Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@12:15:08 GMT

چه کسی نفت را گران کرد؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۴۲۰

چه کسی نفت را گران کرد؟

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره افزایش قیمت نفت گفت: «متهم اصلی افزایش قیمت نفت و بی‌ثباتی بازار، ترامپ و سیاست‌های اخلالگرانه و غیرقانونی اوست.»

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره افزایش قیمت نفت گفت: «متهم اصلی افزایش قیمت نفت و بی‌ثباتی بازار، ترامپ و سیاست‌های اخلالگرانه و غیرقانونی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری امریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی‌ثباتی بازار است، انگشت اتهام را به‌سوی اوپک گرفته، در حالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به کار گرفته، تأکید کرد: «ترامپ هم برای کاهش صادرات نفت ایران تلاش می‌کند و هم می‌خواهد قیمت‌ها بالا نرود، درحالی‌که اگر می‌خواهد بازار ثبات یابد، باید دست از منطقه خاورمیانه و دخالت‌های بیجا و تنش‌زای خود بردارد و مانع تولید و صادرات ایران نشود.»

افزایش قیمت نفت

زنگنه با تأکید بر سخنان رئیس جمهوری فرانسه در سازمان ملل گفت: «اکنون توان تولید کشورهای عضو اوپک بیش از آنچه امروز تولید می‌کنند نیست و اگر کشوری حرفی خلاف این می‌زند خالی‌بندی است.»
این در حالی است که امانوئل مکرون روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به انتقاد دونالد ترامپ از عملکرد اوپک و افزایش قیمت نفت گفته بود:«اگر واشنگتن تحریم‌ها علیه تهران را مجدداً برقرار نمی‌کرد، قیمت نفت خام این گونه افزایش نمی‌یافت. اگر ترامپ منطق را دنبال کند درمی‌یابد که توانایی ایران برای فروش نفت تأثیر مثبتی روی کاهش قیمت جهانی و صلح دارد. این حقیقتی اقتصادی است.»
ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که «اوپک و کشورهای عضو آن مثل همیشه بقیه جهان را تیغ می‌زنند ما راضی نیستیم هیچ‌کسی هم نباید راضی باشد. ما از بسیاری از این کشورها به‌صورت رایگان حمایت می‌کنیم و آنها از ما سوءاستفاده می‌کنند و قیمت نفت خود را بالا می‌برند، این درست نیست. می‌خواهیم به افزایش قیمت‌ها پایان داده و قیمت‌ها را کاهش دهند. دیگر این قیمت‌های بالا را تحمل نمی‌کنیم.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر

نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین مدافعین انداخته‌ایم.

طرفداری | انتقال یوشکو گواردیول از لایپزیش به منچسترسیتی به عنوان گران‌ترین رقم‌ انتقال برای مدافعین در تاریخ فوتبال به حساب می‌آید.

سایت ترانسفرمارکت اقدام به معرفی گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال در پست دفاع کرده که یوشکو گواردیول در صدر این فهرست قرار گرفته است. مدافع 22 ساله کروات در فصل 24-2023 و با قراردادی به ارزش 90 میلیون یورو از لایپزیش به منچسترسیتی پیوست تا بدین‌ترتیب او تا به الان، گران‌ترین رقم نقل و انتقالاتی در بین مدافعین را به خود اختصاص داده باشد.

پس از گواردیول، هری مگوایر از منچستریونایتد در جایگاه دوم ایستاده است. این مدافع انگلیسی در فصل 20-2019 و با قراردادی به ارزش 87 میلیون یورو از لسترسیتی به منچستریونایتد پیوست تا از این حیث در جایگاه دوم قرار بگیرد. جایگاه سوم در خصوص نقل و انتقالات گران‌قیمت مدافعین هم به مدافع هلندی سابق یوونتوس اختصاص دارد.

ماتیاس دلیخت در فصل 20-2019 و در انتقالی به ارزش 85.5 میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس پیوست تا او به سومین مدافع گران‌قیمت دنیای فوتبال تبدیل شود. در ادامه نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین مدافعین می‌اندازیم.

10 نقل و انتقال گران‌قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین مدافعان نقل و انتقالات گران‌قیمت تاریخ فوتبال در پست دفاع

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر