Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۱۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش 12 درصدی ورود گردشگران به استان در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: سانحه سقوط هواپیمای تهران_یاسوج و لغو شدن پروازهای فرودگاه این شهر و زلزله‌هایی که امسال شاهد آن بودیم از مهم‌ترین علل این کاهش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از گردشگران از طریق فرودگاه یاسوج وارد این استان می‌شدند، افزود: یکی از مشکلات حال حاضر حوزه گردشگری استان نبود خط هوایی است که امیدواریم مسئولان استان تدبیری برای این موضوع بیندیشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 6 ماهه نخست سال گذشته حدود 900 گردشگر خارجی وارد استان شد که این آمار در 6 ماهه نخست امسال به حدود 770 نفر کاهش یافت.

باقری با بیان اینکه اکثر گردشگران خارجی که وارد استان شدند اهل  آسیای شرقی و عموما اروپایی بوده‌اند، عنوان کرد: به ازای ورود هر6 گردشگر یک شغل ایجاد می‌شود و هر گردشگر خارجی که وارد استان می‌شود بین هزار تا 1500 دلار هزینه می‌کند.

انتهای پیام/ن

R41452/P1361/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به این استان را تشریح کرد.

علی کرمی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: بارندگی‌ها در اغلب نقاط استان شروع شده است.

وی اظهار کرد: هشدار سطح نارنجی نسبت به ورود سامانه بارشی صادر شده بوده که این هشدار با توجه به سه روز تعطیلی و سفر مسافران و گردشگران و کوچ عشایر تبدیل به قرمز شد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اوج بارش‌های پیش رو از صبح تا شب پنجشنبه است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به این سامانه بارشی، از کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

وی ادامه داد: در پی این سامانه کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود و کشاورزی و شیلات تدابیر لازم را برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی بیندیشند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیشترین بارش‌ها را در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، چرام، باشت، و مسیر بابامیدان به یاسوج خواهیم داشت.

کرمی با بیان اینکه هشدار نارنجی برای روزهای جمعه و شنبه پابرجاست، تاکید کرد: میزان بارش ها دقیق مشخص نیست اما شدت بارش ها در ساعاتی زیاد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: دمای هوای امروز شهر یاسوج ۸ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی دمای این شهر طی فردا پنجشنبه ۱۰ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد