Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@14:40:15 GMT

8 هکتار از اراضي ملي نقده رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۵۸۹

8 هکتار از اراضي ملي نقده رفع تصرف شد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نقده گفت: هشت هکتار از اراضي ملي اين شهرستان توسط سودجويان، رفع تصرف و به حالت طبيعي بازگردانده شد.

سعيد رحمان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علاوه بر بازگرداندن اين اراضي به حالت اوليه و طبيعي با متجاوزان به عرصه هاي منابع ملي نيز برخورد قانوني شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: حفاظت از عرصه هاي ملي به عنوان اولين و مهمترين بخش از وظايف منابع طبيعي و آبخيزداري بوده و از حساسيت ويژه اي برخوردار است.
وي با اشاره به اينکه 175 هزار و 444 هکتار از اراضي ملي و مرتعي در نقده قرار دارد، ادامه داد: 72 درصد اين اراضي شامل حدود 124 هزار و 712 هکتار مميزي شده است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نقده اضافه کرد: جلوگيري از تخريب و بهره برداري بي رويه از آن و ضابطه مند کردن بهره برداري ها اهداف اصلي مميزي مراتع به شمار مي رود.
وي بيان کرد: اجراي دستورالعمل بهره برداري از مراتع بر اساس مقررات و شرايطي از قبيل واحد دامي، ظرفيت چرا، پروانه مرتعداري، مرتعدار و فصل چرا از جمله موارد مهم در اجراي طرح مميزي است.
رحمان پور با اشاره به اينکه 65 هزار و 547 دام مجاز در نقده وجود دارد، ادامه داد: با اجراي طرح مميزي، بهره برداران واقعي داراي حق استفاده از مراتع به منظور صدور پروانه چرا شناسايي شده و ضوابط و شرايط بهره برداري اصولي بر اساس شرايط منطقه و وضعيت پوشش گياهي مرتع تعيين مي شود.
وي افزود: حفاظت از منابع طبيعي نيازمند مشارکت همه جانبه مردم است زيرا اين منابع وابسته به دولت ها نيست و امر احيا و محافظت از آن يک امر همگاني است.
وي بيان کرد: همشهريان مي توانند جهت ارائه گزارش تخلف با شماره تماس 1504 تماس بگيرند تا ماموران حفاظت از منابع طبيعي براي برخورد با متخلفان در اسرع وقت اقدام کنند.
به گزارش ايرنا شهرستان 125 هزار نفري نقده يکي از شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي بوده و در فاصله حدود 80 کيلومتري جنوب ‌شرق اروميه واقع ‌است.
آذربايجان غربي 2 ميليون و 750 هزار هکتار عرصه ملي دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکيل مي دهد و نقطه آغاز رويشگاه جنگلي زاگرس محسوب مي شود.
وجود مراتع مناسب موجب شده تا جمعيت دامي استان از تنوع خوبي برخوردار باشد؛ بيشتر مراتع در نوار مرزي بين ايران و ترکيه واقع شده و بنابراين بيشترين جمعيت دامي استان نيز در اين ناحيه به ويژه در شهرستانهاي اروميه، خوي، مهاباد و سلماس تمرکز يافته است.
9918/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از سازمان امور عشایر ایران، رئیس منابع طبیعی و آبخیرداری ورامین با بیان این مطلب افزود: کوچ بهاره عشایر ورامین همه ساله در فروردین آغاز می‌شود و مدت ۵۰روز برای تعلیف دام خود در مراتع جنوبی شهرستان مستقر می‌شوند.
سپهوند با اشاره به ضعیف بودن وضعیت مراتع در ورامین در سال جاری، یادآور شد: ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳هزار رأس دام است که باتوجه به کاهش بارش‌ها در پائیز و زمستان سال گذشته، امسال تنها ۲۰هزار رأس دام عشایر در این مناطق مستقر شدند.
وی اضافه کرد: با توجه به لزوم مدیریت چرای دام در مراتع جنوبی ورامین، نیرو‌های منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست فعالیت عشایر را نظارت و رصد می‌کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین اظهار داشت: مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۰هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده ولی مدیریت این مراتع با شهرستان ورامین است.
گفتنی است، ورامین در ۳۵کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع شده و ۱۰۰خانوار عشایری با ۴۰هزار رأس دام در این شهرستان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام