Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - اصلی ترین فاکتورهای پرخطر سرطان پروستات عبارتند از سن، سابقه خانوادگی و ژنتیک؛ اما سایر فاکتورهای پرخطر کمتر شناخته شده نظیر چاقی، سیگار کشیدن، آلودگی زیست محیطی و رژیم غذایی هم در این زمینه نقش دارند.

نقش رژیم غذایی در ابتلا به سرطان پروستات کاملا مشخص نیست، اما به نظر می رسد مردانی که گوشت یا محصولات لبنی پرچرب بیشتر مصرف می کنند، با احتمال بالاتر ابتلا به سرطان پروستات مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زینک یکی از ۱۱ عنصر اصلی است که بدن ما برای حفظ سلامت به مقادیر کمی از آن نیازمند است. زینک به تنظیم بسیاری از عملکردهای متابولیکی، رشد نرمال، ترمیم بافت و التیام زخم ها، عملکردهای گوناگون سیستم ایمنی و افزایش حساسیت به بو و مزه کمک می کند.

به طورطبیعی، زینک فلزی است که تقریبا در تمامی اعضا و مایعات بدن یافت می شود. این فلز با غلظت بالا در غده پروستات هم یافت می شود؛ غده ای که بین دو هورمون مردانه تستوسترون و دی هیدروتستوسترون تعادل ایجاد می کند. این هورمون ها موجب تحریک رشد سلول های پروستات، هم خوش خیم و هم بدخیم، می شوند.

سلول های سرطانی دارای مقادیر کمتر زینک در خود هستند، از اینرو محققان معتقدند فقدان زینک می تواند موجب افزایش ریسک ابتلا به سرطان شود.

با این حال نتایج مربوط به وجود رابطه بین زینک و سرطان پروستات متناقض است. برخی مطالعات نشان می دهند زینک موجب کاهش روند رشد سلول های سرطانی در لابراتوار می شود. در حالیکه برخی دیگر نشان می دهند زینک با وجود میزان بالاتر دو ماده تحریک کننده پیشرفت سرطان پروستات مرتبط است: تستوسترون و فاکتور۱ رشد شبه انسولین.

مواد خوراکی سرشار از زینک شامل صدف خوراکی، دانه ها، مغزیجات آجیلی، حبوبات هستند. گوشت قرمز، بوقلمون، تخم مرغ و محصولات لبنی هم دارای مقادیر کم زینک هستند.



منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زینک سلامت پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین زلفخانی، پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از کشف مقادیر زیادی از مواد مخدر در شهریار خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این اقدام اظهار کرد: در پی اقدام اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه عناصر قاچاقچیان مشخص شد فردی در فردوسیه شهریار مقادیر زیادی مواد مخدر تهیه و در منزل خود دپو کرده است.

زلفخانی گفت: با بررسی موضوع و پس از حصول اطمینان و کسب دستور قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به محل مورد نظر اعزام که در بازرسی‌ها، مقدار ۳۹ کیلو و ۷۲۰ گرم تریاک را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با اعلام اینکه در این عملیات یک نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شده است، عنوان کرد: اولویت اصلی پلیس، برخورد قاطعانه با قاچاقچیان مواد مخدر بوده و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت در این راستا، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 6085384

دیگر خبرها

  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ