Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@15:13:45 GMT

ترکمنستان: پایان گاز، آب ، برق و نمک رایگان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۲۸۳

ترکمنستان: پایان گاز، آب ، برق و نمک رایگان

  قربانعلی بردی محمدوف رئیس جمهوری ترکمنستان اعلام کرد که این کشور به نظام رایگان بودن گاز ، آب ، برق و نمک پایان می دهد و بزودی نرخ این خدمات تعیین خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اکی پرس، دفتر ریاست جمهوری ترکمنستان به نقل از 'محمدوف' در اولین جلسه بازسازی شورای مردمی این کشور از اعمال تعرفه مصرفی برای گاز، آب آشامیدنی، برق و نمک که قبل از این رایگان بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدوف گفت: استفاده رایگان از این منابع و تعرفه های بسیار کم برای خدمات رفاهی در آینده مشکل ساز خواهد شد، حالا که جمعیت کشور به سرعت رو به رشد است و هر خانوده ای فرصت اشتغال و کسب درآمد دارد، موقعیت مناسبی است تا به حفظ منابع برای نسل های آینده فکر کنیم.

وی اطمینان حاصل کرد که سیاست های تعرفه ای جدید برای صرفه جویی و حفظ این منابع برای آیندگان خواهد بود.
رئیس جمهور ترکمنستان قطعنامه لغو عرضه رایگان آب آشامیدنی، برق، گاز و نمک طعام را که قرار است از اول ژانویه 2019 (سال آینده میلادی) آغاز شود، امضا کرد.

استفاده رایگان این منابع، از سال 1993 میلادی (1372 شمسی) توسط اولین رئیس جمهور این کشور 'صفرمراد نیازف' عنوان و عملی شد،اما در سال 2017 برنامه برای لغو این قانون در دستور کار دولت قرار گرفت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترکمنستان رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • آغاز اصلاح مسیر طایقان به قم در هفته‌های آینده