Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه همگرایی هم‌افزایانه زمینه تحقق اهداف آموزش و پرورش استان را فراهم کرده است اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر در همه زمینه‌های علمی، پرورشی و تربیت بدنی پیشرفت قابل توجهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی با اشاره به وضعیت نیرو‌های آموزشی مدارس و بازنشسته شدن ۲ برابر نیرو‌های استخدامی بیان کرد:آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی شرایط سختی دنبال می‌کند چراکه خروجی نیرو‌ها با ۵۵۲ نیروی بازنشسته ۲ برابر نیروی ورودی و استخدامی در آموزش و پرورش استان بوشهراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش ۱۴ هزار دانش آموز ورودی به مدارس خبرداد و بیان کرد: امسال با افزایش ۱۴ هزار دانش آموز ۳۸۸ کلاس درس افزایش پیدا کرده است که با برنامه ریزی مناسب شهرستان‌ها و مناطق مشکل کمبود نیروی آموزشی و اداری به چشم نمی‌آید.

کرمی با بیان اینکه حضور سرزده و بدون تکلف در مدرسه کمک شایانی به حوزه آموزشی و دانش آموزان می‌کند اظهار داشت: معاونان آموزشی شهرستان‌ها و مناطق برنامه عملیاتی خود را با نظارت بر فعالیت مدارس شروع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان و معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به عموم و به خصوص دانش آموزان پاسخگو باشند تا دانش آموزان با یک رویه آموزشی مناسب در آینده پاسخگوی اعمال خود باشند و مسئولیت پذیری در فعالیت محوله را سرلوحه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما برای آموزش به نیروی انسانی آموزش و پرورش تغییر گفتمان معیشت است افزود: در بین عموم گفتمان معیشت جای خود را به گفتمان تربیت و آموزش دهد تا شاهد فزونی انگیزه در بین دانش آموزان و والدین باشیم و برای احقاق مطالبات معیشتی باید در مقابل با مسئولان تذکرات لازم را داد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه متاسفانه با مشکلات اشتغال در بعد صنعتی، گرایش دانش آموزان به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی فزونی یافته است گفت: این مشکل جامعه، آموزش و پرورش را در هدایت تحصیلی دچار ضعف کرده است به طوری که طبق پیش بینی‌ها ۲۵ درصد کل دانش آموزان پایه دهم در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای در پایه دهم ثبت نام شده‌اند افزود: ۴۳.۷ درصد دانش آموزان این شاخه در رشته تجربی ثبت نام شده‌اند.

انتهای پیام/م

گرایش دانش آموزان استان بوشهر به رشته‌های پزشکی افزایش یافته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی علوم پزشکی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از جذب اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی به‌عنوان معلم ورزش در دانشگاه فرهنگیان و حل مشکل سربازی آنها خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صادق ستاری‌فرد؛ معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف در سال‌های اخیر اظهار کرد: اعضای تیم ملی والیبال دانش‌‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که دانش‌آموزان ما می‌توانند در آوردگاه‌های بین‌المللی مانند سایر حوزه‌ها چون حوزه‌های علمی و فناوری موفق شوند.

وی افزود: تیم‌های ملی دانش‌آموزی بعد از 6 سال وقفه تشکیل شدند و اولین تیم، تیم ملی والیبال بود که با آمادگی خوب و کادر فنی بسیار حرفه‌ای و اخلاقی حضور پیدا کردند، البته کادر تیم ملی همگی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت بودند و خوشبختانه بسیار خوب ظاهر شدند و توانستند از سد صاحب‌نام‌ها عبور کنند و مقام نخست جهان را کسب کنند.

تیم والیبال دانش آموزی ایران قهرمان جهان شد

ستاری‌فرد گفت: پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش منجر به این شد که اتفاقات خوبی برای این استعدادهای رقم بخورد. همراهی شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغیه رییس‌جمهور نوید بخش این است که این استعدادها که از درون نظام آموزش و پرورش رشد می‌کنند باید در درون نظام تعلیم و تربیت بمانند و از این جهت ان‌شاءالله این استعدادها به عنوان معلم بر می‌گردند و در خدمت نظام تعلیم و تربیت خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد