Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران درباره علت شیوع بالای سرطان مثانه در خوزستان گفت: آب کارون که مردم منطقه در آن شنا می‌کنند، دارای انگل شیستوزومیا است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا قوام نصیری روز چهارشنبه در همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای در حال توسعه که در مرکز همایش‌های صنعتی برگزار شد، افزود: این انگل در رود نیل مصر نیز وجود دارد که باعث افزایش موارد ابتلا به سرطان مثانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: سالانه 100 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می‌شود و در حال حاضر 6 برابر این تعداد بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم.

وی افزود: در خراسان شمالی، منطقه ترکمن صحرا شاهد شیوع بالای سرطان مری و معده هستیم و در خوزستان شاهد افزایش سرطان دستگاه ادراری و مثانه هستیم که احتمالا دلایل آنها نیز شناخته شده است.

قوام نصیری از سرطان معده به عنوان کشنده‌ترین نوع سرطان‌ها نام برد و افزود: متاسفانه علائم سرطان معده مشابه سوءهاضمه است و به همین علت دیر تشخیص داده می‌شود.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه داد: با توجه به اینکه پزشک در مراجعه بیمار نمی‌تواند برای او تست‌های سنگین و گرانقیمت انجام دهد، در نتیجه تشخیص سرطان معده به تأخیر می‌افتد و درمان آن دشوار می‌شود.

قوام نصیری از کاهش وزن شدید و خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به عنوان علائم سرطان معده پس از تشخیص نام برد و افزود: این نوع سرطان در اروپا و آمریکا نیز همچنان کشنده است.

وی در عین حال از کشور ژاپن به عنوان تنها کشور دنیا نام برد که توانسته در 30 سال اخیر به صورت چشمگیر موارد ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

قوام نصیری درباره وضعیت سرطان در تهران نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از بیماران مبتلا به سرطان از استان‌های اطراف وارد می‌شوند، نمی‌توان به درستی عنوان کرد چه نوع سرطانی در تهران شایعتر است.

وی در عین حال آلودگی هوا را به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در بروز سرطان اعلام کرد.

مجله سرطان در همین زمینه: استفاده از داروهای خارجی ضدسرطان ممنوع نیست آنچه زنان باید در مورد سرطان تخمدان بدانند مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت لوزالمعده را بشناسیم بیماران سرطانی زیر خط فقر قرار دارند | دولت حمایت کند تشخیص رابطه معکوس بین تب و سرطان مرکز غربالگری سرطان به بهره‌برداری می‌رسد فیل‌ها چگونه سرطان را شکست می‌دهند و عمر طولانی دارند؟ | امیدواری به درمان سرطان اسیدهای چرب اُمگا۳ موجب توقف پیشرفت سرطان می‌شود ۵ هشدار درباره خطر ابتلا به سرطان کلیه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی