Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:28:07 GMT

حضور آیت الله رفسنجانی در دلنوشته های مردمی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۹۵۴

حضور آیت الله رفسنجانی در دلنوشته های مردمی

تهران- ایرنا- حضور ماندگار آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در قلب و حافظه تاریخی مردم ایران در دلنوشته‌های بازدیدکنندگان خانه-موزه ایشان، دیده می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از اعلام روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی خانه-موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، در تداوم بازدیدهای مردمی از این مکان دلنوشته های مردمی از بازدیدکنندگان سراسر کشور به جای مانده است که بر برخی از این نوشته ها، مروری داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته جاری که مصادف با آخرین روزهای تابستان و ورود به ماه مهر بود علاوه بر بازدید های مردمی از خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، توریست هایی از کشورهای اروپایی و آمریکایی و لبنان نیز از این مرکز یعنی محل سکونت 35 ساله ایشان دیدن کردند.
مدیر و اعضای گروه بین المللی لیلة القدر، پس از بازدید از این خانه-- موزه در دفتر یادبود نوشتند «بازدیدمان از این خانه-موزه، موجب امتنان و تجدید خاطرات‌مان در زمان حیات آن فقید و یادآور خاطرات شیرین اعضای گروه لیلة القدر است که در محضر گرانقدر ایشان به اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی و تواشیح در مدح اهل بیت (ع) پرداخته بود. اینجانبان تشکر و قدردانی می کنیم از این حرکت بسیار بدیع و ارزنده و به موقع، از رونمایی از محل اسکان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای نسل آینده. هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است.»
شهروندی از شهرستان گچساران پس از بازدید از خانه-موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، نوشت: «اهل شهرستان گچساران هستم. روز گذشته زمانی که از اخبار سراسری، خبر بازگشایی این موزه ارزشمند را شنیدم، به قصد دیدار از این موزه و آثار زیبایی که در آن بود و با توجه به خاطره بسیار زیبایی که از حضرت آیت الله هاشمی داشتم، بار سفر بسته و امروز جزء بازدیدکنندگان بودم. امیدوارم بتوانیم راه و روش آن بزرگوار را، روش زندگی و سرلوحه زندگی آیندگان قرار دهیم.»
هموطن دیگری در دفتر یادبود این خانه موزه آورده است: «منزل سردار بی تکرار را دیدم. با چشم جان و یک بار دیگر، با همه وجودم، اظهار ارادت دارم به روح بزرگ مردی که در سکوت، جاودانه شد و در صبر، درس ها آموخت و آموزاند. خدایا ما را از غافلان قرار مده. هویت تاریخی ایران به مرحوم هاشمی رفسنجانی به خود خواهد بالید تا همیشه. مردی که هرگز از یادها نخواهد رفت. خدا را شکر که ایران تو را تجربه کرد.»
محمدحسن ناصری رییس بیمارستان قلب بقیه الله(عج) جماران، پس از بازدید خود و تنی چند از پرسنل این بیمارستان، در دل نوشته ای نوشته اند «حفظ آثار و ارزشهای انقلاب و تاریخ ایران، کار ارزشمندی است که در این محل، منجر به شناخت بیشتر و بهتر اسطوره های تاریخ ایران و انقلاب ارزشمند آن شده است امیدوارم بازدیدکنندگان، با دقت نظر، معرفت واقعی نسبت به این ستون دین، کشور، ملت و انقلاب، پیدا کنند.»
فراهنگ ** 7561 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي خانه موزه آيت الله رفسنجاني دلنوشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی درچه ای  گفت که مدتی پیش گزارشی از فعالیت های خود از جمله اجرای طرح قاری راتب مسجد را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده که مورد ملاحظه و اظهار لطف ایشان قرار گرفته است.

او به همین مناسبت یادداشت زیر را نوشت:

«باسم الله النّور، نمی‌دانم چگونه توصیف کنم میزان وَجد و شعف خود را، آنگاه که اطلاع یافتم گزارش قرآنی این طلبه‌ کوچک، به نگاه پر مهر و قلم مبارک ولیّ امرم مزیّن گردید. همین‌قدر می‌دانم و خدای را شاکرم که این عنایت و ترغیب، چراغ فروزنده‌ای فراراه تداوم عمل به منویّات آن رهبر فرزانه، و تضاعُف شوق و انگیزه‌ معیّت با قرآن و عترت، و توفیق جهاد و تقدیم جان خواهد بود ان‌شاءالله. الهی قَوّ علی خدمتک جوارحی و اشدُد علی العزیمة جوانحی.»

حدود دو سال پیش ایرنا در گفت و گویی با موسوی درچه ای به عنوان نخستین قاری راتب کشور که به صورت مرتب قبل از اذان ظهر در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران به تلاوت قرآن می‌پردازد و حتی در دوران کرونا این سنت حسنه را ترک نکرد، گزارشی با عنوان رهبرم بشنود و خوشحال شود، منتشر کرد. قاری راتب کسی است که به صورت مرتب در یک مسجد برای مردم و نمازگزاران آیات قرآن را تلاوت می‌کند.

نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن کشور هندوستان همچنین در دی ماه ۱۴۰۱ به عنوان کارشناس و استاد قرآن به بررسی چالش‌های روخوانی قرآن کریم پرداخت که در مستند تو بر کدام نمط قرآن خوانی؟ منتشر شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی»
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است