Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آيين بهره‌برداري از 110 مدرسه‌ي برکت، اهدايي مقام معظم رهبري به دانش‌آموزان مناطق کم‌تر توسعه‌يافته‌ي کشور برگزار شد. 
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، در اين آيين که با حضور آيت‌الله محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري، دکتر محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، مهندس سعيد جعفري مديرعامل بنياد برکت، دکتر مهرالله رخشاني‌مهر رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور و جمعي از مسئولان برگزار شد، 110 مدرسه‌ي برکت به‌طور هم‌زمان در 21 استان کشور به‌ بهره‌برداري رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رييس دفتر مقام معظم رهبري در اين مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداري ماه محرم گفت: از آن‌جا که اساس انقلاب اسلامي درست و اصولي است، همه‌ي جوانان چه شهري و روستايي آماده‌ي جان‌فشاني براي دفاع از نظام و انقلاب هستند.  
وي تأکيد کرد: جواب رد به درخواست مذاکره از سوي رييس‌جمهور آمريکا نشانه‌ي عظمت و بزرگي انقلاب اسلامي است. 
آيت‌الله محمدي گلپايگاني با تجليل از مدرسه‌سازي توسط ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) تصريح کرد: ستاد کارهاي بزرگي را در سال‌هاي گذشته آغاز کرده است که ساخت مدارس، يکي از بهترين آن‌هاست. يقين دارم اين عمل خير مشکل‌گشاي شما در روز قيامت خواهد بود. هيچ حسنه‌اي والاتر از خدمت به خلق نيست. 
وي با تأکيد بر اين‌که مدرسه بزرگ‌ترين پايگاه فرهنگي است، ادامه داد: اميدواريم مدرسه‌سازي که يک حرکت اللهي است و مورد رضايت حضرت صاحب‌الزمان(عج) قرار دارد، در ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و از طريق بنياد برکت با سرعت، ابعاد و گستردگي بيش‌تري ادامه داشته باشد. 
 
25 مدرسه‌ي برکت خوزستان به نام شهداي حادثه‌ي تروريستي اهواز 
در ادامه‌ي اين مراسم، رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) ضمن محکوم کردن حادثه‌ي تروريستي اهواز بيان کرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي به نوعي فرهنگ عاشورايي را نمايندگي مي‌کند و علت اصلي دشمني کشورهاي سلطه‌گر با نظام نيز همين است. 
دکتر محمد مخبر افزود: پيروزي انقلاب اسلامي، مديريت جنگ تحميلي و خنثي کردن توطئه‌ها همه به برکت فرهنگ و مکتب عاشورا بوده است. در اين مکتب انسان‌هايي تربيت مي‌شوند که ظلم‌ستيز و دشمن‌شناس هستند و نمي‌توان سد راه‌شان شد. 
وي با تأکيد بر اين‌که جمهوري اسلامي ايران حرف اول و آخر را در منطقه مي‌زند، ادامه داد: استهزاي رييس جمهور آمريکا در مجمع عمومي سازمان ملل نشانه‌ي قدرت ايران است که توانسته ابهت اين کشور را بشکند. 
دکتر مخبر به برخي از آمارها از وضعيت اقتصاد و معيشت در پيش از انقلاب اسلامي اشاره کرد و ادامه داد: بايد واقعيت‌ها را با مردم در ميان گذاشت. در سال 1356 کشور 30 ميليون جمعيت داشت و روزانه 5 ميليون بشکه نفت مي‌فروختيم، و طبق آمار بانک جهاني 46 درصد مردم زير خط فقر مطلق بودند، اما امروزه با 85 ميليون جمعيت و فروش روزانه فقط 2 ميليون بشکه نفت، تعداد افراد زير خط فقر بسيار کاهش يافته است.  
رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با تأکيد بر اين‌که همه‌ي امور را بايد به مردم واگذار کرد، اظهار داشت: تا به امروز 360 شرکت مشارکتي را به مردم واگذار کرده‌ايم و 500 هزار نفر سهام‌دار ما هستند. 
وي تصريح کرد: اشتغال، محور توسعه‌ي کشور است و به همين دليل، تمرکز ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) بر اين مهم است. من به شکل روزانه گزارش اشتغال ايجاد شده توسط ستاد را از سراسر کشور دريافت مي‌کنم و روي موضوع ايجاد اشتغال بسيار حساس هستم.  
دکتر مخبر با تأکيد بر اين‌که تمام امکانات ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) براي محروميت‌زدايي بسيج شده است، از مديرعامل بنياد برکت خواست که 25 مدرسه‌ي آماده‌ي بهره‌برداري در استان خوزستان به نام 25 شهيد حادثه‌ي تروريستي اخير اهواز نام‌گذاري شود. 
 
در حال ساخت 1000 مدرسه‌ي دوم برکت هستيم 
در اين مراسم، مديرعامل بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) افتتاح هم‌زمان 110 مدرسه‌ي برکت را هديه‌ي مقام معظم رهبري به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌يافته ذکر کرد.  
مهندس سعيد جعفري با بيان اين مطلب افزود: بنياد برکت تاکنون يک‌هزار مدرسه را در 31 استان کشور احداث و به بهره‌برداري رسانده و در حال حاضر برنامه‌ي ساخت 1000 مدرسه‌ي دوم را در دست اجرا دارد که از اين تعداد، 110 مدرسه امروز به بهره‌برداري مي‌رسد. 
وي با تأکيد بر اين‌که مدرسه‌سازي و توسعه‌ي فضاهاي آموزشي يکي از بنيادي‌ترين و ماندگارترين فعاليت‌هاي زيربنايي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) است، خاطرنشان کرد: اين فعاليت‌ها در راستاي منويات مقام معظم رهبري مبني بر ارتقاي سطح عدالت آموزشي، از طريق بنياد برکت در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌يافته‌ي کشور انجام مي‌شود. 
مهندس جعفري افزود: بنياد برکت براي تأمين فضاي مناسب، استاندارد و ايمن براي دانش‌آموزان مناطق محروم با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و ساخت مدارس بر مبناي اعلام نياز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها انجام مي‌گيرد. 
مديرعامل بنياد برکت در پايان بر ادامه‌ي نهضت مدرسه‌سازي در اين بنياد تأکيد کرد و افزود: براي بهره‌برداري از 110مدرسه‌ي برکت در 21 استان کشور بالغ بر 840 ميليارد ريال هزينه شده است. 
 
30 درصد مدارس کشور نياز به بازسازي دارند 
رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور نيز در اين مراسم با تأکيد بر توجه ويژه‌ي نظام جمهوري اسلامي به موضوع آموزش گفت: 50 درصد کلاس‌هاي درس در سال 96 توسط خيرين ساخته شده است. آموزش، کليد توسعه است و يکي از دلايل مشکلات امروز هم همين کم‌توجهي و غفلت از آموزش است. 
دکتر مهرالله رخشاني‌ مهر ادامه داد: سرانه‌ي فضاي آموزشي در پيش از انقلاب اسلامي يک و نيم مترمربع به ازاي هر دانش‌آموز بود که در حال حاضر به 5 و دو دهم مترمربع رسيده است اما تا سرانه‌ي مطلوب 8 و چهار دهم مترمربعي هم‌چنان فاصله داريم. 
وي با اشاره به اين موضوع که 30 درصد از فضاي آموزشي کشور به تخريب و بازسازي نياز دارد، اظهار اميدواري کرد که با اعتبارات در نظر گرفته شده و مساعدت نهادهاي خدمت‌رسان هم‌چون بنياد برکت هر چه زودتر عمليات اجرايي آن آغاز شود. 
در پايان اين مراسم به‌طور نمادين از طريق ارتباط ويديو کنفرانس با استان‌هاي منتخب کردستان، سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي مدارس اين استان‌ها افتتاح شد. هم‌چنين 3 مديرکل منتخب سازمان نوسازي مدارس در استان‌هاي خوزستان، سيستان و بلوچستان و همدان و 5 پيمانکار برتر ساخت مدارس برکت مورد تقدير قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل