Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:03:21 GMT

بازدید از موزه‌ها، پنج‌شنبه 5 مهرماه رایگان است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۴۸۳

بازدید از موزه‌ها، پنج‌شنبه 5 مهرماه رایگان است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این مرکز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد امسال مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی گردشگری از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود.

در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان، آمده است: «ضمن گرامیداشت ایام سوگواری محرم و حفظ حرمت هفتمین شب شهادت حضرت امام حسین(ع) و همچنین به‌منظور پرهیز از همایش‌های متعدد و موازی، مراسم جداگانه‌ای به‌ مناسبت روز جهانی جهانگردی از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود، ولی ادارات کل استانی ضمن حفظ شئونات و حرمت این ایام همچون سنوات گذشته ویژه‌برنامه‌هایی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در اطلاعیه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری, ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های تشکل‌های گردشگری به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی، تاکید شده است: «با توجه به برگزاری مراسم‌هایی از سوی جامعه هتلداران ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و سایر تشکل های بخش خصوصی گردشگری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، سازمان میراث فرهنگی ضمن پرهیز از برگزاری مراسم موازی و با تاکید بر حفظ شعائر ایام محرم در این برنامه‌ها در راستای تقویت زحمات و اقدامات بخش خصوصی در این زمینه همکاری و تلاش می‌کند.»

در این اطلاعیه همچنین آمده است: «روز پنجم مهر به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی، بازدید از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها و تمام اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور برای گردشگران و همه هموطنان رایگان است.»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا روز جهانی جهانگردی موزه رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ارسال پرونده روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی به سازمان جهانی گردشگری، گفت : وزارت میراث فرهنگی امسال پرونده هشت روستا را به عنوان روستا‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری ارسال کرده که متاسفانه بنا به دلایلی نامی از روستا‌های کرمانشاه در این لیست نبود. 

وی تصریح کرد: هر چند در سطح استان تعداد زیادی روستای گردشگری وجود دارد که میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از استان هستند، اما در بین این روستاها، روستای هجیج ظرفیت‌های بسیاری برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های ثبت جهانی شدن دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی موجود در این روستا برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های ثبت جهانی شده، اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، روستا‌هایی که کاندیدای ثبت جهانی شوند، باید دارای یکسری ویژگی‌ها و شاخص‌ها باشند که روستای هجیج تعدادی از این شاخص‌ها را ندارد و باید در قالب یک پروژه مهم استانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات آن را برطرف کنیم. 

وی اضافه کرد: برای نمونه در زمان‌های پیک سفر در مسیر‌های منتهی به روستای هجیج به دلیل حجم انبوه خودرو‌های ورودی با ترافیک بسیار شدیدی مواجه هستیم و عملا ورودی این روستا کاملا قفل می‌شود که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند. 

فرمانی عدم رویدادسازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی هجیج برای ثبت جهانی شدن عنوان کرد و گفت: دراین رابطه نیاز به مشارکت مردم محلی است و آنها باید همکاری لازم را برای برگزاری رویداد‌های گردشگری منظم داشته باشند. 

وی بر لزوم ساماندهی و توسعه مراکز اقامتی این روستا هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اقبال بسیار بالای گردشگران به این روستا، به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران تاکنون هتلی در آن احداث نشده، لذا باید سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا یک هتل در هجیج احداث شود. ما نیز در بحث صدور مجوز احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز اقداماتی را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به ناکافی بودن تعداد مراکز پذیرایی در این روستای گردشگرپذیر هم اشاره داشت و گفت: در این زمینه نیز نیاز است که تعداد واحد‌های پذیرایی بیشتری فعال شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی به گردشگران داشته باشند و از طرفی غذا‌های بومی محلی این منطقه را به خوبی معرفی کنند. 

وی با تاکید براینکه آماده‌سازی هجیج برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های کاندیدای جهانی شدن به همکاری و مشارکت خود مردم این روستا و سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی را برای حل این مشکلات آغاز کرده‌ایم و قطعا برای سال آینده هجیج را در فهرست روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی شده قرار خواهیم داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی