001 و در 13 سالگی برای خوان آئوریک به میدان رفته بود. اما این رکورد در جولای 2009 توسط یک هافبک بولیویایی شکست. مائوریسیو بالدیویسو در سن 12 سالگی برای تیم آرورا بازی کرد تا رکوردی شگفت انگیز را خلق کرده باشد. شاید از خود بپرسید کدام مربی جرات کرده در یک بازی رسمی به بازیکنی 12 ساله بازی دهد اما جواب این سوال در آن است که مربی آن روز تیم آرورا پدر مائوریسیو یعنی سزار بالدیویسو بود که خود زمانی برای تیم ملی بولیوی بازی می‌کرد.

بالدیویسوی نوجوان روز سختی را در مقابل مدافعان لاپاز سپری کرد و اشک ریزان زمین بازی را ترک کرد اما او بعدها برای تیم ملی زیر 20 ساله های بولیوی بازی کرد و هم اکنون نیز در 22 سالگی عضو باشگاه سن خوزه است.

یک نگرانی پیرامون هاروی الیوت آن است که او هم به سرنوشت دیگر نوجوانان این لیست دچار شده و خیلی زود در مسیر محو شدن قرار گیرد. اما برای دادن امیدواری به او یک استثنا را در پایان این لیست قرار می‌دهیم و او نیز کسی نیست به جز سرخیو آگوئرو. بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچسترسیتی و مهاجم فعلی تیم ملی آرژانتین در حالی که 15 سال و 35 روز سن داشت برای ایندیپندینته بازی کرد تا به جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ آرژانتین تبدیل شود.

7712

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی اختصاصی فولام ویژه وین رونی جام اتحادیه انگلیس سرخیو آگوئرو جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته مصاحبه‌ای از خسرو حیدری در ورزش سه و آنتن منتشر شد که پیشکسوت استقلال با مطرح کردن صحبت‌های عجیبی در مورد خوشه طلایی و سرپیچی چند بازیکن از دستوراتش توجه همگان را جلب کرد.

حیدری که چند ماه پیش در مقطعی کوتاه هدایت تیم دسته یکی خوشه طلایی را بر عهده داشت، مدعی شد برخی بازیکنان از دستورات او سرپیچی میکردند و مدعی بودند که خسرو تازه وارد عرصه مربیگری شده و باید روی مدار آنها کار را پیش ببرد.

امروز به سراغ فرهاد حمیداوی، مالک سابق و مربی آبادانی فوتبال رفتیم که پیش از شروع رقابت های این فصل بعنوان سرمربی خوشه طلایی ساوه انتخاب شده بود اما ماجرا های عجیب باعث شد خیلی زود از هدایت این تیم کناره گیری کند.
این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

آقای حمیداوی صحبت های آقای حیدری باعث شد سکوت شما بشکند!
بله خداروشکر یکی از با اخلاق ترین فوتبالیست‌های سابق صحبت های درستی را مطرح کرد که تماما حقیقت دارد و این بهانه ای شد تا من هم بعد از حدود هشت ماه از اتفاقات عجیب تیم خوشه طلایی پرده بردارم.

یعنی در زمان حضور شما هم چند بازیکن مدعی بودند با روش آنها باید تیم بازی کند؟
ای کاش اینگونه بود! شاید خسرو رویش نشد که همه جزییات را بیان کند. مالک محترم خوشه طلایی لیستی به من داد و اجبار کرد باید این بازیکنان در تیم باشند؛ جالب اینکه من باتوجه به سوابق این بازیکنان درخواست کرده بودم به هیچ عنوان با آنها کار نخواهم کرد.

از نظر فنی یا مسائل دیگری درکار بود؟
مالک محترم اظهار داشت باید این چند بازیکن حضور داشته باشند. وقتی علت را پرسیدم متوجه شدم ظاهرا نتیجه بعضی از بازی ها در طول مسابقات جور دیگری در این تیم مشخص می‌شود. ظاهرا چند بازیکن هستند که در مواقع لزوم شاید همه کیفیت فنی خود را ارائه نمی‌کنند!

منظور شما این است که از قصد بازی را واگذار می‌کنند؟
من صراحتا موضوع را توضیح دادم. واقعا در مدت زمان کوتاهی که در این تیم فعالیت داشتم بازیکنان مستعد با غیرت و توانمند زیادی دیدم که پتانسیل بالایی دارند و می‌توانستیم با بضاعت پایین حرف های زیادی در لیگ یک داشته باشیم اما منافع بعضی از آقایان با حضور امثال من یا خسرو به خطر میفتد و بخاطر همین خوشه طلایی امروز به این وضع دچار شده.

از خودتان چه خبر؟ غیبت طولانی مدتی دارید!
نیم فصل با تیم خوب شهرم تا آستانه عقد قرارداد پیش رفتیم که به هر حال قسمت نبود. اتفاقاتی افتاد که در شأن من و همشهری های من نبود.

در مورد حواشی صنعت نفت هم مانند خوشه طلایی سکوت می‌کنید؟
برای صنعت نفت آرزوی موفقیت دارم. هرکسی مخالف صنعت حرفی بزند یعنی این تیم را دوست ندارد و دشمن آبادان است. در حال حاضر همه فقط باید حمایت کنیم تا این تیم ریشه دار و دوست داشتنی در لیگ برتر بماند.

دیگر خبرها

  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • حمیداوی: شاید خسرو خیلی چیزها را نگفت!
  • ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی در ترکیب تیم ملی والیبال قرار گرفتند
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • بازیکنی که در ۷سال فقط ۱۶دقیقه بازی و تمدید کرده!
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی
  • گره تیم ملی را جوان 24 ساله باز کرد (عکس)
  • هافبک سابق سپاهان و درخشش در ذوب!