Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛چروک شدن لباس‌های شسته شده، پُرز گرفتن آن ها، سفیدک زدن و .. از مشکلاتی که معمولا بانوان خانه دار با آن روبرو هستند و همیشه بدنبال راه حلی برای برطرف کردن این معضل اند، البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در این روز‌ها و با پیشرفت علم و ماشین لباسشویی‌های جدید برخی از شر این موضوعات خلاص شدند، اما برخی دیگر خیر و هنوز درگیر موضوعاتی از جمله از بین بردن پرز لباس‌ها بخصوص چادر‌های سیاهشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا امروز به ترفند‌هایی را برای شستشوی بهتر چادر‌های مشکی و راهکار‌هایی برای از بین بردن پُرز‌های آن‌ها به شما ارائه دهد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

چگونه چادر مشکی را به راحتی بشوریم؟

یکی از مهم‌ترین خاصیت‌هایی که چادر مشکی دارد این هست که گرما رابه خود ربایش می‌کند، به خصوص در روز‌های گرم تابستان و این چالش واسطه می‌شود که خیلی زود بوی عرق گرفته و بویی نامطبوع ازآن برخیزد.

این مطلب را از دست ندهید: راهنمای خرید چادر برای خانم ها

اگرچه این تمام ماجرا نبوده و هنگامیکه میخواهید آنرا بپوشید نیز با معضلی دیگر به نام سفیدک زدن روبه‌رو می‌شوید.

شستشوی چادر مشکی با روشی ساده

برای شستن چادر مشکی می‌توانید از روش زیر بهره گیرید:

برای شستن چادر مشکی حتی الامکان از اتومبیل لباسشویی بهره گیری نکنید. چادر مشکی را بهتر هست با دست بشویید.

درصورت بهره گیری از اتومبیل برای شستن چادر مشکی، دمای آب را روی ۳۰ درجه تنظیم نمایید؛ برای شستشو با دست نیز این مضمون را رعایت کنید.

هیچ گاه مایعات شوینده و نرم کننده را مستقیما روی لباس نریزید.

برای بهره گیری از این مواد در ماشین لباسشویی نیز ابتدا آن‌ها رابا آب رقیق نمایید یا از توپک‌های مختص بهره گیری کنید.

تا می‌توانید از مایعات شست و شوی البسه مشکی بهره گیری نمایید، اما از انواع مایعات شستشو مثل شامپو، مایع ظرفشویی و یا مایع دستشویی نیز می‌توان بهره گیری نمود.

اگر چادر مشکی رابا مایع ظرفشویی بشویید، خیلی بهتر و براق‌تر می شود.

ببینید: چرا ایرانی چادر ایرانی نمی خرد؟

پس از شستن نیز از نرم کننده بهره گیری کنید تا الکتریسیته آن از بین برود.

حتی الامکان از پودر‌ها بهره گیری نکنید، ولی اگر خواستید اینکار را بکنید از پودر دستی بهره گیری کنید، زیرا پودر‌های اتومبیل دارای آنزیم میباشند و به این پارچه‌ها آسیب می‌زنند.

چادر مشکی بهتر هست با شامپویی که مواد قلیایی کمتری دارد شسته شود.

ابتدا ماده شوینده را دقیقا در آب حل نمایید آنگاه چادر را وارد آن کنید.

چادر مشکی را نچلانید. کمی در سبد بفشارید و مدتی صبر کنید تا هر قدر آب که می‌شود ازآن خارج شود.

آنگاه آنرا در جای مناسبی آویخته کنید تا آبش دقیقا خارج شود.

این مطلب را از دست ندهید: نکات کاربردی برای شستشوی پرده ها

چادر مشکی را بهتر هست با آب آشامیدنی بشویید.

چادر را در محلی دور از نور آفتاب پهن کنید. اگر مجبورید چادر را در آفتاب خشک کنید آنرا از پشت پارچه روی بند آویخته کنید.

در مورد خشک کردن با لباسشویی نیز از دمای بالا استفاده نکنید.

چروک چادر مشکی بهتر هست با بخار از بین رود.

بعد از شست و شوی چادر مشکی بهتر هست از مایع نرم کننده رقیق شده، بهره گیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید: ترفندهایی طلایی برای شستن لباس ها با سرکه

اینکار واسطه می‌شود چادر در بهره گیری بعدی پرز نگیرد ودر صورتی که نیاز به اتوکشی باشد راحت‌تر اتو شود.

نکات و هشدار‌ها در مورد اتوی چادر مشکی

اگر از اتو بهره گیری می‌کنید بهتر هست بین اتو و چادر یک پارچه نخی مشکی قرار دهید.

بیشتر بدانید: این ۷ نکته مهم را در هنگام شست و شوی فرش فراموش نکنید

از آنجایی که پارچه‌های چادری از الیاف مصنوعی بافته می‌شوند برای اتوکشی از کمترین دمای مقدور استفاده نمایید.

جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها

۱- اگر لباس را با دست شسته‌اید برای اینکه لباس شما کمتر چروک شود و برای اتو کردن لباس خود کمتر زحمت بکشید. اجازه ندهید آب لباس شما از دست برود و آن‌ها را فشار ندهید. لباس‌های خود را کاملاً خیس و دارای آب، روی بند پهن کنید؛ و اگر از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، بعد از شستن لباس‌ها در ماشین برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها، آن‌ها را سریع از ماشین بیرون آورده و تا رطوبت دارند روی بند پهن کنید.

۲- برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها در کمد آن‌ها را به حالت رول در کمد قرار دهید.

۳- ماشین لباسشویی خود را با دمای شستشوی خیلی بالا روشن نکنید. آب داغ باعث می‌شود لباس‌ها بیشتر چروک شوند.

ببینید: ایران بزرگترین وارد کننده چادر مشکی در جهان

۴- سعی کنید در داخل ماشین لباسشویی لباس‌های سنگین مثل شلوار لی و حوله را با لباس‌های سبک‌تر نشورید. چراکه باعث می‌شود، لباس‌های سبک‌تر بیشتر چروک شوند. (در مورد روش‌های نگهداری از ماشین لباسشویی خود بیشتر بدانید!)

۵- برای اینکه وقتی می‌نشیند مانتو شما چروک نشود؛ مانتو را بالا بگیرید یا اینکه محکم مانتو را بکشید و بنشینید؛ تا پشت مانتو شما چروک نشود.

چند ترفند برای جلوگیری از چروک شدن لباس و پرز گرفتن لباس‌ها

۱- یکی از لباس‌هایی که معمولاً چروک می‌شود مقنعه است. برای جلوگیری از چروک شدن آن می‌توانید به سر مقنعه خود یک تیکه کوچک رُبان بدوزید و آن را به جاکلیدی آویزان کنید. با این روش مقنعه شما چروک نخواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید: ترفندهایی برای تمیز کردن انواع کفش‌

۲- برای جلوگیری از پرز گرفتن چادر مشکی و چروک نشدن چادرمشکی خود بعد از اینکه آن را شستید و اتو کردید؛ چادر یا مقنعه خود را تا بزنید، داخل کیسه فریزر قرار دهید و یک شب تا صبح بگذارید داخل فریزر، با اینکار ساده چادر شما پرز نمی‌گیرد و کمتر چروک می‌شود. البته برای جلوگیری از پرز گرفتن چادر می‌توانید آن را داخل نرم کننده هم بگذارید، اما اگر نرم کننده در دسترس نداشتید، این راه خیلی مؤثر است.

۳- برای جلوگیری از چروک شدن لباس در چمدان یک ترفند بصورت ودیو آماده کرده‌ایم. تا بتوانید با خیال آسوده از اینکه لباس‌های شما در چمدان چروک نمی‌شود؛ به سفر بروید. علت اینکه لباس در چمدان با وجود اینکه لباس را تامیزنیم، چروک می‌شود این است که؛ بر اثر حرکت دادن چمدان، لباس‌ها به همدیگر اصطحکاک و فشار وارد می‌کنند و داخل چمدان جابجا می‌شوند. اما در این روش طوری لباس‌ها جمع می‌شوند که دیگر به یکدیگر اصطکاک وارد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: تولید چادر مشکی در ایران، تنها ۱۰ درصد مصرف کشور را تأمین می‌کند

۴- اگر بعد از شستن چادر آنرا در مایعات نرم‌کننده که در بازار نیز وجوددارد، بگذارید دیگر پرزدار یا الکتریسته دار نمیشوند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چادر مشکی خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب فدراسیون بعد از درگیری یوسفی و دبیر

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی قهرمان ایران حاضر شد. در این برنامه درباره مباحث مختلفی صحبت به میان آمد و البته برای دقایقی جنجالی شد!

مجری برنامه در خلال صحبت‌هایش اشاره‌ای به نماز مستحبی علیرضا دبیر در جلسه با وزیر پیشین ورزش داشت، اما کنایه یوسفی به مذاق رئیس فدراسیون کشتی خوش نیامد.

دبیر ابتدا با خنده به این موضوع پرداخت و گفت: اگر خدا ستارالعیوبی‌اش را از من بردارد، من کف خیابانم. پرداختن به بحث‌های مربوط به ریا، از سوی آدم‌هایی است که دنبال فالوور هستند. او مجری را هم متهم به این کرد که همین کار را انجام می‌دهد و دنبال وایرال شدن است و البته به او گفت که «تنت می‌خاره»!

عذرخواهی یوسفی در برنامه زنده هم، اما افاقه نکرد و دبیر که از طرح این موضوع بعد از مدت‌ها ناراحت شده بود و در آخر حرف‌هایش عنوان کرد که یکی از شروطش برای حضور در برنامه، تیکه نینداختن بوده است، گفت: «من اگر ناراحت شده باشم، می‌توانی جواب بدهی؟ من به اینکه امثال شما می‌خواهید وایرال شوید عادت دارم. دیدم چند روز پیش دو آدمی که در سیاست بودند حرفی زده‌اند، من که خیلی آنها را در سیاست ندیدم. یکی که حالش خیلی معلوم نیست، اما به آن یکی که احساس کردم بچه مسلمان است، زنگ زدم، گفته بود این رفته آنجا چکار کند!

به او گفتم فلانی یک سؤال از تو بکنم، تو که کارت حرف زدن است، ۴۰ سال است برای این مملکت چکار کردی؟ خدایا من را ببخش، من هیچ موقع این حرف را نمی‌زنم، اما به او گفتم فقط مدال‌هایم از وزن شما بیشتر است، این فقط یک حوزه قهرمانی من است ... گفت من چکار کنم؟ گفتم هیچ‌کاری نمی‌خواهد بکنی، تو آبروی من را در یک جمع بردی، اما من خودم به تو زنگ زدم».

پس از این ماجرا‌ها علیرضا دبیر قصد ترک برنامه را داشت، اما در نهایت ماند و برنامه تلویزیونی را به پایان رساند. با این وجود پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون و عواملش دیگر در این برنامه تلویزیونی حاضر نخواهند شد و به نوعی برنامه را تا اطلاع ثانوی تحریم کرده‌اند.

به این ترتیب در روز‌های آینده، بعید به نظر می‌رسد سرمربیان تیم‌های ملی کشتی و اعضای تیم ملی در این برنامه حضور پیدا کنند.

منبع: تسنیم

tags # کشتی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • تکنیک جالب شستن لباس با فلفل
  • اقدام عجیب فدراسیون بعد از درگیری یوسفی و دبیر
  • واکنش فدراسیون کشتی پس از درگیری یوسفی و دبیر
  • ترکش‌های بحث پیمان یوسفی و علیرضا دبیر؛ کسی دیگر به این برنامه نمی‌رود!
  • عارضه‌های پوستی که ریشه در سبک تغذیه ناسالم دارند
  • این ۵ رنگ لباس شما را پیرتر از سنتان نشان می‌دهند
  • میوه‌ها و سبزیجات را خیلی ساده با این مواد طبیعی ضدعفونی کنید
  • عصر پهلوی؛مبارزه حکومتی با حجاب
  • دشواری‌های حفظ حجاب زنان در دوران پهلوی
  • شستن برنج قبل از پخت چقدر اهمیت دارد؟