Web Analytics Made Easy - Statcounter

الفت نسب، مدیر کمیته و بخش پایگاه های اینترنتی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال گفت: این دوره به پاویونها و بخشهای جانبی کسب و کارهای اینترنتی توجه ویژه ای شده است که علاقه مندان و فعالان حوزه فضای مجازی را در این دوره غافلگیر می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از نهم تا پانزدهم آبان ماه در مصلی برگزار می شود اما این نمایشگاه در بخشها و کمیته های مختلفی تقسیم شده است که هر بخش و کمیته مربوطه ضمن ارائه خلاقیتهای جدید برای نمایشگاه این دوره تدابیری اتخاذ کرده است که زیر مجموعه خود با سرمایه گذاران بین المللی که در این دوره حاضر هستند ارتباط گرفته و راه معرفی تولید کنندگان محتوا و ایده پردازان با سرمایه گذاران بین المللی هموار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با مدیران هر بخش گفت و گویی در زمینه اقدامات جدید این دوره و راه های ارتباط موثر با کشورها و جذب سرمایه گذاران گفت و گو می کنیم.

در همین راستا با رضا الفت نسب مدیر کمیته و بخش پایگاه های اینترنتی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی بوده و در سابقه فعالیت خود موسس انجمن صنفی کاسب های مجازی در وزارت کار را داراست هم کلام شدیم. بخوانید ماحصل این گفت و گو را:

هدف کمیته و بخش شما برای دوازدهمن نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجتال چیست و این بخش نسبت به دوره گذشته چه تفاوتهای چشمگیری خواهد داشت؟

اولین هدفی که مدنظرمان است ارتباط شبکه ای است که باید بین خود افراد و ارائه دهندگان محتوا اتفاق بیافتد اینکه نمایشگاه محل ارتباط و انتقال تجربه شود. نکته بعدی این است که با توجه به نوع و شکل نمایشگاه رسانه های دیجیتال که مردم عادی هم در آن حضور می یابند ایمدواریم به بالابردن سطح آگاهی جامعه کمک کنیم چرا که بسیار مهم است مردم رسانه های دیجیتال و کسب و کارهای قانونی را بشناسند. حتی هدفمان این است که علاقه مندان به حوزه کارآفرینی در فضای مجازی برای این کار ترغیب شوند و در همین راستا برنامه های جانبی یک لیست بلند و بالایی از افراد متخصص آماده می کنیم و پرسش و پاسخ و مشاوره هم داریم و برنامه ها را طوری آماده کردیم که به علاقه مندان مشاوره درست داده شود.

برای دوره جدید تدابیری اتخاذ شده که برنامه های حاشیه ای نمایشگاه را پررنگ تر کنیم، که همین موضوع وجه تمایز ما نسبت به دوره های قبل است. اما اهداف و کارایی ما اینطور می تواند تعریف شود، هر دوره یک بخش از غرفه ها به کسانی اختصاص داده می شود که محتوای کسب و کارهای اینترنتی را تولید می کنند. این بخش مانند سنوات قبل اجرایی می شود.

اما در بخش دومی که خاص این دوره نمایشگاه است در حوزه های مختلف از وب سایتهایی که فعالیت بیشتر و بزرگتری دارند دعوت می کنیم که حتما در نمایشگاه حاضر باشند و در کنار این بخش حاشیه ای نمایشگاه است که در این بخش به برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه کسب و کار تمرکز خوبی انجام داده این ئ در عین حال به دنبال درست کردن پاویونی هستیم که سازمانهایی که کسب و کارهای اینترنتی به آنها وابسته است چه سازمانهای دولتی و چه غیر دولتی را گرد هم آورد و مشاوره لازم را به متقاضیان بدهند و بر همین اساس اعلام کنیم که افرادی که سوال دارند بیایند و سوالات خود را از بخشهایی چون رسانه های دیجیتال، پلیس فتا و .. بپرسند.

پیگیری کارها هم در این پاویون انجام می شود؟

بله در حال تلاش هستیم که حدالمقدور امکانات را در مدت زمان کوتاه ارائه دهیم. اقداماتی مانند جواز و .. خیلی سریع برای علاقه مندان صورت گیرد. در کنار اینها نیز به دنبال برگزاری مناظره های صنفی درباره کسب و کارها هستیم و از بخش دولتی هم دعوت می کنیم که پاسخگوی سوالات باشند. در نهایت هم باید بگویم که در این دوره مسابقاتی را در نظر گرفتیم که برای شبکه های اجتماعی استارت آپها و کسب و کارها برگزار شده و جایزه آن هم غرفه رایگان نمایشگاه است. در کل تلاش داریم که بخش جانبی امسال پررنگ تر بشود.

برای حضور سرمایه گذاران در نمایشگاه بین المللی برنامه ای دارید و اصلا در این بخش کار ارائه در حدود و استانداردهای بین امللی وجود دارد؟

اگر این موضوع قطعی شده باشد که سرمایه گذاران بین المللی در نمایشگاه حاضر باشند حتما در برنامه داریم. هم کسب و کارها داخل نمایشگاه وجود دارند و هم امکان وجود محلی برا معرفی در قالب ایده شو وجود دارد. قطعا برای بخش بین المللی برنامه داریم چرا که نمایشگاه بهترین فرصت برای آشنایی در این حوزه و جذب سرمایه گذار است.

برای معرفی از شرکتها که استاندارد بین المللی دارند لیستی تهیه کرده اید؟

تقریبا من می توانم بگویم بخش عظیمی از کسب و کارهای ما توانایی دارند که در کشورهای مختلف حضور داشته باشند مثل دیجی کالا و .. البته الان هم کسب و کارهایی مانند سایت دیوار هستند که به جز ایران در کشور دیگری هم فعال هستند این سایت در افغانستان هم خدمات ارائه می دهد. البته باید توجه داشت که اگر چند اتفاق رخ بدهد که ما بتوانیم راحت فعالیت کنیم امکان حضور در نمایشگاه فراهم است. شاید مهم ترین بخش تاثیر گذار در بین المللی شدن کارها اطلاع از مناسبات سیاسی ما با آن کشورها و تضمین توان مبادله ارزی است.

پیش بینی شما از استقبال این دوره از نمایشگاه چطور است ؟

فکر می کنم با استقبال گسترده و خوبی مواجه شویم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کسب و کارهای اینترنتی نمایشگاه رسانه های دیجیتال پاویون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم

مسلم شجاعی؛ مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «رویداد» یکی از محصولات اصلی صنعت گردشگری کشورهاست. رویداد از جنس محصولاتی است که انسان محور و تعامل محور است. نمایشگاه کتاب همچون دیگر رویداد‌ها از منظر گردشگری جذاب است.

وی به آمار بازدید نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: بازدید چند میلیونی از نمایشگاه در ۱۱ روز عددی قابل توجه است. این رویداد برای ما ارزشمند است چرا که کمک می‌کند تا گردشگران خارجی را نیز جلب کنیم.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: برخی از کشور‌های همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشور‌ها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

شجاعی انتشارات میراث فرهنگی را که به صورت تخصصی کتاب منتشر می‌کند، عامل ترویج گردشگری در بستر نمایشگاه کتاب خواند و ادامه داد: در این مجال می‌توان فرصت‌های گردشگری از طریق کتاب را به بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه معرفی کرد. به این ترتیب هم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به توسعه گردشگری از طریق کتاب‌های تخصصی کمک می‌کند و به نوعی زمینه تعامل نمایشگاه کتاب و گردشگری محسوب می‌شود.

وی برگزاری تور بازدید گردشگران خارجی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را عامل توسعه گردشگری رویداد محور برشمرد و گفت: برای سال‌های آتی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، می‌توان با همکاری بخش خصوصی تور بازدید گردشگران خارجی از این رویداد را برگزار کرد؛ می‌دانم مردم کشور‌هایی نظیر تاجیکستان علاقه بسیاری به نمایشگاه کتاب تهران دارند. همینطور کشور‌های عرب و فرهیختگان کشور‌های فارسی زبان به نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مندند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: می‌توانیم با برنامه‌ریزی ساده تور‌های گردشگران خارجی را در بازه زمانی برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار کنیم؛ اینطور گردشگران خارجی علاوه بر بازدید از مناطق تاریخی و دیدنی ایران از نمایشگاه کتاب هم بازدید می‌کنند. این یعنی تقاطع‌هایی که نمایشگاه کتاب می‌تواند با صنعت گردشگری کشور ارتباط برقرار کند.

شجاعی با طرح این موضوع که آمار دقیقی از حضور گردشگران خارجی در ادوار گذشته نمایشگاه کتاب تهران در دسترس نیست، گفت: امسال می‌توانیم رصد کنیم و متوجه شویم که چه میزان گردشگر خارجی به نمایشگاه کتاب می‌آیند. دوره‌های قبل حضور تعداد قابل توجهی گردشگر خارجی را در نمایشگاه کتاب شاهد بودم. به جرأت می‌توانم بگویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کننده خارجی دارد و بخشی از این بازدید‌ها از مسیر گردشگری محقق شده است.

وی هماهنگی بین بخشی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای استفاده بیشتر از موقعیت نمایشگاه کتاب تهران برای گردشگری خارجی را مهم خواند و ادامه داد: می‌توان با نگاه فرهنگی به مقوله گردشگری ادبی و گردشگری رویدادمحور منافع اقتصادی برای کشور ایجاد و بخش خصوصی را در این حوزه به خوبی فعال کرد. آنها که به طور حرفه‌ای اصول جذب گردشگر خارجی به کشور را می‌دانند می‌توانند نظر گردشگر خارجی را برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، جلب کنند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: می‌توانیم میان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک برگزار کرد. همچنین بخش خصوصی نیز تور‌های گردشگری کتاب و گردشگری ادبی و... را فعال کند. می‌توان این مهم را برای دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب ریل‌گذاری کرد. لازم است سیاست جدیدی برای سال‌های آینده درباره این امر مهم اتخاذ کرد.

شجاعی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم» گفت: با کتاب خواندن می‌توان گردشگری ایران را ساخت. من کتاب «در سرزمین مردمان نجیب» را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم؛ این کتاب نوشته هرؤیه روپچیچ، موسیقیدانی از کشور کرواسی است و داستان آن ۲ بار سفر مرد کروات به تمام نقاط ایران را روایت می‌کند. این موسیقیدان حس خود را از هر آنچه در ایران و از مردم ایران دیده توصیف کرده و مهمترین توصیفی که مرد کروات از ایران در ذهنش ثبت شده مهمان نوازی است که به آن معروفیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است