Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد؛ جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: افزایش انسجام فعالان گردشگری، همفکری ارائه راهکار رفع موانع و چالش‌های موجود از اهداف همایش امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم به بهانه فرا رسیدن روز جهانگردی شاهد تدوین نظام توسعه ملی گردشگری باشیم. بی تردید تایید می کنید که امروزه صنعت هتلداری با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می کند. کاهش ارزش پول ملی، کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها به شکلی است که برخی از هتلداران نیرو‌های خودشان را تعدیل کرده اند.

وی افزود: به نظر می‌آید که وزارت نیرو هتلداری را با منازل مسکونی اشتباه گرفته و این در صورتی است که هتل چه مسافر داشته باشد و چه نباشد، هزینه خودش را دارد. مسئله دوم این است که اگرچه گردشگری اهمیت زیادی دارد، برخی از سازمان‌ها منافع سازمانی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند. امروز اکثر شهرداری‌ها با نگاه‌های سلیقه‌ای سعی در تعیین عوارض مختلف دارند و مرتب تعارضات مختلف و سنگینی از هتلداران طلب می کنند.

رئیس جامعه هتلداران کشور مالیات و سیستم حاکم آن را نیز مشکل دیگر موجود بر سر راه هتلداری دانست.

وی افزود: ما در شرایط حاضر نیازمند تدوین بسته حمایتی از طرف دولت هستیم و اقدامات این امر انجام شده است. از جمله مسائلی که در این بسته باید اعمال شود، معافیت صد در صد مالیاتی در دوره مشخص است. استمهال وام و کاهش هزینه‌ عامل‌های انرژی نیز باید در این بسته اعمال شود. بحث واگذاری کار‌های تصدی گری نیز یکی دیگر از مطالبات ما از دولت است. ما از سازمان میراث فرهنگی انتظار داریم که بخشی از کار‌های تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اظهار کرد: امروزه برخی از هتلداران باور دارند که عملاً ما هتل‌ها را رایگان به خارجی‌ها می‌فروشیم و باید نرخ ارزی را از آن‌ها دریافت کنیم. بحث دیگر مهمانسرا‌های دولتی است. امروزه مهمانسرا‌های دولتی با تغییر تابلو و رنگ رقابت نابرابری را با بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده اند و امید است این مشکل حل شود. در بحث خانه مسافر است که مخل فعالیت‌های همکاران ما در سراسر کشور است؛ باید به جای رسمیت بخشیدن به خانه‌های مسافر آن‌ها را ساماندهی کنیم.

حمزه زاده بر یکدستی قوانین و پر کردن خلا‌های قانونی تاکید کرد و گفت: این امر از اعمال برخورد‌های سلیقه‌ای در مناطق مختلف کشور جلوگیری می کند. اخیراً شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است؛ اما بهتر است که نمایندگان واقعی میراث فرهنگی و گردشگری در این کشور حضور داشته باشند. من از مونسان انتظار دارم که دستور تدوین و بازنگری برنامه جامع ملی را بدهند تا شاهد بهبود وضعیت گردشگری کشور باشیم.

 

ادامه دارد/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.
وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد