Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - امام جمعه شهر علی اکبر شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان گفت: این شهر با بیش از هفت هزار نفر جمعیت از داشتن درمانگاه شبانه روزی و داروخانه محروم است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی اشرفیان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم شهر علی اکبر برای کوچکترین مسائل درمانی خود باید مسیر 20 کیلومتری شهر زابل را طی کنند که نیاز است درمانگاه شبانه روزی و داروخانه در این شهر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مشکلات زیست محیطی، آب آشامیدنی، فقر و بیکاری و کم کاری برخی مسئولان مردم شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را مجبور به مهاجرت کرده است.
امام جمعه شهر علی اکبر ادامه داد: امروز برخی از مردم این منطقه معیشت و روزی خود را از سطل های زباله تامین می کنند و آمار طلاق و بیکاری روز به روز رو به افزایش است.
وی تاکید کرد: باید مطالبات مردمی حوزه سیستان به طور مسالمت آمیز و به دور از فضای تنش زا طرح شود تا مسئولان از حجم مشکلات سیستان آگاه شوند.
حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: بارها مشکلات مردم از طریق رسانه ها، تریبون نماز جمعه و فعالان فرهنگی و سیاسی مطرح شده اما تاکنون هیچ برنامه مهمی برای برون رفت از مشکلات منطقه ارائه و چاره اندیشی نشده است.
وی از نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خواست تا تصویب منطقه آزاد سیستان را سیاسی نکنند و به دنبال اجرایی کردن آن باشند.
امام جمعه شهر علی اکبر با بیان اینکه منطقه سیستان از ظرفیت های زیادی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است گفت: تاکنون اقدام مثبتی در حوزه گردشگری منطقه سیستان انجام نشده است.
وی اظهارداشت: بارها مسئولان قول بازگشایی گذرهای مرزی و اختصاص سهمیه سوخت برای مرزنشینان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را داده اند در حالی که هیچ وقت این قول ها عملی نشده است.
حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: بایستی مشخص شود که چه افرادی از مرز استفاده شخصی می کنند؛ چرا اجازه نمی دهند تا مردم از مرز استفاده کنند در حالی که اگر مرز و سهمیه سوخت به خوبی مدیریت شود بسیاری از آلام مردم کاهش پیدا می کند.
وی آسیب توفان شن در منطقه سیستان را به مراتب بدتر از زلزله توصیف کرد و گفت: زمان وقوع توفان قطعی آب و برق و خانه نشینی مردم را شاهد هستیم.
امام جمعه شهر علی اکبر گفت: فساد در برخی ادارات منطقه سیستان ریشه کرده است و باید دستگاههای نظارتی و قضایی جدی تر ورود کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست محسن عباسیان از فعالان اجتماعی و رسانه ای منطقه سیستان به عنوان مشاور رسانه ای امام جمعه شهر علی اکبر معرفی شد.
به گزارش ایرنا شهر علی اکبر از توابع شهرستان هامون با جمعیتی بیش از هفت هزار نفر در مسیر منطقه باستانی کوه خواجه و تالاب بین المللی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي امام جمعه نشست خبري شهر علي اكبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت

دریافت 5 MB کد خبر 6098578

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس+ فیلم
  • فیلم| فریادهای الله اکبر و شادی مردم غزه در پی اعلام خبر آتش‌بس
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت