Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زادروز تلد استاد محمدرضا شجريان خسرو آواز ايران در کنسرت عرفاني گروه موسيقي «شمس» به آهنگسازي کيخسرو پورناظري و با خوانندگي «همايون شجريان» در شهر قونيه در کشور ترکيه گرامي داشته شد.
در اين کنسرت اسين چلبي(Esin Çelebi) نواده بيست و دوم مولانا و رييس بنياد جهاني مولانا و ديگر مديران اين بنياد فرهنگي بين‌المللي، ابوالحسن (معاون وزير فرهنگ و هنر کشور ترکيه)، فروزنده اربابي (نماينده بنياد بين‌المللي مولانا در ايران)، دکتر مجيد پازوکي (مدير دفتر انجمن ملي دوستداران حافظ دفتر شاهرود و از بنيان‌گذاران بنياد در شرف تأسيس «بايزيد بسطامي»)، گروه 70 نفره بنياد فرهنگي بايزيد بسطامي شامل اساتيد دانشگاه، مولوي‌پژوهان، پزشکان، حافظ‌پژوهان، دانشجويان، هنرمندان، فعالان حوزه فرهنگ و هنر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از ايران، ناهيد تيموري (تهيه‌کننده سينما و تئاتر)، چندين شخصيت فرهنگ و هنر کشور ترکيه و تعداد بي‌شماري از ايراني‌ها و علاقمندان به موسيقي حضور داشتند.
اين برنامه در پانزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي موسيقي عرفاني صوفيه، ساعت 20 ديشب (سه‌شنبه 3 مهرماه 1397 برابر با 25 سپتامبر 2018) در سالن سه هزار نفره کنگره سلجوقيان شهر قونيه در ترکيه برگزار شد و مورد استقبال علامندان به موسيقي از کشورهاي مختلف قرار گرفت.
گروه «شمس» در جديدترين کنسرت خود، قطعاتي از ساخته‌هاي جديد و قديم کيخسرو پورناظري از جمله «افسانه تنبور»، «ماها»، «مغانه»، «امروز»، «يارکان» و آهنگ «مردان خدا» را با صداي همايون شجريان اجرا کردند.
استاد کيخسرو پورناظري (آهنگساز و نوازنده تنبور)، تهمورس پورناظري (نوازنده تنبور و تک‌نواز تنبور)، سهراب پورناظري (نوازنده تنبور و تک‌نواز تنبور)، حسين رضايي‌نيا (نوازنده دف)، دنيا کمالي (نوازنده تنبور و همخوان)، سپهر رامين (نوازنده تنبور)، آيين مشکاتيان (نوازنده سازهاي کوبه‌اي) و کيميا جمشيد (نوازنده تنبور) اعضاي گروه موسيقي «شمس» در اين کنسرت بودند که همايون شجريان را همراهي کردند.
در پايان اين کنسرت موسيقي عرفاني، از طرف خانم «اسين چلبي» نواده بيست و دوم مولانا و رييس بنياد جهاني مولانا و آقاي ابوالحسن معاون وزير فرهنگ و هنر کشور ترکيه، با اهداي لوح يادبود از استاد کيخسرو پورناظري به پاس يک عمر تلاش هنري در خدمت به موسيقي عرفاني تقدير شد و در ادامه نيز، يک عدد ساز ني و همچنين هداياي نفيسي به رسم يادبود به اعضاي گروه موسيقي تنبور «شمس» و همايون شجريان اهدا شد.
همچنين جام سفالين نفيس و گُل رُزي که با تربت بارگاه حضرت مولانا پرورش يافته از طرف خانم «اسين چلبي» و معاون وزير فرهنگ و هنر ترکيه، به مناسبت زادروز تولد استاد محمدرضا شجريان اسطوره بي‌بديل آواز ايران به فرزند ارشد ايشان اهدا تقديم شد.
در ادامه اين مراسم، بنياد جهاني مولانا با اهداي تنديس و هداياي نفيسي از «فروزنده اربابي» نماينده بنياد بين‌المللي مولانا در ايران و تنها عضو ايراني اين بنياد فرهنگي جهاني به پاس تلاش‌هايشان در خدمت به حضرت مولانا تقدير شد.
پانزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي موسيقي عرفاني صوفيه با همت اداره فرهنگ و گردشگري استان قونيه و با اجراي گروه‌هاي مختلف دنيا از جمله کسرت خاص «ت.ر.ت» TRT تحت عنوان «به عشق اهل بيت» از کشور ترکيه، انجمن موسيقي «تاريخي ترکي استانبولي» از کشور ترکيه، گروه «دائوت خان سادوزايي» از کشور افغانستان، گروه «رضوان الاسمر»، گروه «دالينه جابور» از کشور لبنان، گروه موسيقي «شمس» به سرپرستي و آهنگسازي استاد کيخسرو پورناظري و خوانندگي همايون شجريان از کشور ايران، گروه موسيقي «آريانا ساوالس» از کشور اسپانيا، انجمن «يادگار دده‌هاي کرکوک» از کشور عراق، گروه «ضابط نبي‌زاده» از کشور آذربايجان، انجمن «موسيقي عرفاني قونيه»/ آيين سماع از کشور ترکيه، «مناجات يولچي آوا» از کشور ازبکستان و انجمن «عاليم اوغلو» تحت عنوان «رقص روح» از کشور ترکيه در روزهاي 29 شهريور ماه امسال تا 8 مهرماه جاري (20 تا 30 سپتامبر 2018) در سالن مرکز کنگره سلجوقيان در شهر قونيه در کشور ترکيه برگزار مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در روز پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا می‌شود، تصنیف‌ها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا خواهد شد.

در این اجرا علاوه بر صادق شیخ زاده (آواز)، محمدرضا برزین (نوازنده سه تار)، آناهیتا نصیریان (نوازنده عود)، سها شمعدانی (نوازنده سنتور)، مسعود صادقی (نوازنده سه تار بم و سه تار ابریشم)، امیر تات (نوازنده تنبک) و پویان توکلی ( نوازنده ساز‌های کوبه‌ای) حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند جهت دریافت کارت ورودی به روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم