Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

قرار بود برای اتوبوس‌ها سوخت یورو 4 تحویل داده شود. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با ابراز تأسف از عدم تحقق این وعده گفت: سوخت تحویلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و اگر این روند در سه‌ماهه سوم سال ادامه داشته باشد در رابطه با آلودگی هوا و معاینه فنی دچار مشکل می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سنندجی در هشتمین جلسه کارگروه آلودگی هوا و اخذ معاینه فنی که صبح امروز در محل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری تهران برگزار شد، بابیان اینکه یک هفته از مهر گذشته و در این مدت وضعیت ما بسیار خوب بوده است، گفت: باوجود مشکلات بسیاری که در شهر داشتیم، حرکت‌های بسیار خوبی در حوزه اتوبوس‌رانی صورت گرفت که راه‌اندازی خطوط 22 گانه سرویس مدارس از آن جمله است.

او افزود: معاینه فنی هم جزو شاخص‌های ما بود که از تیرماه شروع شد. با توجه به فرسودگی برخی از اتوبوس‌ها ما باید هر سه ماه یک‌بار معاینه فنی را تکرار کنیم. معاینه فنی می‌تواند هم در حوزه آلودگی و هم در بحث ایمنی به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی اضافه کرد: امیدواریم در شش ماه دوم سال نیز که بحث معاینه فنی بسیار حائز اهمیت است، موفق عمل کنیم. ضمناً امیدواریم پس‌ازاین مرحله در حوزه نوسازی ناوگان نیز فرجی شود؛ چراکه هدف نهایی ما این است.

سنندجی بابیان اینکه سیستم اتوبوس‌رانی به سیمفا (سیستم مرکزی معاینه فنی) متصل شده، گفت: اگر مشکلی در حوزه معاینه فنی وجود داشته باشد بااتصال به سیستم سیمفا درصد اطمینان بیشتر می‌شود.

او با اشاره به اینکه حدود 95 درصد اتوبوس‌های بخش‌خصوصی که در شهر فعال هستند از معاینه فنی برخوردارند، گفت: 5 درصد باقیمانده اغلب معاینه فنی دارند؛ اما از تاریخ تکرار معاینه فنی آنها گذشته است. اتوبوس‌های بالای 10 سال می‌بایست سه ماه یک‌بار معاینه فنی را تکرار کنند و اتوبوس‌های پایین 10 سال نیز باید شش ماه یک‌بار نسبت به تکرار معاینه فنی اقدام کنند.

سنندجی بابیان اینکه 85 درصد اتوبوس‌های سازمانی معاینه فنی دارند، اظهار داشت: درحال‌حاضر کلیه اتوبوس‌های فعال معاینه فنی دارند و برچسب‌هایی با قطع A5 گویای معاینه فنی آن است. هر شهروندی می‌تواند این برچسب را مشاهده کند، اما اگر مشکلی در این راستا وجود داشت شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 1888 به ما اطلاع دهند.

او تأکید کرد: 15 درصد اتوبوس‌های سازمانی که دارای معاینه فنی نیستند، در تعمیرگاه هستند و قرار است معاینه فنی را اخذ کنند، اما درحال‌حاضر تمامی اتوبوس‌های فعال ما معاینه فنی شده‌اند.

وزارت صنعت برای حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری تسهیلات اختصاص دهد

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی شش‌ماهه اول سال هزینه‌های تعمیراتی بالا رفته و این‌یکی از مشکلات موجود در حوزه ماست. خواسته ما از وزارت صنعت این است که تسهیلاتی را که برای حمل‌ونقل برون‌شهری درنظر گرفته، برای حمل‌ونقل درون‌شهری نیز درنظر بگیرد.

او ادامه داد: اکنون برای لاستیک کامیون‌ها و اتوبوس‌های برون‌شهری ارز 4200 تومانی اختصاص‌یافته است، اما حمل‌ونقل درون‌شهری در رابطه با لاستیک، روغن و ... دچار مشکل است. این موضوع می‌تواند مسئله معاینه فنی را به چالش بکشد. باید توجه داشت که استهلاک درون‌شهری بیشتر از استهلاک برون‌شهری است.

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی بابیان اینکه قیمت هر دو حلقه لاستیک چینی 5 الی 5.5 میلیون تومان است، گفت: براساس آخرین استعلام هر حلقه لاستیک ایرانی یک‌میلیون تومان است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث کیفیت سوخت در نگهداری تجهیزات تأثیرگذار است، گفت: براساس اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست آمار سوخت وضعیت مناسبی ندارد. قرار بود این اطلاعات دراختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار بگیرد. درست است که یک‌طرف بحث آلودگی هوا با شرکت اتوبوس‌رانی است، اما طرف دیگر زیرساخت‌های کشور است که باید اصلاح شود.

سنندجی با اشاره به اینکه در سطح تهران باید سوخت یورو 4 تحویل داده می‌شد، گفت: مصرف سوخت در کل کشور 100 میلیون لیتر است که 40 میلیون لیتر از آن متعلق به حمل‌ونقل عمومی است. درحال‌حاضر 20 تا 21 میلیون لیتر سوخت یورو 4 در کشور تولید می‌شود که این نصف سوخت حمل‌ونقل عمومی کشور است. بالطبع بیشتر این سوخت به کلان‌شهرها اختصاص می‌یابد، اما براساس گزارش‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در عمل دچار مشکل هستیم.

او افزود: سوخت می‌تواند روی مسئله معاینه فنی تأثیر بگذارد. اگر قرار است آلودگی هوا برطرف شود، همه سازمان‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوسرانی گازوئیل سوخت یورو4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید علی ترابی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن حضور در سازمان حمل و نقل شهرداری اشنویه با شهردار، ریاست و پرسنل این حوزه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک روز ایمنی حمل و نقل بر استانداردسازی این حوزه تاکید کرد.

فرماندار اشنویه گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل و نوسازی آن احترام به مردم است و باید به جدیت پیگیری شود.

ترابی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری باید در زمینه نصب تابلوها و علائم ترافیکی اقدامات شایسته انجام دهد.

وی تصریح کرد: مشکل پایانه شهری، حمل و نقل دانش آموزان و کودکان استثنایی، مشکل ترافیک شهری از دیگر مواردی هستند که باید با جدیت پیگیری شوند.

خسرو امیر عشایری رئیس شورای اسلامی شهر اشنویه نیز در این دیدار بر مشکلات حوزه حمل و نقل و پایانه روستایی تأکید کرد و گفت: خواستار مساعدت و همکاری فرمانداری در خصوص مشکل ترافیک و معضل کمربندی که اهمیت خاصی در بهبود عبور و مرور شهری دارد، هستیم.

همچنین انور سعیدی شهردار اشنویه ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان اشنویه برای حضور در سازمان حمل و نقل بر اهمیت رعایت ایمنی در این حوزه تأکید و ادامه داد: تعامل و همکاری فرماندار شهرستان با مدیریت شهری در همه زمینه‌ها ملموس بوده و جای قدردانی دارد.

کد خبر 748544

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز