Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،گفت: الآن مردم دادشان از گرانی بلند است، به مسئولان باید گفت که ناراحتیم و نگران هستیم، گوش شنوا گاهی نیست، گاهی نمی‌توانند مشکلی را حل کنند گاهی می‌دانند و نمی‌خواهند آن را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: قیمت‌ها روزبه‌روز و ساعتی شده، گروه‌هایی هستند که از این وضع استفاده می‌کنند، آن‌هایی که تجارت و صادراتی دارند سود برده و اما آن‌هایی که حقوق ثابتی دارند گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی هستند، باید به مردم بگوییم ما هم همدرد شما هستیم و از تمام گرانی‌ها و قیمت‌های جهنده نگرانیم.
 
وی اضافه کرد: باید جلوی حوزه ستیزی و مرجعیت ستیزی دشمنان را بگیریم، دفاع از مرجعیت و ارزش‌ها و علوم اسلامی را باید خودمان داشته باشیم، امیدواریم این وظایف را انجام داده و خداوند کید دشمنان را به خودشان برگرداند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل جاری کشور گفت:  با تأکید بر اینکه باید مسائل عاطفی را در کوچک‌ترین موردش رعایت کرد، اظهار داشت: اسلام دین ادب و انسانیت بوده و به جزئیات توجه داشته و در تمام جهات جامعیت دارد.
 
وی با بیان اینکه امروز دشمنان، اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند افزود: اسلام جامعیت داشته و دین ادب و عاطفه است، دین قدردانی از اشخاص بوده، به‌ویژه در دوره کنونی که دین خشونت‌گران را به رخ مسلمانان می‌کشند درحالی‌که دین گروه‌های تکفیری و خشونت گران هیچ ارتباطاتی با مسلمانان ندارد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: حوزه دشمنان زیادی دارد، دلیل دشمنی آن‌ها این بوده که از حوزه و مرجعیت ضربه خورده‌اند، ضربه‌ای که در مسئله تحریم تنباکو مرحوم شیرازی به انگلستان زد کم ضربه‌ای نبود، ‌یا ضربه‌ای که مرجعیت نجف به مسئله داعش و گروه‌های تکفیری زد ضربه سختی بود که آن را دشمن فراموش نمی‌کند و یا ضربه‌ای که امام راحل بر دیکتاتوری پهلوی زد از یادها نمی‌رود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان وظایف حوزویان در برابر دشمنی‌ها ابراز کرد: خوب درس خواندن حوزویان، آشنایی به مسائل روز از سوی آن‌ها، متخلق بودن به اخلاق حوزویان و پرداختن به امور مردم و مشکلات آن‌ها ازجمله مهم‌ترین وظایف حوزویان است.
 
وی اضافه کرد: هر مسئله تازه‌ای که در جامعه ایجاد می‌شود باید در حوزه‌های علمیه تحقیق‌شده و در مورد آن فتوای فقهی داده شود تا جلوی دشمنی بدخواهان و دشمنان اسلام گرفته شود، ‌نگویند که در حوزه‌های علمیه هیچ کاری انجام نمی‌شود و یا آشنا به مسائل روز نیستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مکارم شیرازی مرجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دیشب گامی بلند برای دفع اسراییل از جغرافیای اسلام است

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تقدیر از عملیات «وعده صادق» در بیانیه‌ای آورد: الحمدلله امروز اتحاد، همدلی و هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و مقتدر ایران اسلامی و نیز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه منجر به تولید قدرت سهمگینی شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با تبریک و قدردانی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلافی جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، این دستاورد بزرگ در عملیات وعده صادق را گامی بلند برای عملیات نهایی دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی از جغرافیای جهان اسلام دانست.

در این بیانیه آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که با اراده مجاهدان مومن و رزمندگان سلحشور ایران اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی درس عبرت‌آموز و ضربات سنگین و تحقیرکننده‌ای به رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پیکر غاصبان فلسطین وارد آمد و این حقیقت بیش از هر زمان دیگری آشکارتر شد که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.

این بیانیه، حمله غرورانگیز موشکی و پهبادی با رمز «یا رسول الله (ص)» و اصابت دقیق آن به مناطق مورد نظر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را نشانه پوشالی بودن گنبد آهنین رژیم جعلی اسرائیل و سامانه‌های پدافندی آمریکا و بیش از 10 کشور در منطقه توصیف و می‌افزاید: بی‌شک از این پس رژیم اشغالگر در کابوس و هراسی پیوسته و گریز ناپذیر بسر خواهد برد و به هرگونه ماجراجویی احمقانه اش از داخل ایران پاسخ کوبنده و پشیمان‌کننده داده خواهد شد و برای او هیچ حاشیه‌ای از امنیت و حیات باقی نخواهد ماند.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

در پایان این بیانیه با تعظیم به مقام شامخ شهیدان ایران اسلامی به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سرلشکر شهید زاهدی و شهدای اخیر جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و تحسین حماسه غرورانگیز پاسداران حریم عزت، استقلال و شوکت ایران اسلامی در این رخدادتاریخی معنادار و شگفت‌آور تاکید شده است: ملت بزرگ ایران اسلامی با تاسی از وصایای جاودان حضرت امام خمینی (ره) و رهنمود‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همواره پشتیبان مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم ومقتدر فلسطین، غزه، یمن و... خواهد بود و الحمدلله امروز اتحاد، همدلی و هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و مقتدر ایران اسلامی و نیز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه منجر به تولید قدرت سهمگینی شده است که دفع غده سرطانی رژیم صهیونیستی از جهان اسلام در آینده‌ای نزدیک و غیر قابل تصور را نوید می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت طلاب حوزه‌های علمیه از عملیات «وعده صادق»
  • جهان اسلام از تحقق وعده صادق مسرور است
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • آمریکا و صهیونیست دیگر تصمیم گیرنده نیستند
  • رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مسلمانان را ناتوان کند
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • عملیات دیشب گامی بلند برای دفع اسراییل از جغرافیای اسلام است
  • تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از مواجهه با اسراییل
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد