Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- شاخص بورس امروز (چهارشنبه) تحت تاثير افزايش نرخ ارز، با رشد 6 هزار و 17 پله اي نسبت به ديروز در جايگاه 180 هزار و 635 واحدي قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، موج جديد رشد نرخ ارز باعث افزايش جذابيت شرکت هاي بورسي شد و زمينه رکوردشکني دوباره بازار سرمايه را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش عمده شرکت هاي بورسي از نوسان نرخ ارز تاثير مي گيرند و شماري از شرکت ها، صادرات محورند. بر اين اساس، با رشد نرخ ارز درآمدشان افزايش مي يابد.
افزايش نرخ ارز از طريق بالا بردن ارزش جايگزيني شرکت ها نيز بر بازار سرمايه تاثير مثبت دارد و ارزش سهام آنها را بالا مي برد.
** رشد دسته جمعي شاخص هاي اصلي
امروز چهار ميليارد و 560 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 15 هزار و 732 ميليارد ريال در 283 هزار و 453 نوبت دادوستد شد.
بررسي شاخص هاي اصلي بازار سرمايه نشان مي دهد شاخص قيمت (وزني- ارزشي) که در آن ارزش سهام شرکت هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي گذارد، يک هزار و 758 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت هاي بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، يکسان در نظر گرفته مي شود، يک هزار و 37 واحد رشد داشت.
شاخص قيمت (هم وزن) نيز 733 واحد بالا رفت؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شرکت هاي پذيرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور نيز 6 هزار و 105 واحد افزايش يافت؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان مي دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) چهار هزار و 473 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نيز 11 هزار و 790 واحد افزايش يافت.
بر اين اساس، در معاملات امروز نمادهاي فارس (هلدينگ خليج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (صنعتي و معدني گل گهر)، فملي (ملي صنايع مس)، ونوين (بانک اقتصاد نوين) و پارس (پتروشيمي پارس) بيشترين تاثير سهم را در رشد شاخص داشتند.
** صدرنشيني گروه پالايشي و فراورده هاي نفتي
گروه فرآورده هاي نفتي در معاملات امروز بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 173 ميليون سهم به ارزش 2 هزار و 506 ميليارد ريال دادوستد شد.
گروه شيميايي به ارزش 2 هزار و 233 ميليارد ريال و فلزات اساسي به ارزش يک هزار و 982 ميليارد ريال جايگاه هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.
همچنين در رده چهارم معاملات امروز گروه خودرو با دادوستدي به ارزش يک هزار و 398 ميليارد ريال قرار گرفت و گروه بانک ها نيز با معاملاتي به ارزش يک هزار و 977 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود کرد.
** رکوردشکني فرابورس
شاخص فرابورس (آيفکس) در معاملات امروز 58 پله رشد کرد و در جايگاه 2 هزار 71 واحدي قرار گرفت.
در بازار فرابورس، بيش از يک هزار و 276 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از هشت هزار و 861 ميليارد ريال دادوستد شد.
برپايه معاملات امروز نمادهاي زاگرس (پتروشيمي زاگرس)، ذوب (ذوب آهن)، ميدکو (هلدينگ معدني خاورميانه)، مارون (پتروشيمي مارون) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشتند.
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۲۸ فروردین/افت ۴ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۴۹۹۸ واحدی به ۲,۲۰۱,۹۰۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _‌سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ با افت ۴۹۹۸ واحدی به ۲,۲۰۱,۹۰۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۲۸۳۳.۵۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۱۴۸ میلیارد سهم بود که طی ۲۱۴,۵۷۷ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶,۴۵۱.۰۸۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۳۱۸,۲۳۷.۵۰۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 744681

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۸ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل