Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه بیش از 70 درصد طرح ساماندهی بذر و سلول‌های به کار رفته در تولید واکسن به انجام رسیده است، گفت: این طرح تا چند ماه آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهرداد راسخی با بیان اینکه کیفیت به معنای تامین خواسته مشتری و سهامداران است، گفت: در موسسه رازی تمام فرآیندهای ساخت واکسن از مرحله تهیه مواد اولیه تا توزیع به بازار مصرف تحت نظارت معاونت تضمین کیفیت با هدف رعایت اصول تولید و مطابقت با استانداردها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر سال نیز برای نظارت بر این فرآیندها برنامه‌های مشخصی تعریف و میزان پیشرفت کار بررسی می‌شود تا بتوانیم کیفیت را در بالاترین سطح برای تولید فرآورده‌های بیولوژیک تامین کنیم.

راسخی با اشاره به اینکه مطالعات پایداری واکسن‌ها برای تمام فرآورده‌های تولیدی در قالب طرح‌هایی مشخص انجام شده، اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات، انجام مطالعات ساماندهی بذر و سلول‌های تهیه واکسن با هدف شناسنامه دار کردن بذرها است که بیش از 70 درصد کار انجام شده و تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی یادآور شد: در این شناسنامه‌ها، اطلاعات بذرها در سه سطح شامل ژنتیک، مطالعات سرولوژیک و مطالعات بیوشیمیایی، معرفی شده که ثابت می‌کند بذر مورد استفاده تمام موارد سخت گیرانه منطبق با استانداردهای جهانی تولید واکسن را دارد.

وی سازمان جهانی سلامت، فارماکوپه‌های انگلستان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا را به عنوان مهمترین مراجع بین‌المللی استانداردسازی تولید واکسن نام برد و تصریح کرد: هر کدام از این مراجع قوانین سختگیرانه‌ای برای واکسن‌سازی تعریف کرده‌اند و ما متناسب با اینکه کدام مرجع قوانین سختگیرانه‌تری برای تولید فرآورده‌ای مشخص دارد، محصولاتمان را تولید می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام واکسن و سرم سازی رازی واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند