Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@16:28:37 GMT

اعتبارات قطره چکانی در محور قاتل تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۴۶۸

اعتبارات قطره چکانی در محور قاتل تربت حیدریه

محور رباط سنگ به کدکن یکی از مهمترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی فرعی تربت حیدریه است و تزریق قطره چکانی اعتبارات هنوز نتوانسته احداث این مسیر حادثه خیز که قربانیان فراوانی گرفته را به اتمام برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ محور فرعی رباط سنگ به کدکن با مسافت حدود ۳۰ کیلومتر یکی از پر تردد ترین محورهای فرعی تربت حیدریه به شمار می رود که علاوه بر روستاهای اطراف جلگه رخ و شهرهای کدکن و رباط سنگ که اغلب به شغل کشاورزی و دامپروری مشغولند دارای معادن غنی نیز می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور رباط سنگ به کدکن نزدیکترین پل ارتباطی تربت حیدریه به نیشابور است که اغلب مردم این منطقه به جای اینکه از مسیر باغچه یا امام تقی(ع) تردد کنند، این محور را بصورت میانبر انتخاب و در فاصله زمانی ۹۰ دقیقه ای به نیشابور می رسند.

محور رباط سنگ به کدکن که در دهه های گذشته با توجه به کمبود اعتبارات ملی و استانی تنها ۱۵ کیلومتر آن احداث شده، این محور را به یکی از مسیرهای  پر خطر منطقه تربت حیدریه تبدیل کرده است.

از رباط سنگ تا کدکن 30 کیلومتر راه است که از سال ۸۶ تا قبل از دولت یازدهم ۱۰ کیلومتر و در دو سال گذشته نیز حدود پنج کیلومتر آن آسفالت شده و اگر مشکل جاده برطرف شود، خیلی از مباحث توسعه ای منطقه برطرف خواهد شد.

بخش کدکن زادگاه بزرگانی چون سردار بزرگ دفاع مقدس شهید عبدالحسین برونسی، عطار نیشابوری و همچنین استاد شفیعی کدکنی  است.

نماینده تربت حیدریه: اجرای طرح ملی محور رباط سنگ به کدکن از ابتدای سال 96

این در شرایطی است که چهارم شهریورماه سال گذشته و در هفته دولت نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی  در سخنرانی قبل ذاز خطبه های نماز جمعه و در جمع مردم شهر کدکن گفته بود که پروژه محور رباط سنگ به کدکن از اعتبارات استانی خارج و به طرح ملی تبدیل شده و تا 2 سال آینده با بازگشایی این محور، مسیر تربت حیدریه به نیشابور 80 کیلومتر نزدیک تر خواهد شد.

سعید باستانی که ریشه این عقب ماندگی چندین ساله را در سر فصل اعتبارات در حوزه استانی عنوان کرده بود از خارج شدن از این سرفصل و تبدیل آن به اعتبارات ملی خبر داد بود و گفت: با اجرای این طرح از ابتدای سال 96 ، جاده رباط سنگ به کدکن-ماروس به نیشابور جزء طرح های ملی قرار گرفته و مسیر تربت حیدریه به نیشابور ۸۰ کیلومتر نزدیک تر می شود.

در حالی که نزدیک به 6 ماه از وعده آغاز اجرای تکمیل این پروژه ملی می گذرد اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: سهم تربت حیدریه از سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی در اردیبهشت ماه امسال، 123 میلیارد و 400 میلیون تومان است که 6 درصد کل اعتبارات سفر استان را نیز به خود اختصاص داده است.

احسان کریمی مهمترین اولویت این اعتبارات را تکمیل پروژه آموزشی درمانی امام حسین علیه السلام عنوان کرد و در عین حال از اختصاص 170 میلیارد ریال برای تکمیل محور مواصلاتی رباط سنگ به کدکن خبر داد.

محور کدکن به رباط سنگ به علت وضعیت نامناسب جاده هر ماه شاهد یک اتفاق جدید است  و در سالیان اخیر افراد زیادی قربانی و خانواده های زیادی بی سرپرست و یا داغدار عزیزان خود شدند اما این مسیر همچنان حادثه می آفریند.

یکی دیگر از مشکلات این مسیر که اغلب در فصل زمستان و ماههای پر بارش خود را نشان می دهد رودخانه های فصلی در مسیر جاده است که با بارش های شدید باران و برف مسیر رباط سنگ به کدکن مسدود و بسیاری از خودروها گرفتار سیلاب می شوند.

حال باید دید با خارج شدن این طرح از سرفصل اعتبارات استانی در مرداد ماه گذشته و تبدیل آن به پروژه ملی، آیا محور رباط سنگ به کدکن که سالیان طولانی به یک محور حادثه خیز تبدیل شده و هزینه نگهداری این جاده را افزایش داده  با طرح جدید تا دو سال آینده به اتمام خواهد رسید؟

جلگه رخ تربت حیدریه شامل شهرهای رباط سنگ و کدکن  با ۶۹ روستا و جمعیتی در حدود ۴۴ هزار نفر، در۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان تربت حیدریه واقع است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لغو محدودیت تردد در محور کندوان و آزادراه تهران - شمال گفت: در حال حاضر تردد در محور کندوان مسیر شمال -جنوب محدوده‌های دزد بن، هزار چم و ولی آباد نیمه سنگین و گاهی اوقات سنگین است.

وی افزود: همچنین تردد در محور هراز محدوده‌های چلاو، بایجان و شاهندشت به ویژه در مسیر جنوب به شمال نیمه سنگین تا سنگین و ترافیک در دیگر راه‌های استان عادی و روان است.

وی ادامه داد: از نظر شرایط جوی نیز هیچ گونه مداخله جوی در استان شاهد نیستیم.

دیگر خبرها

  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • محور کندوان به سمت تهران یکطرفه شد
  • محور کندوان یک طرفه شد/ ترافیک در مسیر جنوب
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه