Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یکی از دلایل وجود چاله های بسیار در سطح شهر حفاری متعدد و ترمیم بی کیفیت به ویژه توسط آبفا است درحالیکه شهرداری اهواز نباید اجازه انجام کار غیر اصولی را بدهد.

به گزارش ایرنا محمدجعفر فلسفی روز چهارشنبه در چهل و نهمین نشست علنی شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه در سال اول فعالیت شورای اسلامی شهر اهواز با چالش بی توجهی به مناطق کم برخوردار اهواز روبه رو بودیم ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری عزم خود را برای بهبود شرایط در این نقاط جزم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در کنار رسیدگی به مناطق کم برخوردار باید سایر نقاط شهر از جمله نقاط مرکزی را نیز مورد توجه قرار دهیم و برای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

** کوچکترین قصور در مدیریت شهری تشدید مشکلات را درپی دارد
فلسفی افزود:شهرداری اهواز به عنوان یک سازمان خدمات رسان در نوک پیکان حملات برای سلب اعتماد مردم قرار دارد از این رو کوچکترین قصور در مدیریت شهری تشدید مشکلات را درپی دارد.
وی با اشاره به اینکه تبدیل کردن تهدیدات به فرصت ها یک هنر است ادامه داد: باید با اتحاد، همدلی و برنامه ریزی از این مقطع حساس عبور کنیم.
این عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه نباید امید مردم به یاس تبدیل شود افزود:برای تحقق این اهداف نیازمند اقدامات سنجیده ای هستیم تا ضمن خدمت به شهروندان، از شکل گیری هرگونه تصور نادرست درخصوص مدیریت شهری جلوگیری شود.
فلسفی در ادامه درخصوص حادثه تروریستی اهواز گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در انجام این اقدام تروریستی اتحاد و امنیت ایران را نشانه گرفته بودند، این در حالی است که بر اساس آیه شریفه قرآن، خداوند مکر آنها را به خودشان بازگرداند.
وی با اشاره به اینکه شاهد اوج اتحاد و همدلی مردم در جامعه بودیم بیان کرد: حضور باشکوه و حماسی مردم در تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی، نشان داد که توطئه های دشمنان نظام نقش برآب است از این رو باید از مردم برای حضور گسترده در میدان آن هم در این مقطع حساس تقدیر کرد.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه مسئولان باید احساس مسئولیت بیشتری در شرایط فعلی داشته باشند گفت: دشمنان باید بدانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب این حمله تروریستی بی پاسخ نمی ماند و نظام جمهوری اسلامی ایران به دشمنان گوشمالی سختی خواهد داد.
وی استان خوزستان را نیازمند توجه بیشتری دانست و افزود:بمباران تبلیغاتی دشمنان از یک سو و وجود برخی ضعف ها سبب شده که آنها از موقعیت سوء استفاده کنند.
فلسفی در ادامه درخصوص لزوم مشورت با نخبگان حوزه شهری نیز یادآور شد: باید درخصوص مشارکت نخبگان حوزه شهری و فعالان فرهنگی با مجموعه شهرداری تلاش بیشتری صورت گیرد و نباید خود را از این افراد بی نیاز بدانیم.

** ساخت مجتمع فرهنگی، تجاری و رفاهی در اهواز
رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز نیز در این نشست در خصوص روند توافق نامه بین شهرداری اهواز و صندوق ذخیره بسیج بیان کرد: نخستین قرارداد سرمایه گذاری با ابعاد گسترده در حوزه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و تجاری بین شهرداری اهواز و صندوق ذخیره بسیج منعقد شده است.
امیر صفی خانی شروع ساخت این مجمتع را از دی امسال بیان کرد و افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هکتار واقع در فاز پنج مهرشهر احداث می شود که آورده شهرداری اهواز عوارض پروانه ساختمانی، تامین زمین محل انجام پروژه و آورده صندوق ذخیره بسیج نیز کلیه اقدامات لازم از قبیل تامین مالی، امور اجرایی شامل مطالعات، طراحی و نقشه برداری، ساخت، تجهیز، خرید انشعابات آب ، گاز ، تلفن ، و محوطه سازی و اخذ مجوزات لازم می باشد.
بنابراین گزارش، در چهل و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز توافقنامه ساخت مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و تجاریما بین شهرداری اهواز و ذخیره بسیجیان واجرای بند 14ماده 55 قانون شهرداری ها درخصوص قطعه زمین پلاک ثبتی 472 که هر2 با اکثریت آرا تصویب شد.
براساس بند (14) ماده (55) قانون شهرداری، یکی از مهمترین وظایف شهرداری ها اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و به عبارت کلی رفع خطر از هر نوع اشیا آسیب زا برای سلامت شهروندان است.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر اهواز چاله هاي شهر شهرداري اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: جهت رفاه حال شهروندان شیرازی ،عوارض و بهای خدمات نسبت به پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست خدایی از تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز به شهروندان خوش حساب شیرازی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به عنوان هدف سرمایه گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یاد شده باعث گردیده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال نیز اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال می‌باشد، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 745216

دیگر خبرها

  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط ۲ مترو قم است
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند