Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- چهارمین کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش ایران امروز /چهارشنبه/ با حضور محققان، پژوهشگران و اساتید این حوزه، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و بیش از 200 باغدار و کشاورز در دانشگاه ملایر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه ملایر در این کنفرانس، ایجاد پژوهشکده انگور و کشمش در این دانشگاه را گامی مهم در راستای نگاه علمی به صنعت انگور عنوان کرد و گفت: این پژوهشکده از سال 92 وارد مقوله جذب رشته های دانشگاهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسرو سایوند به روز رسانی و کاربردی کردن پژوهشکده انگور و کشمش را یکی از مهمترین اهداف دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: در عرصه کنونی باید با استفاده از علوم کاربردی و تحقیقات دانشگاهی، چرخ های صنعت را روان تر به حرکت درآوریم.
وی با تاکید بر اینکه پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر باید در خدمت علم و صنعت باشد، افزود: علاوه بر این عملیاتی و اجرایی کردن دانش و تجربه های مراکز تحقیقاتی سایر کشورها باید در این رابطه مدنظر قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه زندگی و اقتصاد قالب مردم این شهرستان بر پایه تولید کشمش، انگور و کشاورزی دیم استوار است، ادامه داد: در همین رابطه نگاه دانشگاهی به مقوله کشمش و انگور ملایر می تواند افق متحول کننده اقتصاد ملایر را طرح ریزی کند.
سرپرست دانشگاه ملایر خواستار روی آوردن کشاورزان و باغداران از روش سنتی به روش های علمی و مدرن شد و تاکید کرد: ایجاد اعتماد در فضای برون دانشگاهی در حوزه کشاورزی و باغداری باید در اولویت مراکز علمی کشور باشد.
سایوند بیان کرد: در همین راستا پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، یکی از گلوگاه های منحصر به فرد علمی و تأثیرگذار در سطح شهرستان است و پس از حدود هفت سال فعالیت، هم اکنون می تواند به عنوان یک برند علمی در اقتصاد منطقه و استان همدان منشاء اثر باشد.
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر نیز در این همایش اظهار داشت: این پژوهشکده در راستای اجرای سیاست های کلی خود هر 2 سال نسبت به برگزاری کنفرانس ملی انگور و کشمش ایران اقدام می کند.
روح الله کریمی ادامه داد: با توجه به رویداد بین المللی همدان 2018، برخی از فعالیت های علمی را دانشگاه ملایر برعهده گرفت و با برگزاری کنفرانس ملی انگور و کشمش، در اکوتوریسم انگور و جذب گردشگر انگور نقش موثری ایفا کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس موجب ارتقای کیفیت انگور و کشمش و بازگشت به وضعیت جهانی قبلی ملایر یعنی رتبه هفتم در دنیا شود.
کریمی یکی از اهداف اصلی این پژوهشکده را حضور فیزیکی اساتید، محققان و دانشجویان در باغ های انگور و مزارع عنوان کرد و گفت: 20 محور برای ارایه مقاله از سراسر کشور در این کنفرانس ملی مشخص شد.
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر افزود: از زمان اعلام فراخوان چهارمین کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش ایران، 110 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد 85 مقاله انتخاب شد و پس از داوری در کتابچه ای به چاپ رسید.
کریمی اظهار داشت: همواره تلاش کردیم با برگزاری کارگاه های تخصصی همچون هرس٬ آفات و بیماری ها در رابطه با مباحث کلیدی انگور، اقدامات موثر و رابطه تنگاتنگی با کشاورزان و باغداران داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، چهارمین کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش ایران روزهای چهارم و پنجم مهر در تالار حافظ دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ملایر در حال برگزاری است.
پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به عنوان پژوهشکده مستقل ملی و دارای مصوبه اصولی از شورای گسترش آموزش عالی از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد.
7528/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پژوهشكده انگور دانشگاه ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه وب پژوهی فصلنامه شد

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه وب پژوهی انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است. این نشریه از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن خوش آمدگویی به اساتید و مدعوین حاضر در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از علل تداوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی این بود که باهدف درستی انتخاب شده و مسیر درستی را طی کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌هایمحمدجواد شایگان فرد دبیر کنفرانس و همکارانی که در این مسیر تلاش کردند، افزود: خوشحالم که در این حوزه چشم‌انداز درستی را ترسیم کرده‌اید و در عمل نیز اقدامات مناسبی را انجام داده و تا به امروز توانسته‌اید دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی را برگزار کنید.

رئیس کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع وب پژوهی مسئله‌ای به‌روز بوده که سرعت رشد بالایی دارد و این نکته‌ای مهم، برای ادامه دارشدن این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: پرفسور بدیع از افراد شاخص در این حوزه بودند که حضورشان در این کنفرانس بسیار ارزشمند بود؛ اما امروز او را در جمعمان نداریم و بسیار متأثریم.

وی تأکیدکرد: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است.

همچنین خبر خوب که نشریه وب پژوهی از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

وی در پایان گفت: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.
دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: این کنفرانس یک کنفرانس تخصصی و بین‌رشته‌ای است و خوشحالیم که هرسال تعداد افرادی که در حوزه‌ فناوری اطلاعات در این کنفرانس حضور دارند، بیشتر می‌شوند و به جز پنل‌های تخصصی پنل‌هایی در حوزه‌های علوم‌انسانی، جامعه‌شناسی و… نیز مرتبط با این حوزه و جود دارد.

وی افزود: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور