Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:38:46 GMT

نظام آموزشی المصطفی در حوزه‌های علمیه پیشگام است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۷۲۹

نظام آموزشی المصطفی در حوزه‌های علمیه پیشگام است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در همین روزهای آغاز سال تحصیلی شاهد شور و نشاط طلاب برای حضور در کلاس‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از طلاب و اساتید در کلاس‌ها حضور داشتند، گفت: شعار سال تحصیلی جدید نیز آموزش اثربخش عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان نهاد علمی از سابقه و پیشینه ارزشمندی برخوردار است، افزود: علمای برجسته ما بر فضای علمی عصر خود حضور تأثیرگذار داشتند و به معنای واقعی زمان شناس بودند.

وی با اشاره به این که یک نهاد آموزشی باید با توجه به مخاطبانی که دارد آموزش خود را متنوع و اثر بخش کند، گفت: مقابله با شبیخون‌های فرهنگی و شبهه افکنی‌های جریان‌های مخالف در تاریخ حوزه‌های علمیه توسط بزرگان وجود داشته است.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه می‌توان تاریخ حوزه را به دو مقطع قبل و بعد از انقلاب تقسیم کرد، بیان داشت: یکی از دستاوردهای حوزه بعد از انقلاب راه‌اندازی جامعه المصطفی بود که در گذشته در ذهن بزرگان حوزه یک آرزو محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی المصطفی یک نظام پیشگام در حوزه‌های علمیه است، گفت: گام‌هایی که در این نهاد علمی برداشته شده راهگشا برای بسیاری مراکز علمی دیگر بوده است.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: در بخش علوم انسانی و اجتماعی کارهای ارزشمندی در المصطفی انجام گردیده که هم تراز با حوزه علمیه بوده است.

وی با بیان اینکه ظهور و بروز آموزش اثر بخش در نیروهای علمی و تولیدات آموزشی یک مرکز است، گفت: از معیارهایی که می‌شود اثر بخشی نظام آموزشی را سنجید ارتباطات علمی و مؤثر با مراکز علمی و فرهنگی دیگر در درون و بیرون حوزه جغرافیایی آن نهاد است که المصطفی در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: امروز المصطفی گام‌های ارتباطی خود را به روی نظام آموزشی عالم گشوده و ارتباطات گسترده‌ای را با درون و بیرون کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: توجه به عنصر زمان، شناسایی و اولویت‌بندی مسائل، آزاداندیشی و توجه به عنصر ابتکار و خلاقیت، توجه به تخصص‌ها، استفاده از تجارب دیگران و ارتباط گرفتن با مراکز علمی دیگر، انضباط تشکیلاتی، آینده‌نگری و آینده پژوهی از الزامات نظامات آموزشی اثر بخش است.

کد خبر 4413488

منبع: مهر

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه حوزه علمیه ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا گرگان مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان
  • تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه افغانستان
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است