Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@09:02:35 GMT

صنعت نساجی با هویت گیلان گره خورده است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۵۵۳

صنعت نساجی با هویت گیلان گره خورده است

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ فرهاد دلق پوش در نشست استاندار گیلان با مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در محل دفتر استانداری گیلان بر تعیین تکلیف شرکت های نساجی پوشش و فومنات و حمایت بیشتر از ریسندگی خاور مجموعه بزرگ نساجی تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بانک صنعت و معدن هستند تأکید نمود و گفت: صنعت نساجی از قدیم الایام با هویت گیلان گره خورده است و از مجموعه بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی این حوزه انتظار داریم در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی زیرمجموعه خود در گیلان با اولویت اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در این نشست ضمن قدردانی از همت و تلاش استاندار در جهت برگزاری مرتب جلسات کارگروه رفع موانع تولید در گیلان و همکاری مطلوب بانک صنعت و معدن استان، اظهار داشت: صنایع بزرگ و قدیمی نساجی گیلان تحت تملک و سهامداری عمده آنها با شرکت آتیه دماوند متعلق به بانک صنعت معدن می‌باشد  که تحرک و عزم جدی آن بانک در احیا و نوسازی این صنایع مورد مطالبه است تا به وضعیت مطلوبی برسند.

وی در ادامه بر اهلیت جذب سرمایه گذاران جدید  در واگذاری شرکت پوشش اشاره نمودو تصریح کرد: چنانچه افرادی برای سرمایه گذاری و طرح جدید انتخاب شوند لازم است در قالب کمیته به صورت همه‌جانبه با تدابیر لازم توانمندی آنها بررسی شود و سپس واگذاری به آنها انجام تا شروع به فعالیت نمایند.

دلق پوش همچنین از عدم شمول بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از هزار میلیون ریالی دستورالعمل سال ۹۵ بانک مرکزی نسبت به بانک صنعت و معدن گفت و ادامه داد: به علت تخصصی بودن بانک صنعت و معدن این امتیاز شامل مشتریان آن بانک در استان نشده است لذا پیگیری و کسب این امتیاز برای مشتریان بانک صنعت و معدن در حوزه صنعتی استان گیلان در وضعیت اقتصادی کنونی می‌تواند رویکرد انگیزشی و مثبتی ایجاد نماید.

متولی بخش صنعت و معدن و تجارت استان گیلان تخصیص کمکهای فنی اعتباری دولت از طریق پیگیری بانک صنعت و معدن برای استفاده واحدهای صنعتی را راهکار مطلوبی برای پویایی صنایع استان دانست و گفت: در صورت امکان در راستای بهره بندی واحدهای تولیدی استان از یارانه نرخ سود زیر ۱۰ درصد با تخصیص تسهیلات ازطریق منابع بانکی با انعقاد و تفاهم نامه بانک و بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه و اتخاذ تدابیر لازم در شورای عالی پول و اعتبار اقدام شود تا نقش ممتاز بانک صنعت و معدن در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی را ارتقاء دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان صنعت صنعت و معدن قانون نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی اضافه کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید هشت درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف‌سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت‌گذاری‌ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 745557

دیگر خبرها

  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • مسیر بقا برای چهار تیم قعرنشین لیگ بیست و سوم
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است