Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@03:10:26 GMT

آیا میوه منبع مناسبی برای دریافت پروتئین است؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۴۷۵

آیا میوه منبع مناسبی برای دریافت پروتئین است؟

بهترین منابع دریافت پروتئین عبارتند از: مرغ، ماهی، غذا‌های دریایی، بوقلمون، ماست یونانی، لوبیا، عدس، پنیرخامه‌ای و تخم مرغ. دیگر غذا‌هایی که حاوی پروتئین قابل توجهی هستند عبارتند از: آجیل‌ها و دانه ها، شیر، لوبیا سبز و دانه‌های سویا.

هیچکدام از میوه‌ها جایی در این لیست نداشتند و دلیلش هم این است که به اندازه کافی در آن‌ها پروتئین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک غذا برای اینکه به عنوان منبع پروتئین شناخته شود باید حداقل در یک وعده ۶ گرم پروتئین داشته باشد. غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات هر کدام مقدار محدودی پروتئین دارند، اما معمولا پروتئین موجود در آن‌ها کامل نیست و بیشتر حاوی دیگر درشت مغذی‌ها یعنی چربی و کربوهیدرات هستند. مگر اینکه مقدار زیادی از آن‌ها را استفاده کنید.

میوه‌ها مقداری پروتئین در خود دارند، اما خیلی زیاد نمی‌شود و معمولا بیشترین چیزی که از آن‌ها دریافت می‌کنید کربوهیدرات است. به صورت معمول در یک دوم فنجان میوه حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات از منبع طبیعی قند مانند گلوکز، فروکتوز و فیبر وجود دارد. این کربوهیدرات‌ها به سوخت رسانی بدن و فرآیند سنتز پروتئین کمک می‌کنند. غذا‌هایی که کربوهیدرات فراهم می‌کنند، مانند بسیاری از میوه‌ها به ما انرژی و فیبر می‌دهند که به بدن اجازه می‌دهد برای رشد، ترمیم و تشکیل عضلات پروتئین ذخیره کنیم.

با این حال هنوز اگر بتوانید در کنار کربوهیدراتی که از میوه دریافت می‌کنید مقداری پروتئین نیز بگیرید بد نیست. در ادامه می‌خواهم به شما میوه‌هایی را معرفی کنم که در مقایسه با دیگر انواع میوه پروتئین بیشتری دارند و همچنین از مزایای آن‌ها صحبت خواهم کرد.


آلو سیاه
پروتئین: ۰.۹۵ گرم در هر یک چهارم فنجان

این میوه در هر وعده مقدار قابل توجهی پروتئین دارد. اما همانطور که می‌دانید آلو سیاه بیشتر به خاطر مقدار فیبری که دارد شناخته می‌شود؛ بنابراین در مورد مقدار وعده مصرفی باید مواظب باشید، چون مقدار زیاد فیبر می‌تواند برای دستگاه گوارش مشکل ساز شود. به جز مواقعی که دچار یبوست هستید، مصرف بیش از اندازه آلو سیاه می‌تواند باعث شود تمام روز را در راه دستشویی سپری کنید.


گیلاس خشک شده
پروتئین: ۱.۰۰ گرم در هر یک چهارم فنجان

در تحقیقی که روی مواد مغذی گیلاس انجام شده بود مشخص شده تمام این مواد برای کاهش التهاب و ورم مفاصل و همچنین افزایش کیفیت خواب مناسب هستند. بعلاوه آب گیلاس می‌تواند به التیام درد عضلانی نیز کمک کند. برای دریافت پروتئین می‌توانید از گیلاس‌های خشک شده استفاده کنید.

زرد آلو
پروتئین: ۱.۱ گرم در هر یک چهارم فنجان

این میوه سرشار است از پتاسیم و و یتامین A. که از کاروتنوئید‌ها می‌آید. کاروتنوئید‌ها همان موادی هستند که هویجش رنگش را از آن دارد. زردآلو همچنینی یکی از منابع فوق العاده ویتامین C. است.



کشمش طلایی برای دریافت پروتئین
پروتئین: ۱.۳۵ گرم در یک دوم فنجان

کشمش یکی از منابع عالی دریافت آهن برای گیاه خواران است و فیبر و پتاسیم فراهم می‌کند. همچنین از کشمش می‌توان برای مهار میل به خوردن غذا‌های بی ارزش مانند تنقلات استفاده کرد. برای مثال به جای خریدن غلاتی که سرشار از قند اضافه شده هستند می‌توانید غلات ساده را با استفاده از کشمش شیرین کنید.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: میوه پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با فعال‌شدن ۱۶ واحد مرغداری حدود هشت هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که حدود پنج هزار تن برای مصرف استان و سه هزار تن برای صادرات به سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ابتدای ۱۴۰۲ تولید گوشت مرغ استان حدود ۷۳ هزار تن بوده که طی یک برنامه مدون دوساله سعی داریم این عدد را به ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم، در پایان سال ۱۴۰۲ این مقدار به بیش از ۹۰ هزار تن تولید رسیده و در تلاشیم آن را در سال جهش تولید به بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: با پیگیری صورت‌گرفته از اول فروردین تا ۲۹ فروردین‌ماه حدود ۳.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت‌گرفته و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا پایان ماه به حدود چهار میلیون برسد.

کد خبر 6081594

دیگر خبرها

  • خواص عجیب این دانه‌ها که دور می‌ریزیم!
  • ریوالدو: مورینیو گزینه مناسبی برای هدایت بارسلوناست؛ ژوزه انسانی بزرگ و یک برنده است
  • ۴۰ درصد انرژی و پروتئین از گندم تامین می‌شود
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟