Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اویس رضوانیان در همایش داوری تجاری بین‌المللی در کشورهای در حال توسعه که با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی و همچنین برخی از اعضای اتاق بازرگانی و کارشناسان حقوق بین الملل برگزاری شد، با بیان اینکه در تمام نظامهای حقوقی و قضایی توسعه یافته، داوری به عنوان یک بازوی کارا و توانمند برای کاستن از بار دستگاه قضایی عمل می کند، گفت: در کشور ما هم که مبتلا به تورم پرونده های قضایی هستیم، توسعه نهاد داوری یک راه آسان است تا بخش زیادی از بار و کار دستگاه قضایی کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ما درگیر انواع قراردادهای انرژی و نفت و گاز است و داوری در تمام اختلافات این قراردادها می تواند نقش آفرینی کند.

مدیر مرکز منطقه‌ای داوری با اشاره فسخ برخی از قرار داد هایی که اخیرا به بهانه تحریم ها بصورت یکجانبه از سوی شرکت های خارجی صروت گرفته است، افزود: داوری در این قراردادها شناخته شده است، ولی مشکل در این قراردادها، توافقی است. خیلی از این قراردادها اجازه داده اند در صورتی که طرف شرایط را مساعد نمی بیند، از قرارداد خارج شود یا بند مربوط به "قوه قهریه" اجازه فسخ یکجانبه قرارداد را به آنها داده است.

عضو هیات علمی موسسه عالی آموزش و پژوهش ریاست جمهوری با بیان اینکه بعضا سازمانهای داوری بین المللی می توانند در مسیر رسیدگی به این قراردادها برای ما مشکل ساز شوند افزود: اگر در این قراردادها سازمانهای داوری قابل اعتماد داخلی به عنوان مرجع حل اختلاف تعیین شده بودند، به خصوص در فضای فعلی جو جهانی که به صورت غیرمنصفانه ای علیه ایران است، می توان مطمئن بود دعواهایی از این دست با دقت و عدالت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرند.

رضوانیان  با بیان اینکه در همایش داوری در تجارت بین المللی بیش از ۱۰ کشور مختلف از قاره آسیا و اروپا حضور دارند تصریح کرد: امیدواریم فعالیتهایی از این دست توسعه پیدا کند چرا که مهمترین نیاز کشور این است که به سازمانهای داخلی و ملی توجه بیشتری شود. توصیه ما این است که تا حد امکان کاربران تجاری سعی کنند سازمانهای داخلی داوری را به کار بگیرند چون سازمانهای داوری خارجی در سالهای اخیر مشکلاتی را ایجاد کردند که بهتر است برای پرهیز از این مشکلات، روی نهادهای داوری داخلی تمرکز کنیم.

همچنین پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی نیز در این همایش با بیان اینکه روال داوری در مقایسه با وضعیت موجود دادگاه ها از لحاظ زمان، هزینه و شفافیت بسیار مناسب بوده  و اقبال روز افزونی در بین فعالان اقتصادی پیدا کرده است گفت: بخش اقتصادی دولتی به خصوص شرکتهای نفت و گاز و خودرو با قراردادهای خارجی دچار مشکل شده اند، در بخش خصوصی هم با این چالشها مواجهیم. موارد زیادی است ولی چون اندازه قرارداد عموما کوچکتر از قراردادهای دولتی است، شاید کمتر مورد توجه قرار می گیرد ولی لطمات زیادی به بخش خصوصی وارد کرده است.

در این مراسم، سفیر سوئد در ایران  نیز با بیان اینکه باید مشکلات بین شرکتهای اقتصادی از طریق داوری حل شود گفت: شرکتهای بزرگ سوئدی دهها سال است در ایران کار می کنند و امیدواریم این همکاری ها ادامه پیدا کند.

هانا سانگلند افزود: ما کماکان در حال پیدا کردن راه حل هایی هستیم برای اینکه مشکلات مربوط به تبادلات مالی هستیم که واقعا یک مشکل بزرگ هستند حل بشوند و شرکتهایی که تحت تحریم ها قرار ندارند بتوانند در ایران کار کنند و همچنین شرکتهایی هم تحت تاثیر تحریم قرار می گیرند نیز می توانند از نهاد داوری به عنوان راهی برای حل و فصل اختلافات خود استفاده کنند

سفرای کشورهای سوئد، سوئیس و کنیا، نیجریه و ترکمنستان و همچنین رایزنان  و کارشناسان اقتصادی  از سفارتخانه کشورهای الجزایر، ترکیه، هندوستان و پاکستان در این همایش حضور داشتند. .

کد خبر 4413552 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران پدرام سلطانی داوری وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران تحریم اقتصادی ایران صادرات غیرنفتی اوپک ایالات متحده آمریکا محمد شریعتمداری تولید نفت جنگ تجاری وزارت جهاد کشاورزی صادرات نفت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد

موعود بنیادی‌فر بعد از سوت در جام ملت‌های آسیا با کمک فدراسیون فوتبال ایران بازی ژاپن – ازبکستان در بازی نهایی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زد و بر اساس خبر‌های رسیده قضاوت خوبی در این بازی داشت و با موفقیت در این بازی به طور حتم در آینده مورد توجه وِیژه‌ای قرار خواهد گرفت.

علیرضا فغانی در سال ۲۰۲۳ به بهانه ورود به سن ۴۵ سالگی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران خط خورد. البته فیفا قانون منع داوری برای داوران ۴۵ ساله را برداشته است و از این پس داوران بین المللی در صورت گذر از این سن به شرط قبولی در تست‌های داوری منعی برای سوت زدن در بازی‌های بین المللی نخواهند داشت. علیرضا فغانی بعد از این تصمیم در لیست داوران بین اللملی فوتبال استرالیا قرار گرفت. او در جام ملت‌ها سوت زد و اکنون هم این فرصت را خواهد داشت در بازی‌های جام جهانی سوت بزند.

فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر حمایت‌های زیادی از موعود بنیادی‌فر داشته است. این داور دربی رفت را سوت زد و فدراسیون فوتبال امیدوار است با روند خوبی که این داور در پیش گرفته جای خالی علیرضا فغانی را در داوری فوتبال ایران پر کند. به خصوص که اکنون علیرضا فغانی با پرچم استرالیا در بازی‌های بین المللی سوت می‌زند.

منبع: خبر ورزشی

tags # علیرضا فغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • داور قمی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد