Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم- ايرنا - مدير حوزه هاي علميه کشور با تاکيد بر اينکه در آستانه چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي دستاوردهاي انقلاب را بايد شناخته و معرفي کنيم، گفت: حوزه در اين مدت تحول هايي را تجربه کرده و دستاوردهاي بزرگي را نيز داشته ولي نبايد آنها را با سخنان سست ناديده بگيريم.

به گزارش ايرنا، آيت الله عليرضا اعرافي روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي 98-97جامعه المصطفي العالميه در تالار قدس مجتمع آموزش عالي امام (ره) قم اظهار داشت: البته اگر اشکال هايي هم دارد بايد بشناسيم و بپذيريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت قم همچنين استفاده طلبه هاي جامعه المصطفي از فرصت اوقات فراغت و تعطيلات و حضور در فعاليت هاي انجمن هاي فرهنگي و پژوهشي و توجه به نخبگان را از نکته هاي مهم در برنامه هاي اين مجموعه دانست و گفت: نظام آموزشي جامعه المصطفي تنها نظام فراگير و فرامذهبي با سعه صدر در جهان اسلام است و تلاش ما اين است که ديده بر هيچ انتقاد و پيشنهادي فرو نبنديم.
وي افزود: بسياري از تحول هاي ايجاد شده در اين دانشگاه جهاني بر پايه نظر سنجي و نظر خواهي و آراء استادان و طلبه ها و رهنمودهاي مراجع و رهبر معظم انقلاب تحقق پيدا کرده است.
آيت الله اعرافي در بخش ديگري از سخنان خود با توصيه هايي به طلبه ها و دانشجويان جامعه المصطفي افزود: طلاب بايد آداب و سنن حوزه اي مانند مباحثه را براي رشد علمي جدي بگيرند، چون اگر سنت مباحثه از ميان حوزويان رخ ببندد بسياري از اعماق علوم اسلامي به دست آنها نخواهد آمد.
وي مباحثه و ارتباط و چالش با استاد همراه با رعايت ادب و اخلاق را از رسوم ماندگار و استوار حوزه دانست و گفت: همان گونه که در قانون جديد جامعه المصطفي نيز ابلاغ شده آزادي درس و استاد بويژه در درس ها و متون اصلي تا آنجا که ميسر است، رعايت خواهد شد.
در حال حاضر از 110 کشور مختلف جهان دانشجو در المصطفي مشغول تحصيل هستند.
بيش از 50 هزار طلبه در دوره‌هاي مختلف کوتاه‌ مدت و بلندمدت جامعه المصطفي کد تحصيلي دريافت کردند، و بيش از 99 درصد از فارغ‌التحصيلان نيز در دوره‌هاي بلندمدت مشغول تحصيل بوده اند و تاکنون بالغ‌ بر 50 هزار طلبه و دانشجو در داخل و خارج از ايران از مراکز جامعه المصطفي فارغ‌التحصيل شدند.
170 رشته شامل تاريخ و تمدن اسلامي و فقه و اصول و قرآن و حديث و غيره در اين دانشگاه تدريس مي شود.
آيت الله اعرافي همچنين آموختن مهارت هاي که در آينده براي طلاب لازم است را نيز ضروري خواند و گفت: براي حضور طلبه ها و دانش آموختگان جامعه المصطفي در10 شبکه مصوب از جمله دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه، منبر و مساجد و همچنين مناصب و هدايت هاي کلان اجتماعي در کشورهاي ديگر بايد آمادگي هاي لازم حاصل شود.
مدير حوزه هاي علميه کشور فعاليت در جامعه المصطفي را يک امر علمي و معرفتي شفاف و به دور از سياست زدگي هاي نا به جا دانست و افزود: رسالت اصلي المصطفي آموزش علم و دانش و معرفت رهايي بخش و سعادت ساز است، از اين رو حضور دانش آموختگان در شبکه هاي ياد شده نيازمند آمادگي زيادي است.
امام جمعه موقت قم با بيان اينکه دانش آموختگان و فارغ التحصيلان جامعه المصطفي نبايد بدون دليل و نا به جا در قم ماندگار شوند، تصريح کرد: استنباط ما اين است، آن کساني که به درجه هاي بالاي اجتهاد و تدريس و تحقيق مي رسند، به غير از مقاطعي که تعريف شده رکود و رسوب آنها در قم بي جا است، چرا که اين توصيه مراجع است، و نظام آموزشي المصطفي به همان شکل که راه را براي رسيدن به قله هاي اجتهاد باز کرده، در عين حال اجازه رسوب و ماندگاري را نيز نمي دهد، اما در جاهايي نيز مسامحه مي کنيم که بايد به نحوي حل شود، چون در کشورهاي دنيا به عالمان و مبلغان ديني نياز است.
7403/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیأت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان (عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر (عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان (عج) است

وی تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان (عج) خواهد بود.

علم الهدی تأکید کرد: برادران عزیز، فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان (عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

گفتنی است که بیش از ۵۰ میلیون شیعه اثنی عشری و ۲۰۰ میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت (ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در ۱۰۰ مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

دیگر خبرها

  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟