Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@19:45:21 GMT

سفید کردن، دندان ها را نازک می کند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۱۸۳

سفید کردن، دندان ها را نازک می کند

عضو هیئت علمی دانشکده دندان پزشکی اصفهان گفت: سفید کردن و لمینت دندان زیبایی موقت را تامین کرده اما در دراز مدت جوابگوی خواسته های بیماران  نیست و با تراش خوردن مداوم دندان ها نازک تر می شود.

پرویز صادقی میبدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره مراجعه زیاد بیماران به دندان پزشک برای تراشیدن و سفید کردن دندان ها، اظهار کرد: سفید کردن دندان ها با افزودن لایه خارجی به سطح دندان بوده و این لایه می تواند ماده ترمیمی کامپوزیت و یا لایه لمینت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما روش دیگر سفید کردن دندان با تراشیدن آن صورت گرفته و چیزی به ساختار دندان اضافه نمی‌شود. وی اضافه کرد: دندان های هالیودی شایع ترین درخواست مراجعات دندانپزشکی زیبایی است؛ برخی از این افراد با وجود داشتن دندان های سالم به توصیه دوستان و آشنایان به دندان پزشک مراجعه کرده و می خواهند که دندان های شان را با تراشیدن، سفید کند. در این عمل به اشتباه دندان های جلوی دهان را که دندان های کاملا سالم و دست نخورده ای هستند را سفید می کنند. معمولا با کامپوزیت یا لمینت روی دندان را تراشیده و بخشی از روی دندان را کامپوزیت می کنند. عضو هیئت علمی دانشکده دندان پزشکی اصفهان ادامه داد: کامپوزیت برای بستن فاصله بین دندان‌ها، پر کردن سوراخ دندان و یا از بین بردن لکه‌های دندان، ترمیم دندان‌های خردشده و بد رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامپوزیت‌ها انواع مختلفی دارند و با درجات مختلفی از رنگ، سفتی و شفافیت ساخته شدند و دندانپزشک می‌تواند کامپوزیت مناسبی را که با دندان‌های بیمار هم‌خوانی داشته را برای او انتخاب کند. این دندان پزشک با تاکید به اینکه لذت سفید کردن دندان ها و دستیابی به زیبایی دلخواه کوتاه مدت است، افزود: افراد با مراجعه به دندان پزشک و انجام این عمل، زیبایی دلخواه را برای مدتی به دست می آوردند اما به طور یقین این امر نمی‌تواند در دراز مدت جوابگوی زیبایی افراد باشد. صادقی میبدی سفید کردن دندان سالم و لمینت آن را اشتباه بزرگی دانست و ادامه داد: تراشیدن بافت سالم دندان و اضافه کردن مواد ترمیمی همرنگ به دندان و افزایش ضخامت آن هر دو برای دندان و بافت‌های نگهدارنده آن مخرب است و مشکلاتی را در پی خواهد داشت. وی ادامه داد: در صورتی که تاج دندان از بین رفته و یا  نیازمند ترمیم و پر کردن های وسیعی باشد، درمان دندان با  لمینت و کامپوزیت است. اما انجام این عمل روی دندان های سالم کار صحیحی نیست و نباید دندان پزشک به خواسته بیمار عمل کند. عضو هیئت علمی دانشکده دندان پزشکی اصفهان با تاکید به اینکه نباید دندان سالم را در معرض خطرات زیبایی قرار داد، گفت: دندان سالم  با اضافه کردن مواد کامپوزیتی یا لمینتی در معرض خطر قرار می گیرد. در واقع لمینت دندان زیبایی موقت را تامین کرده اما در دراز مدت جوابگوی خواسته های بیماران  نیست  و با تراش خوردن مداوم دندان ها نازک تر شده و این تراش ها در آینده قابل جبران نخواهند بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان دندان پزشكي اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اکولوژی پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بازار آسیا بعد از واکنش ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار آسیا پس از واکنش نظامی ایران به رژیم صهیونیستی از روز شنبه، بیشتر نزول کرد.

به گزارش ایسنا، پس از اینکه ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین میزان خود طی ۳۴ سال اخیر رسید، شاخص‌های عمده سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه عمدتا کاهش یافتند.

سرمایه‌گذاران تاثیر واکنش ایران به رژیم صهیونیستی در آخر هفته را ارزیابی کردند، همچنین اطلاعات کلیدی اقتصادی چین و ژاپن را نیز در نظر گرفتند.

علاوه بر این، بانک خلق چین (PBoC) تصمیم گرفت نرخ وام میان‌مدت یک ساله (MLF) خود را بدون تغییر نگه دارد.

شاخص سهام استرالیا در ساعت چهار و ۱۸ دقیقه صبح به وقت اروپا ۰.۴۹درصد از دست داد و کوسپی کامپوزیت کره جنوبی یک دقیقه بعد ۱.۰۴ درصد کاهش یافت.

هانگ سنگ هنگ کنگ در ساعت چهار و ۱۹ دقیقه صبح به وقت اروپا ۰.۸۰ درصد کاهش یافت، در حالی که کامپوزیت شانگهای ۰.۴۳ درصد افزایش یافت اما شنژن کامپوزیت در ساعت چهار و ۲۱ دقیقه صبح به وقت اروپا ۰.۴۱ درصد نزول کرد.

نیکی ۲۲۵ ژاپن در ساعت چهار و ۲۲ دقیقه صبح به وقت اروپا ۰.۹۸ درصد از دست داد.

دلار در برابر ین ۰.۲۶ درصد افزایش یافت و در ساعت جهار و ۲۳ دقیقه به وقت اروپا به ۱۵۳.۶۸۱۰ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با ۱۵ هزارتومان طلای خالص بخرید!
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • جایگزین مسواک از راه رسید!
  • سقوط بازار آسیا بعد از واکنش ایران!
  • هزینه تغییر رنگ چشم چقدر است ؟!
  • سقوط بازار آسیا بعد از واکنش ایران
  • از کاشت نگین تا تغییر رنگ چشم؛ جراحی‌های لاکچری دستکاری چهره
  • آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟
  • (ویدئو) بادبان‌ها را بکشید؛ ۱۰۰۰سال دیگر به مقصد می‌رسیم
  • بادبان‌ها را بکشید؛ ۱۰۰۰سال دیگر به مقصد می‌رسیم/ فیلم