Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، حمیدرضا عراقی در حاشیه آغاز ساخت اسکله صادرات میعانات گازی بندر سیراف در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره آلایندگی در شهرستان های کنگان و عسلویه، بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح میزان آلایندگی در منطقه سیر نزولی پیدا کرد.

وی افزود: به علت افتتاح فازهای پالایشگاهی جدید دوباره آلایندگی در منطقه سیر صعودی پیدا کرده که به دنبال کنترل و به حداقل رساندن آلایندگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: طرح کاهش مشعل سوزی برای به حداقل رساندن فعالیت مشعل‌ها و نیز تبدیل گاز آنها به گاز شیرین به مناقصه گذاشته شده که یکی از شرکت های بخش خصوصی در این مناقصه برنده شده و قرار است گاز این مشعل‌ها را پس از شیرین شدن، به جایگاه‌های عرضه سوخت تحویل دهد.

عراقی ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل آلایندگی تعداد زیادی از مشعل‌ها حل می‌شود و آلایندگی در منطقه سیر نزولی خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش استان بوشهر را مهد تولید سرمایه ملی دانست و توسعه این استان را ویکرد مجموعه نفت عنوان کرد.

رئیس شرکت ملی گاز ایران عراقی به احداث اسکله سیراف نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح گامی در راستای مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای منفعت رسانی به مناطق پیرامونی صنعت است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی مردم رویکرد مهم شرکت ملی گاز ایران است و با راه اندازی این اسکله این هدف نیز محقق و در آینده امکان واردات و صادرات از طریق اسکله میعانات گازی سیراف فراهم می شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فلرینگ مشعل سوزی پارس جنوبی آلایندگی سیراف شرکت گاز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت