Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان نخستین دبیر خانه شورای سلامت استان و شهرستان را در کشور تاسیس کرده است.
کرامت اله زندی قشقایی افزود: همکاری داوطلبانه اقشار مختلف مردم در اجرای برنامه ها و درگیری اقشار مختلف مردم در طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه ها و بهره برداری از منافع از تعاریف مشارکت مردمی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: نقش بخش سلامت در حفظ و ارتقا سلامت جامعه بی بدیل بوده و سایر ارگان ها و سازمان های مردم نهاد در پررنگ کردن این مهم بی تاثیر نخواهند بود.
وی عنوان کرد: جمعیت و ویژگی های آن، امنیت اقتصادی، امنیت شغلی، دسترسی به خدمات، ارتقا زیر ساخت ها، میزان سواد، مهارت های فردی و تطابق زیستی و وجود توانایی ساختارهای حمایت اجتماعی و مالی از نمونه های عوامل تعیین کننده سلامتی در جوامع هستند.
زندی قشقایی ابراز داشت: مشارکت در سلامت به معنی توافق داوطلبانه بین دو یا چند شریک برای همکاری، به منظور دستیابی به مجموعه ای از اهداف مشترک در حوزه سلامت عنوان شده است.
وی گفت: چنین همکاری هایی ممکن است به صورت خود مراقبتی، همیاری متقابل، اقدام جمعی، همکاری های بین بخشی یا بر مبنای اتحاد برای ارتقای سلامت شکل می گیرد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: ایجاد سیاست های عمومی سالم، ایجاد محیط هایی که حامی زندگی سالم هستند، تقویت اقدام جامعه، کمک به مردم برای توسعه مهارت ها و بازنگری در سیستم مراقبت بهداشتی از اولویت های ضروری در جهت ارتقای سلامت است.
وی در پایان خواستار مشارکت مردمی و سایر ارگان ها و ادارات در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دبیرخانه شورای سلامت جلسه هم اندیشی یاسوج مشارکت جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید مهرانپور مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان طبق آخرین  اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلاهستند گفت: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت شهرستان بحث اموزش و توانمندسازی ۱۲ هزاری نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره  به توانمندسازی سواد سلامت مردم گفت: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود یاد بگیرد نحوه دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند

سالاری افزود: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که بایستی به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید،در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی  گفت: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ و الهی است که  خداوند  به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود